Geplaatst op: 17-01-2018
Auteur: Marc Gerlings
Publicatie: Recreatie & Toerisme december 2017

Grote ambities voor marketing Lingestreek

Zoektocht naar financiering professionele organisatie

Grote ambities voor marketing Lingestreek
Astrid van Bruchem en Rutger van Stappershoef. Foto: Lingestreek

De wil om tot een professionele marketingorganisatie te komen voor de bijzondere Lingestreek spat er bij Astrid van Bruchem en Rutger van Stappershoef van af. Liever vandaag dan morgen. Het is niet zomaar een wild idee. De twee zijn al enkele jaren actief, maar vrijwel zonder middelen. Ze doen dat ook nog eens anders dan bij de meeste regio’s en steden. Nu wordt een stevig plan gemaakt voor het Regionaal Investeringsfonds FruitDelta Rivierenland, hopelijk wordt die kans benut.


Het bijzondere aan de Lingestreek (zie de kaart) is dat het voor de meeste mensen valt onder de naam Betuwe. Toch is de rivier de Linge met zijn kleine steden en dorpen zo authentiek dat je er wel een echt merk rondom heen kunt bouwen. Dat is wat Rutger, nu al bij enkele steden als zelfstandig ondernemer actief in citymarketing, ook wil doen. "Het is een niet bestaand merk maar we gaan het wel creëren. De Linge en de Lingestreek zijn er altijd geweest maar het is tot nu toe niet echt gebruikt. We zijn niet de eersten die er zo over denken. Al in 2000 is door een groot fan van deze streek een website opgericht. Hij zocht in 2014 een opvolger. Dat zijn wij geworden.”


Vrijwilligerswerk borgen

Met inzet van heel veel vrijwilligers staat er in feite al een projectorganisatie voor gebiedsmarketing. Het is gebundeld onder Stichting Lingestreek. Samen met partners zoals de gemeenten, provincies, waterschap en wellicht de opvallendste partner, Welzijn West Betuwe wordt aan productontwikkeling en marketing gewerkt. Als je meer informatie krijgt van Astrid en Rutger lijkt het al of >>>

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: toerisme, regiomarketing, marketing

CELTH
 






||| Nieuws |||

24/04/24
De Leistert is beste camping van Nederland
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
15/04/24
Minke Rabaut in workshop 3ST
Minke Rabaut van Impuls Zeeland is toegevoegd aan de workshop 3ST tijdens het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024, op 18 april in Vlissingen
15/04/24
Resort Lexmond van TopParken officieel geopend
Zaterdag 13 april vond de officiële opening van Resort Lexmond van TopParken plaats. Het vakantiepa...
11/04/24
Marieke Braber spreker workshop Vakantieparken en trends
Jos van der Sterren heeft bij zijn workshop over vakantieparken een stevige side-kick naast zich in de vorm van Marieke Braber. Het is weer een sterke aanvulling in het programma van Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
09/04/24
Ga op speeddate bij Trendcongres Toerisme en Vrijetijd
Nog een reden om naar het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd te komen. Je mag als bezoeker op speeddate. Leer razendsnel je vakgenoten kennen.
05/04/24
Exclusief voor leden
Handreiking tijdelijke functieverandering vakantieparken
Het Expertisecentrum Vitale Vakantieparken Overijssel heeft de ‘Handreiking tijdelijke functieverandering vakantieparken' aan aan demissionair minister Hugo de Jonge overhandigd.
03/04/24
Exclusief voor leden
Hoe bouw je een onderscheidend merk?
Hoe bouw je een merk met een onderscheidende identiteit? Die vraag stond centraal op de presentatie van Martijn Assen van bureau NLVK op het kennisevent Embrace Growth 2024 van Booking Experts. In dit artikel de highlights en wat pointers.

||| Agenda |||

27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...