Geplaatst op: 17-01-2018
Auteur: Marc Gerlings
Publicatie: Recreatie & Toerisme december 2017

Grote ambities voor marketing Lingestreek

Zoektocht naar financiering professionele organisatie

Grote ambities voor marketing Lingestreek
Astrid van Bruchem en Rutger van Stappershoef. Foto: Lingestreek

De wil om tot een professionele marketingorganisatie te komen voor de bijzondere Lingestreek spat er bij Astrid van Bruchem en Rutger van Stappershoef van af. Liever vandaag dan morgen. Het is niet zomaar een wild idee. De twee zijn al enkele jaren actief, maar vrijwel zonder middelen. Ze doen dat ook nog eens anders dan bij de meeste regio’s en steden. Nu wordt een stevig plan gemaakt voor het Regionaal Investeringsfonds FruitDelta Rivierenland, hopelijk wordt die kans benut.


Het bijzondere aan de Lingestreek (zie de kaart) is dat het voor de meeste mensen valt onder de naam Betuwe. Toch is de rivier de Linge met zijn kleine steden en dorpen zo authentiek dat je er wel een echt merk rondom heen kunt bouwen. Dat is wat Rutger, nu al bij enkele steden als zelfstandig ondernemer actief in citymarketing, ook wil doen. "Het is een niet bestaand merk maar we gaan het wel creëren. De Linge en de Lingestreek zijn er altijd geweest maar het is tot nu toe niet echt gebruikt. We zijn niet de eersten die er zo over denken. Al in 2000 is door een groot fan van deze streek een website opgericht. Hij zocht in 2014 een opvolger. Dat zijn wij geworden.”


Vrijwilligerswerk borgen

Met inzet van heel veel vrijwilligers staat er in feite al een projectorganisatie voor gebiedsmarketing. Het is gebundeld onder Stichting Lingestreek. Samen met partners zoals de gemeenten, provincies, waterschap en wellicht de opvallendste partner, Welzijn West Betuwe wordt aan productontwikkeling en marketing gewerkt. Als je meer informatie krijgt van Astrid en Rutger lijkt het al of >>>

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: toerisme, regiomarketing, marketing

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
Exclusief voor leden
Boekingstrends meivakantie
Met de meivakantie aanstaande komen diverse touroperators met hun boekingstrends. TUI Nederland ziet 10% meer reizigers tijdens de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. De VakantieDiscounter ziet een grote belangstelling voor een all-inclusive naar Turkije.
17/04/24
Exclusief voor leden
Erfgoeddag met thema 'Thuis'
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...