Geplaatst op: 13-03-2018
Auteur: Marc Gerlings

Hoe geef je toerisme en recreatie in jouw regio een boost?

Hoe geef je toerisme en recreatie in jouw regio een boost?

Eén van de 6 onderwerpen in het Trendcongres 2018 op 5 april in de break-out sessies is ‘Boost your region’. Dit jaar kijkt het Trendcongres naar regionale ontwikkelingen. Want waar is de stad zonder een sterke regio? Hoe krijg je alle spelers bij elkaar voor een unieke beleving van stad en regio? Voor het thema Boost your region zijn maar liefst 7 experts ingeschakeld: Joost Melis, Benjamin Nicholson, Karel Werdler, Julia Stroila, Thomas Baaken, Bert Janssen en Pim Dopheide.

Een echte destinatie?
Toerisme wordt voor de regio en de regionale economie steeds belangrijker. Leefbaarheid, werkgelegenheid en trotse bewoners zijn zomaar wat voordelen van een levendige toeristische sector in je regio. Maar hoe maak je van je regio een echte destinatie? In vier sessies gaan we in op productontwikkeling, gastvrijheid, mobiliteit en nieuwe kansen voor cultureel erfgoed.

Leisure Kansenkaart - Joost Melis, House of Leisure & Benjamin Nicholson, Dynamic Concepts

The House of Hospitality - Karel Werdler, Inholland

Explore more, enjoy more with Grenspas - Iulia Stroila, Thomas Baaken (Fachhochschule Munster) & Bert Janssen (Saxion).

Het herontwikkelen van Nederlandse kazernes tot multifunctionele leisure locaties - Pim Dopheide, NHTV.


Alle 20 break-out sessies zijn langs een strenge selectie van 6 actuele onderwerpen gelegd door de organisatie. Je vindt hier het hele programma.

Schrijf je nu in
Kom ook op 5 april naar het Trendcongres 2018 bij Saxion in Apeldoorn (direct naast NS station Apeldoorn). We bieden je nu nog als vroegboekende congresfan een mooie korting! Ben je ZZP'er of student? Dan hebben we voor jou een speciaal tarief.
Trefwoorden: toerisme, congres, recreatie, regio, boost, ontwikkeling, trend

||| Blogs |||

10/04/18
Beleving met een local
Beleving met een local
10/04/18 · Toerisme · Verblijfsrecreatie · Karin Veldhuizen | Lees meer
Vorige week, tijdens het Leisure & trendcongres woonde ik o.a. de workshop bij van Vincent Nijs...
06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, me...
30/12/16
Beleving food ondergeschoven kindje?
Onlangs was ik gastspreker bij Foodservice Network International, een congres over de betekenis...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
01/06/16
Wat vind jij van Toeristenbelasting? Afschaffen of goed toepassen?
Op vrijdag 28 mei hielden CELTH en NRIT Media in Hoevelaken een ontbijtsessie over de toekomst van...














||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/04/18
Exclusief voor leden
Nederlandse kampeerders helemaal niet zuinig
Nederlanders hebben de naam zuinig te zijn maar besteden het meeste aan een vakantieverblijf op de ...
20/04/18
Exclusief voor leden
Landal duurzaamste merk volgens Sustainable Brand Index van 2018
Via interviews met consumenten maakt het adviesbedrijf SB Insight jaarlijks de Sustainable Brand In...
17/04/18
Martin Maassen gaat leiding geven aan nieuwe RECRON-organisatie
Martin Maassen gaat als waarnemend algemeen secretaris leiding geven aan RECRON. Hij volgt daarmee ...
16/04/18
Exclusief voor leden
Vacanceselect & Selectcamp overgenomen door Vacalians
Het Franse Vacalians neemt het Nederlandse Vacanceselect & Selectcamp over. De Europese kampeer...
13/04/18
Exclusief voor leden
Vijf miljoenste vakantiewoning bij Booking.com
Deze week heeft Booking.com de mijlpaal van 5 miljoen vermeldingen van woningen, appartementen en ...
11/04/18
Directeur RECRON weg
Monique van der Sanden vertrekt als directeur van RECRON. Ze draagt haar taken over aan het recent a...
05/04/18
Campings kunnen breed online reputatie meten
Europees online bedrijf Campingmonkey introduceert Camping-reviews.com. Deze online tool vereenvo...
04/04/18
Exclusief voor leden
Noord-Holland Noord brengt visie uit op vitale verblijfsaccommodaties
Noord-Holland Noord is een populaire bestemming voor toeristen en recreanten. Jaarlijks verblijven ...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk