Geplaatst op: 13-02-2018
Auteur: Marc Gerlings

Opening Tulp Festival Amsterdam 2018 bij Van Eesteren Paviljoen

Opening Tulp Festival Amsterdam 2018 bij Van Eesteren Paviljoen
Illustratie: Tulp Festival Amsterdam

De officiële opening van de vierde editie van Tulp Festival Amsterdam (31 maart – 30 april) is op woensdag 28 maart in Nieuw-West, bij de noordoever van de Sloterplas. Stadsdeel Nieuw-West trakteert bewoners en bezoekers op fleurige tulpenpresentaties rond deze monumentale, onlangs tot beschermd stadsgezicht benoemde, locatie. Bij het Wilgenlaantje geeft een tulpenperk kleur aan de omgeving, het ‘Stippenterras’ verandert in een tulpenzee en langs de Noordzijde komt een tulpenlint. Het Van Eesteren Museum voegt een bijzonder element toe aan de opening met de doop van de eigen ‘Van Eesteren tulp’ bij het nieuwe paviljoen. Deze nieuwe tulp is mogelijk gemaakt door de Van Eesteren-Fluck & Van Lohuizen Stichting en symboliseert het belang van de natuur en landschap voor de stad.


Tulp Festival waaiert uit over de hoofdstad
‘Een tulp voor iedere Amsterdammer’ is het motto van het Tulp Festival Amsterdam, dat gedurende de maand april – of zolang de tulpen bloeien – het straatbeeld opfleurt van Noord tot Zuidoost en van Oost tot Nieuw-West. Voor deze vierde editie waaiert het festival met honderdduizenden tulpen in potten en in de volle grond verder uit over de hoofdstad. Voor de opening zijn de Stadsdelen Nieuw-West en West dit jaar partner.

Vanaf de Sloterplas dragen Nieuw-West en West stadinwaarts bij aan een tulpenroute ‘Van Paleis tot Plas’ via Jan Evertsenstraat, Mercatorplein, Admiraal de Ruyterweg, De Clercqstraat, Marnixplein, Westermarkt en Dam. In Zuidoost geven tulpen in de Amsterdamse Poort extra kleur aan het 50-jarig bestaan van de Bijlmer en wordt een nieuwe tulp gedoopt ter gelegenheid van dit jubileum. Nieuw zijn ook tulpenpresentaties op verschillende NS-stations en GVB-metrostations.

Trefwoorden: toerisme, evenement, beleid, marketing

||| Blogs |||

06/02/18
Zingevend consumptielandschap?
Zingevend consumptielandschap?
06/02/18 · Natuur · Han Verheijden | Lees meer
Nog niet zo heel lang geleden was de zondag de enige vrije dag. Deze werd beschouwd als een rus...
06/02/18
Is toerisme over?
Is toerisme over?
06/02/18 · Toerisme · Hans Dominicus | Lees meer
Overtourism is een nieuwe kreet die men heeft gelanceerd. Het suggereert dat er teveel toerisme is,...
27/12/17
Wake-up call: maak cultuurhistorische binnensteden beleefbaar
De tijd van achteroverleunen is voorbij voor steden met een historisch stadshart. Ook zij moete...
13/12/17
I Have a Dream…
I Have a Dream…
13/12/17 · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Het is december. De maand dus van ‘It is the most wonderful time of the year’ en ‘All I want for ...
30/11/17
Customer Journey “Teaching 3 weeks on Leisure & Events Management and Tourism in Shanghai”
De pre-exposure fase Een uitnodiging om les te gaan geven als visiting professors bij Shanghai N...













||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/02/18
TKBN inventariseert kano instapplekken
De Toeristische Kano Bond Nederland heeft een site ontwikkeld waar haar leden makkelijk instapplekk...
16/02/18
VVV Texel en Nationaal Park Duinen van Texel gaan intensiever samenwerken
VVV Texel en het Nationaal Park Duinen van Texel gaan veel meer samen optrekken. Het doel is meer ...
16/02/18
Exclusief voor leden
D66 pleit voor Europees reisadvies
D66-Europarlementariër Marietje Schaake wil dat Europa voor eenvormiger en vollediger reisadviezen ...
16/02/18
KHN zie kansen voor cassatie uitspraak opheffen rookruimten
De uitspraak van het gerechtshof Den Haag van 13 februari jl. betekent volgens Koninklijke Horeca ...
16/02/18
Landal GreenParks verkocht
Eigenaar Wyndham Worldwide heeft haar Europese vakantieparken verkocht. Ook Landal GreenParks gaat ...
16/02/18
Exclusief voor leden
Cultuurpact moet Utrechtse cultuur en erfgoed sterker verbinden
In Amersfoort is het Cultuurpact ondertekend. Cultuur en erfgoed moeten beter bereikbaar worden v...
15/02/18
Campagne French Touch voor het eerst in Nederland
De campagne French Touch "La Belle Vie” is officieel gelanceerd in Nederland. French Touch "La Bell...
15/02/18
Exclusief voor leden
Ondernemersvertrouwen op record, horeca positief
Het vertrouwen van de ondernemers in het niet-financiële bedrijfsleven komt aan het begin van het e...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk