Geplaatst op: 29-03-2018
Auteur: Marc Gerlings

WeChat app reisinformatie op maat voor Chinese toeristen

WeChat app reisinformatie op maat voor Chinese toeristen

Gistermiddag vond de officiële lancering van de ‘WeChat Go Europe’ app. KPN, WeChat en NBTC Holland Marketing plaats. Deze app is ontwikkeld met als doel Chinese bezoekers te inspireren, informeren en te begeleiden tijdens hun reis door Nederland. De innovatieve WeChat go app biedt Chinese bezoekers op maat gemaakte reisinformatie met een rijk aanbod aan Nederlandse bezienswaardigheden verspreid over het land.


WeChat go Europe app stimuleert spreiding
Europa is steeds meer in trek bij Chinese bezoekers. Om hun reis door Europa makkelijker te maken, lanceerden KPN en WeChat afgelopen jaar een WeChat Go simkaart. Via de zogenaamde WeChat Go Europe app, verkrijgbaar via de simkaart, maken Chinese bezoekers kennis met het diverse aanbod van Europese steden.

Highlights van Nederland, ook buiten Amsterdam
"Ook Nederland ziet een groeiend aantal Chinese bezoekers. Afgelopen jaar ontvingen wij 365.000 Chinezen, een stijging van 23 procent met een jaar eerder. We zijn dan ook trots dat we samen met initiatiefnemers KPN en WeChat, highlights verspreid over Nederland onder de aandacht kunnen brengen, in plaats van alleen aanbod in onze hoofdstad,” aldus Jos Vranken, algemeen directeur NBTC. "We zijn er trots op dat we met deze app een platform creëren waar meerdere plekken in Nederland van kunnen gaan profiteren. Dit sluit naadloos aan op onze HollandCity-strategie, waarin de focus ligt op spreiding van internationale bezoekers in ruimte en tijd. Daartoe zal de content in de app steeds meer relatief nieuwe en verrassende bestemmingen in ons land weerspiegelen."

China Lab: inspelen op reisontwikkelingen
De samenwerking met betrekking tot de WeChat Go Europe app is opgenomen binnen het China Lab, het samenwerkingsverband dat NBTC samen met Nederlandse reispartners heeft opgericht. Doel hiervan is om beter in te kunnen spelen op de snelle digitale ontwikkelingen in de Chinese markt en dit ook als testomgeving voor relevante toepassingen elders in de wereld te gebruiken.

Jos Vranken: "Wij kijken uit naar de vervolgstappen en nodigen partijen van harte uit om samen met ons de handen ineen te slaan zodat we onze Chinese gasten nog meer van ons mooie land kunnen laten zien.”

Trefwoorden: reizen, spreiding, China, toerisme, marketing

CELTH
 





||| Nieuws |||

29/03/24
Exclusief voor leden
Winstgevendheid Vlaamse logissector omhoog
Mooi onderzoek van onze zuiderburen. De helft van de Vlaamse logiesaccommodaties schreef in 2023 zwarte cijfers. Voor 2024 verwacht bijna de helft van de uitbaters dat de prijzen van de logies zullen stijgen.
29/03/24
Exclusief voor leden
Dierentuinen scoren hoger op bezoekersloyaliteit dan attractieparken
Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit dan dierentuinen. De top acht qua loyaliteit telt zeven dierentuinen.
29/03/24
Nederlandse Kampeerauto Club (NKC) doneert 8.000 bomen
De NKC heeft bijna 4 voetbalvelden met bomen gedoneerd voor de Nederlandse bossen. Op deze manier wil de NKC bijdragen aan de toekomstige weerbaarheid van de bossen en de biodiversiteit versterken.
29/03/24
Exclusief voor leden
De meest favoriete kampeerbestemmingen van Nederlanders
Wat zijn de meest favoriete kampeerbestemmingen van Nederlanders? Reis- en boekingsportal camping.info dook in haar data en komt met de resultaten.
29/03/24
Exclusief voor leden
Uitstoot Europese luchtvaart groeit met 16%
De CO2-voetafdruk van de luchtvaart in Europa is in 2023 met 16% gegroeid. Dat is 4% van de totale CO2-voetafdruk die in Europa wordt gegenereerd.
29/03/24
Geopark Schelde Delta erkend als UNESCO Geopark
Het gebied van de Schelde en de Scheldemonding is geologisch, cultuurhistorisch en landschappelijk uniek. Zo uniek zelfs, dat de regio zich voortaan een UNESCO Global Geopark mag noemen.
29/03/24
Dirk Beljaarts vertrekt bij Koninklijke Horeca Nederland
Na een periode van ruim negen jaar vertrekt Dirk Beljaars voor de zomer als algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
29/03/24
Nieuwe waterspeeltuin voor Burgers’ Zoo
De Arnhemse dierentuin Burgers’ Zoo heeft een nieuwe waterspeeltuin geopend. Centraal staat een kabbelend beekje waar in en rondom kan worden gespeeld.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...