Geplaatst op: 01-03-2018
Auteur: Marc Gerlings

Keukenhof mikt op meer dan 1 miljoen bezoekers

Keukenhof mikt op meer dan 1 miljoen bezoekers
Foto van Keukenhof op 1 maart. Foto: Keukenhof

Een van de bekendste attracties van Nederland in het buitenland, bloemententoonstelling Keukenhof opent op 22 maart 2018 voor de negenenzestigste maal haar poorten. Het aantal bezoekers voor 2018 wordt ingeschat op iets meer dan 1 miljoen.

Thema 2018: Romantiek in bloemen

Keukenhof staat in 2018 in het teken van Romantiek in Bloemen. Romantiek en bloemen zijn immers onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het doel is om het mooiste lentepark ter wereld te bieden, met een zee van bloemen.

Het historische park is midden in de Romantiek ontworpen (1857) als siertuin voor Kasteel Keukenhof. In de sfeervolle tuin rondom de vijver, met mooie doorkijkjes en eeuwenoude beukenbomen, bloeien sinds 1950 een miljoen tulpen.

De organisatie geeft alvast een paar romantische tips:

# Doe uw geliefde een aanzoek in de romantische tulpentuin of heb een geheime afspraak in de Cupidotuin. Zeg het met bloemen ….


# Ook de bloemenshows staan in het thema van de Romantiek. De rozenshow wordt groter dan ooit: de rode roos, het symbool van de ware liefde.


# Keukenhof heeft in 2018 weer een prachtig tulpenmozaïek waarin 50.000 bollen zijn geplant. Het Keukenhofseizoen wordt afgesloten met Romantiek in Keukenhof, een festival met klassieke muziek in het park tussen de tulpen.

Inmiddels zijn honderd bloembollenkwekers inzender in Keukenhof en zijn er vijfhonderd bloemenkwekers die deelnemen aan de bloemenshows. In het najaar van 2017 zijn 7 miljoen voorjaarsbollen met de hand geplant.

Ontwikkeling aantal bezoekers
In 2017 trok het park een recordaantal bezoekers: 1,4 miljoen. In 2016 bleef de teller steken op 1,1 miljoen bezoekers. Het management lijkt te mikken op het getal van 2016 voor dit jaar.
Trefwoorden: attractie, attractiepark, show, innovatie

||| Blogs |||

06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, me...
20/03/17
Wie regisseert het toerisme in de regio?
Citymarketeers zijn niet meer van deze tijd. Zelfs het aanpassen van de naam naar ‘Brand Manager’ h...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...














||| Twitter |||

||| Nieuws |||

18/04/18
Exclusief voor leden
Groot toeristisch evenement met zeilwagen en 150 figuranten
Op zaterdag 12 mei 2018 vindt bij Scheveningen een groots historisch spektakel plaats, waar meer da...
16/04/18
150 jampotjes van Rivierenland naar Tweede Kamer
Het Regionaal Bureau Toerisme Rivierenland heeft op een ludieke wijze 150 leden van de Tweede Kamer...
16/04/18
Elf natuurmusea programmeren dezelfde tentoonstelling
In het Natuurhistorisch Museum Rotterdam vond zaterdagavond 14 april de landelijke aftrap van de Ned...
09/04/18
Nederlands en Belgisch Limburg samen op Duitse markt
Nederlands en Belgisch Limburg trekken opnieuw samen op in de bewerking van de Duitse grensmarkt. ...
05/04/18
Campings kunnen breed online reputatie meten
Europees online bedrijf Campingmonkey introduceert Camping-reviews.com. Deze online tool vereenvo...
04/04/18
Exclusief voor leden
Noord-Holland Noord brengt visie uit op vitale verblijfsaccommodaties
Noord-Holland Noord is een populaire bestemming voor toeristen en recreanten. Jaarlijks verblijven ...
04/04/18
Topattracties bundelen budget en staan op tramlijn 9
De Amsterdamse tramlijn 9 is in de maand april van 2018 gekleurd in de kleuren van bloemen en topat...
30/03/18
Exclusief voor leden
NS-wandeltocht van Boxtel naar Best ontwikkeld
Vanaf 1 april 2018 bieden Wandelnet en de Nederlandse Spoorwegen de NS-wandeling ‘Hart van Het Groen...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk