Geplaatst op: 22-02-2018
Auteur: Marc Gerlings

Paul Peeters keynote duurzaamheid bij Trendcongres Toerisme & Vrije tijd 2018 op 5 april

Paul Peeters keynote duurzaamheid bij Trendcongres Toerisme & Vrije tijd 2018 op 5 april
Foto: Shutterstock

Tijdens het Trendcongres Toerisme & Vrije tijd 2018 op 5 april in Apeldoorn bieden we onder het motto ‘Leisure en Tourism als drivers voor regio-ontwikkeling’ inspiratie en oplossingen voor de uitdagingen waar we als branche mee te maken hebben. Op verzoek van de organisatie geeft lector Paul Peeters zijn visie op luchtvaart, duurzaamheid, regionale ontwikkeling en toerisme.

Nederland werd wakker geschud door Paul Peeters
Voor het plenaire programma hebben we keynotes van Michiel Flooren en Gert-Jan Hospers (onder andere bekend van zijn boek ‘Er gaat niets boven citymarketing’) die ingaan op de kansen die toerisme biedt als drivers voor regio-ontwikkeling. Paul Peeters plaatst die ontwikkeling in een duurzaam kader en dagvoorzitter en reisjournalist Hans Avontuur bekijkt in een intermezzo het Nederlands toerisme door een internationale bril. Paul Peeters schudde in de winter van 2017/2018 heel Nederland wakker met de vraag hoe het verder moet met de groeiende luchtvaart. Op ons verzoek gaat hij in op de regionale ontwikkeling en duurzaamheid. Kom ook om te horen wat dat voor jou stad of regio betekent.


6 actuele thema’s in 15 break-out sessies
Dit jaar is het Trendcongres Toerisme & Vrijetijd verdeeld over 15 break-out sessies rond 6 actuele thema's, zodat we samen met de state-of-the-art experts van de toeristische hogescholen een divers programma kunnen bieden. Iedere bezoeker kan 3 sessies bezoeken. De 6 thema’s zijn:


1 Boost your region

2 Digital innovation

3 Leisure leads city planning

4 Overtourism

5 Opportunities in sustainability

6 Cultural Capital


Bestel nu je ticket en profiteer van een aantrekkelijke vroegboekkorting

Online op www.toerismecongres.nl vind je alles over het programma. Ben je ZZP'er of student? Dan hebben we voor jou een speciaal tarief. Of je nu ondernemer of beleidsmaker bent, je vindt zeker genoeg inspiratie, netwerk en onderbouwde kennis.


Het Trendcongres Toerisme & Vrije tijd 2018 wordt mede mogelijk gemaakt door: Saxion, NHTV, Hogeschool Inholland, NHL Stenden, HZ University en NRIT media.

Locatie: Saxion Apeldoorn, Spoorstraat 29 (makkelijk bereikbaar, direct naast het NS station.)

Tijd congres: Tussen 10.20 en 17.00.

Programma en aanmelden: www.toerismecongres.nl

Trefwoorden: congres, regio, regiomarketing, regio-ontwikkeling, beleid, marketing, productontwikkeling

CELTH
 






||| Nieuws |||

24/04/24
De Leistert is beste camping van Nederland
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
15/04/24
Minke Rabaut in workshop 3ST
Minke Rabaut van Impuls Zeeland is toegevoegd aan de workshop 3ST tijdens het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024, op 18 april in Vlissingen
15/04/24
Resort Lexmond van TopParken officieel geopend
Zaterdag 13 april vond de officiële opening van Resort Lexmond van TopParken plaats. Het vakantiepa...
11/04/24
Marieke Braber spreker workshop Vakantieparken en trends
Jos van der Sterren heeft bij zijn workshop over vakantieparken een stevige side-kick naast zich in de vorm van Marieke Braber. Het is weer een sterke aanvulling in het programma van Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
09/04/24
Ga op speeddate bij Trendcongres Toerisme en Vrijetijd
Nog een reden om naar het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd te komen. Je mag als bezoeker op speeddate. Leer razendsnel je vakgenoten kennen.
05/04/24
Exclusief voor leden
Handreiking tijdelijke functieverandering vakantieparken
Het Expertisecentrum Vitale Vakantieparken Overijssel heeft de ‘Handreiking tijdelijke functieverandering vakantieparken' aan aan demissionair minister Hugo de Jonge overhandigd.
03/04/24
Exclusief voor leden
Hoe bouw je een onderscheidend merk?
Hoe bouw je een merk met een onderscheidende identiteit? Die vraag stond centraal op de presentatie van Martijn Assen van bureau NLVK op het kennisevent Embrace Growth 2024 van Booking Experts. In dit artikel de highlights en wat pointers.

||| Agenda |||

27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...