Geplaatst op: 22-02-2018
Auteur: Marc Gerlings

Paul Peeters keynote duurzaamheid bij Trendcongres Toerisme & Vrije tijd 2018 op 5 april

Paul Peeters keynote duurzaamheid bij Trendcongres Toerisme & Vrije tijd 2018 op 5 april
Foto: Shutterstock

Tijdens het Trendcongres Toerisme & Vrije tijd 2018 op 5 april in Apeldoorn bieden we onder het motto ‘Leisure en Tourism als drivers voor regio-ontwikkeling’ inspiratie en oplossingen voor de uitdagingen waar we als branche mee te maken hebben. Op verzoek van de organisatie geeft lector Paul Peeters zijn visie op luchtvaart, duurzaamheid, regionale ontwikkeling en toerisme.

Nederland werd wakker geschud door Paul Peeters
Voor het plenaire programma hebben we keynotes van Michiel Flooren en Gert-Jan Hospers (onder andere bekend van zijn boek ‘Er gaat niets boven citymarketing’) die ingaan op de kansen die toerisme biedt als drivers voor regio-ontwikkeling. Paul Peeters plaatst die ontwikkeling in een duurzaam kader en dagvoorzitter en reisjournalist Hans Avontuur bekijkt in een intermezzo het Nederlands toerisme door een internationale bril. Paul Peeters schudde in de winter van 2017/2018 heel Nederland wakker met de vraag hoe het verder moet met de groeiende luchtvaart. Op ons verzoek gaat hij in op de regionale ontwikkeling en duurzaamheid. Kom ook om te horen wat dat voor jou stad of regio betekent.


6 actuele thema’s in 15 break-out sessies
Dit jaar is het Trendcongres Toerisme & Vrijetijd verdeeld over 15 break-out sessies rond 6 actuele thema's, zodat we samen met de state-of-the-art experts van de toeristische hogescholen een divers programma kunnen bieden. Iedere bezoeker kan 3 sessies bezoeken. De 6 thema’s zijn:


1 Boost your region

2 Digital innovation

3 Leisure leads city planning

4 Overtourism

5 Opportunities in sustainability

6 Cultural Capital


Bestel nu je ticket en profiteer van een aantrekkelijke vroegboekkorting

Online op www.toerismecongres.nl vind je alles over het programma. Ben je ZZP'er of student? Dan hebben we voor jou een speciaal tarief. Of je nu ondernemer of beleidsmaker bent, je vindt zeker genoeg inspiratie, netwerk en onderbouwde kennis.


Het Trendcongres Toerisme & Vrije tijd 2018 wordt mede mogelijk gemaakt door: Saxion, NHTV, Hogeschool Inholland, NHL Stenden, HZ University en NRIT media.

Locatie: Saxion Apeldoorn, Spoorstraat 29 (makkelijk bereikbaar, direct naast het NS station.)

Tijd congres: Tussen 10.20 en 17.00.

Programma en aanmelden: www.toerismecongres.nl

Trefwoorden: congres, regio, regiomarketing, regio-ontwikkeling, beleid, marketing, productontwikkeling

CELTH
 





||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
27/03/24
Exclusief voor leden
Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
26/03/24
Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.
25/03/24
Toerisme Award voor GeoFort
Ondernemer Willemijn Simon van Leeuwen heeft de Toerisme Award gewonnen. Ze kreeg de award uitgereikt op de opening van het toeristisch seizoen in Rivierenland. De DMO vierde een extra feestje vanwege het 20-jarig bestaan.
25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
22/03/24
Exclusief voor leden
Wereldreistrends
Een interessant onderzoek van Skyscanner die het recente boekgedrag van reizigers wereldwijd in kaart heeft gebracht. Ze rapporteren over reisplannen voor de periode juni-augustus 2024 en spiltsen die uit naar regio.
22/03/24
Drenthe lanceert campagne: Dit is de kracht van Oer
Marketing Drenthe heeft de multimediale campagne 'Dit is de kracht van Oer' gelanceerd. De campagne richt zich op het Drentse landschap als perfecte plek om te ontsnappen aan de drukte van alledag en de wereld even op pauze te zetten. Doelgroep zijn stellen van 35 jaar en ouder met een interesse in natuur en cultuur.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...