Geplaatst op: 20-02-2018
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Trendcongres toerisme & vrije tijd 2018

Leisure & Tourism als drivers voor regio-ontwikkeling

Trendcongres toerisme & vrije tijd 2018
De toeristisch-recreatieve sector wordt dagelijks overspoeld door een tsunami aan trends, ontwikkelingen en nieuwe mogelijkheden. Grote vraag is, welke strategische keuzes je moet maken en aan welke nieuwe kansen je voorrang moet geven. Tijdens het Trendcongres Toerisme & Vrije tijd 2018 op 5 april in Apeldoorn bieden we onder het motto ‘Leisure en Tourism als drivers voor regio-ontwikkeling’ inspiratie en oplossingen voor de uitdagingen waar we als branche mee te maken hebben.

Op de speciale congreswebsite alles over het
Trendcongres Toerisme & Vrije tijd 2018


Het unieke programma wordt ingevuld door inspirerende keynotes en verdiepende break-out sessies waar de beste experts van NHTV, Inholland, Saxion, Stenden en HZ dé oplossingen voor uitdagingen van morgen bieden. Daarnaast delen boeiende sprekers vanuit de praktijk hun visie met je! We inspireren je met nieuwe kennis, dus zorg dat je er op donderdag 5 april bij bent!


Keynotes: Paul Peeters, Michiel Flooren en Gert-Jan Hospers

Voor het plenaire programma hebben we keynotes van Michiel Flooren en Gert-Jan Hospers (onder meer bekend van zijn boek ‘Er gaat niets boven citymarketing’) die ingaan op de kansen die toerisme biedt als driver voor regio-ontwikkeling. Paul Peeters plaatst die ontwikkeling in een duurzaam kader en dagvoorzitter en reisjournalist Hans Avontuur bekijkt in een intermezzo het Nederlands toerisme door een internationale bril. Paul Peeters schudde in de winter van 2017/2018 heel Nederland wakker met de vraag hoe het verder moet met de groeiende luchtvaart.


Zes actuele thema’s in de break-out sessies

Dit jaar hebben we de 15 break-out sessies rond zes actuele thema's gebouwd zodat we samen met de state-of-the-art experts van de toeristische hogescholen een divers programma kunnen bieden:

1. Boost your region

2. Digital innovation

3. Leisure leads city planning

4. Overtourism

5. Opportunities in sustainability

6. Cultural Capital


Tickets

Online vind je alles over het voorlopige programma. Durf je het aan op basis hiervan al in te schrijven, dan bieden we jou als congresfan een mooie korting! Ben je ZZP'er of student? Dan hebben we voor jou een speciaal tarief.



Link: http://www.toerismecongres.nl/
Trefwoorden: congressen, nrit, onderwijs, hogescholen

CELTH
 






||| Nieuws |||

17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
09/04/24
De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel
In Overijssel is het kleinste mobiele museum van Nederland gepresenteerd: Blij in de Wei!' op Zuivelboerderij de Waard in Balkbrug. De Korte Keten Experience gaat niet alleen om de kunstwerken maar vooral om het verhaal van de korte keten en streekproducten en hun producenten.
05/04/24
4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Met de benoeming van 4 nieuwe leden in de Raad van Toezicht van Utrecht marketing is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en en een klankbord vol expertise en ervaring.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.

||| Agenda |||

24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...