Geplaatst op: 08-03-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Bijzondere kick-off themajaar 2019 Rembrandt & de Gouden Eeuw

Bijzondere kick-off themajaar 2019 Rembrandt & de Gouden Eeuw
Tijdens het persevent op de Nederlandse ambassade in Berlijn is het officiële startsein gegeven voor het internationale themajaar Rembrandt & de Gouden Eeuw. Het event viel samen met de grootste toerismebeurs in Europa de ITB.


Dit themajaar is onderdeel van een meerjarige samenwerking tussen NBTC Holland Marketing en steden en culturele instellingen in Middelburg, Dordrecht, Delft, Den Haag, Leiden, Haarlem, Amsterdam, Hoorn en Enkhuizen. Gezamenlijk vertellen de steden het verhaal van de rijke geschiedenis van Nederland in de Gouden Eeuw. Tijdens het event proefden de journalisten de Gouden Eeuw door een uniek eetbaar stilleven uit de 17e eeuw. Het persevent op de Nederlandse ambassade trok een recordaantal van meer dan 60 Duitse journalisten.


Versterkt inzetten op spreiding bezoekers

Nederland ontving afgelopen jaar bijna 5,2 miljoen Duitse bezoekers. Door de geringe afstand tussen Duitsland en Nederland blijft ons land een geliefde bestemming voor Duitsers. Aangezien Duitsers vaker Nederland bezoeken, zet NBTC via de HollandCity-strategie in op spreiding van Duitse bezoekers in tijd en ruimte, zodat ook minder bekende plekken meeprofiteren van de groei van toerisme. De organisatie van themajaren als Rembrandt & de Gouden Eeuw is een voorbeeld van hoe spreiding onder andere bij Duitse bezoekers wordt gestimuleerd door meer cultuurbezoekers te trekken.

Topics:Cultuur
Trefwoorden: evenementen, themajaren, cultureel toerisme

||| Blogs |||

28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
01/04/16
Wordt cultuurtoerisme bedreigd?
Wordt cultuurtoerisme bedreigd?
01/04/16 · Cultuur · Toerisme · Vakanties · Han Verheijden | Lees meer
Naast mijn werk als lector en adviseur ben ik ook actief als vrijwilliger. PUM (een initiatief van ...
27/05/15
New cultural venue management, need or nonsense?
Op de NHTV Academy for Leisure is één van de postpropedeutische specialisatietrac...
05/01/15
Trends & Hypes december 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
07/12/14
Trends & Hypes november 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...














||| Twitter |||

||| Nieuws |||

26/04/18
Exclusief voor leden
Lancering campagne Utrechtse Kastelen & Buitenplaatsen 2018
Op dinsdag 24 april 2018 is de campagne Utrechtse Kastelen & Buitenplaatsen officieel gelanceer...
23/04/18
Fort Honswijk officieel geopend voor recreatie
De ‘Stelling van Honswijk’ op het Eiland van Schalkwijk in de provincie Utrecht heeft de afgelopen ...
23/04/18
Exclusief voor leden
Lager verzuim door meer aandacht voor gezond werken
Ben je ondernemer in de recreatiesector en je besteedt veel aandacht aan veilig en gezond werken? D...
19/04/18
Top 50 grootste dagattracties trekken 8% meer bezoekers in 2017
De vijftig grootste dagattracties van Nederland hebben in 2017 samen zo’n 47 miljoen bezoeken gere...
18/04/18
Exclusief voor leden
Derde schilderij Van Gogh naar ’s-Hertogenbosch
Brabant was altijd die provincie waar schilder Vincent van Gogh opgroeide maar dat geen werk van he...
16/04/18
Minder filmfestivals in Nederland
Terwijl de muziek- en culturele festivals floreren, zijn er steeds minder filmfestivals in Nederlan...
16/04/18
Fortenseizoen provincie Utrecht start met hackaton
Op 14 en 15 april hielden de forten, vestingen en kastelen van de Nieuwe Hollandse Waterlinie divers...
16/04/18
Elf natuurmusea programmeren dezelfde tentoonstelling
In het Natuurhistorisch Museum Rotterdam vond zaterdagavond 14 april de landelijke aftrap van de Ned...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk