Geplaatst op: 27-03-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

NBTC en easyJet brengen Nederland onder de aandacht bij Italianen

NBTC en easyJet brengen Nederland onder de aandacht bij Italianen
Dit weekend was de ‘easyJet Flowerman’ op bezoek in Milaan en Venetië. Het Italiaanse winkelpubliek werd op straat verrast met een tulpenselfie. De campagne is onderdeel van een meerjarige samenwerking tussen NBTC en easyJet met als doel Nederland in het buitenland op de kaart te zetten als aantrekkelijke reisbestemming.


De in tulpen gehulde Flowerman sprak voorbijgangers op straat aan en enthousiasmeerde Italianen om mee te doen aan een prijsvraag. Via de Italiaanse Holland Facebook pagina konden Italianen inspiratie doen om binnenkort ook een bezoek te brengen aan de voor hen soms nog onbekende plekken van Nederland, zoals Eindhoven, Rotterdam en Maastricht. De campagne sluit naadloos aan op de HollandCity-strategie waarmee NBTC inzet op spreiding van internationale bezoekers in ruimte en tijd.


Versterkt inzetten op spreiding Italiaanse bezoekers

Nederland ontving afgelopen jaar 565.000 Italianen en daarmee staat Italië op de vijfde plek van grootste herkomstland. Voor Italianen is Nederland een ideaal vakantieland voor met name korte vakanties. Vooral de typische Nederlandse iconen zijn het meest in trek bij Italiaanse bezoekers. Daarnaast biedt Nederland ook een diversiteit aan kunst, cultuur en natuurlijk schoon in de ogen van Italianen.


Tulpenselfies maken

Tijdens de campagne loopt de Flowerman rond om selfies met voorbijgangers te maken. De selfies worden vervolgens op de social media kanalen van easyJet gedeeld. Daaruit worden twee winnaars gekozen die binnenkort worden verrast met een vliegticket naar Nederland. Op 7 april zal de Flowerman nog op bezoek gaan in Napels.

Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, italie, marketing, campagnes, low cost carriers, luchtvaart

CELTH
 






||| Nieuws |||

12/04/24
Bas Maes gedeputeerde Brabant voor vrijetijdseconomie
Bas Maes (SP) is benoemd als gedeputeerde voor de provincie Noord-Brabant. Bas Maes zal zich voor de komende 3 jaar van deze bestuursperiode inzetten voor de portefeuille Energie, Cultuur, Sport, Erfgoed en voor de Vrijetijdseconomie.
11/04/24
Marieke Braber spreker workshop Vakantieparken en trends
Jos van der Sterren heeft bij zijn workshop over vakantieparken een stevige side-kick naast zich in de vorm van Marieke Braber. Het is weer een sterke aanvulling in het programma van Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
09/04/24
Campagne Varen doe je samen afgetrapt
Tijdens de Veiligheidsdag aan de Eem heeft gedeputeerde Rob van Muilekom voor de provincie Utrecht d...
05/04/24
Ambitie Utrechts Landschap 10.000 bomen planten
Om de natuur te versterken wil natuur- en beheerorganisatie Utrechts Landschap komend jaar ruim tien...
03/04/24
Exclusief voor leden
Welke bekers mogen op festivals?
Het festivalseizoen is weer begonnen. Met Pasen stonden vele tienduizenden festivalliefhebbers weer in de tent of op de festivalweide. Vaak met een drankje in de hand. Maar hoe zit het ook alweer met die drinkbekers? Is wegwerpplastic helemaal in de ban of zit het genuanceerder?
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Exclusief voor leden
Geen ruimte voor uitstel Natuurherstelwet
De Europese Natuurherstelwet leek er te komen en daarmee waren veel natuurbeheerders en recreatiegebieden blij. Nu wil Hongarije tegenstemmen. MVO Nederland reageert daarop. "Voor uitstel of afstel is geen ruimte."
20/03/24
Financiële positie van jongeren onder druk
De financiële positie van jongeren staat onder druk: de helft van hen kan niet of nauwelijks rondkomen, van het jeugdloon en de bijstand kunnen jongeren niet leven en ook de nieuwe basisbeurs is structureel te laag.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...