Geplaatst op: 12-01-2018

Bezoek Horecava groeit met 2%

Bezoek Horecava groeit met 2%
Het gaat goed met de horeca. Je treft in het leisure landschap steeds meer horeca aan. Dat groeiend aantal eigenaren en het personeel kwamen naar Amsterdam, naar de Horecava om inspiratie op te doen. Dat leidde naar een groei van het aantal bezoekers met 2% in vergelijking met de editie van 2017.

De 62ste editie van de Horecava heeft haar thema ‘Proef de Toekomst’ meer dan waargemaakt. Maar liefst driekwart van de bezoekers gaf aan Horecava vernieuwender te vinden ten opzichte van de vorige editie. De Horecava stond bol van nieuwe initiatieven waaronder toekomsttrends in het Innovation & TrendLAB, meerdere pop-up restaurants, nieuwe wedstrijden en de extra Fast Casual On the Move hal. Deze laatste speelde in op de veranderende consumentenvraag naar gemaksconcepten. Maar liefst tweederde van de bezoekers bezocht deze hal. Driekwart van de bezoekers gaf aan naar de beurs te komen voor nieuwe producten, diensten en technologieën. Gezien de eerste reacties van bezoekers heeft de Horecava 2018, gehouden van 8 tot en met 11 januari 2018 in RAI Amsterdam, hier ruimschoots aan voldaan.


In totaal bezochten 66.444 professionals de nationale vakbeurs. Dat is 2% meer dan in 2017. Opvallend is de groei van nieuwe bezoekers. Een deel hiervan is afkomstig van speciaalzaken. Retail richt zich steeds meer op horeca en dat is zichtbaar in het bezoekersprofiel. Het beslissingsniveau van de bezoeker is in vergelijking met voorgaand jaar gelijk gebleven.


Vernieuwend concept
De Horecava is inmiddels zo omvangrijk dat meerdaags bezoek aan te raden is. Twee keer zoveel bezoekers bezochten de beurs dan ook meerdere dagen. De positieve reacties van bezoekers onderstrepen dat de Horecava hen inspireert. Enkele reacties: "Constructief en goed aanbod van mogelijkheden voor vernieuwing en toepassing.”, "De Horecava was inspirerend, uitdagend en verrassend. Een geweldige plek om jaarlijks nieuws te proeven."


Positieve vibe
Deze positieve vibe ziet ook Luuk Scholte, beursmanager Horecava: "Het gaat goed in de horeca. Dat zie je op de beurs met de komst van nieuwe onderdelen en doelgroepen. Daarmee bieden we niet alleen een compleet beeld voor de Nederlandse horecaprofessionals, maar weten we hen ook te verrassen. Goed om te horen dat bezoekers zien dat er grote stappen gezet zijn in vernieuwing van het event. Ook van exposanten is de respons heel positief.”


Horecava 2019
De volgende Horecava vindt plaats van maandag 7 tot en met donderdag 10 januari 2019 in RAI Amsterdam. Meer informatie over de Horecava is te vinden op www.horecava.nl. Horecava is ook te volgen op TwitterFacebookInstagramLinkedIn en Youtube.


Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, groei, economie, uitgaven

||| Blogs |||

17/05/17
Over uitstelgedrag, laksheid en besluiteloosheid in de reisindustrie
Dé oplossing voor lastige klussen: uitstellen. Komt wel. Doe ik morgen. Bijna iedereen heeft...
03/05/17
Airbnb maakt beloftes niet waar
Airbnb maakt beloftes niet waar
03/05/17 · Horeca · Ton Vermeulen | Lees meer
Gisteren was in Amsterdam de presentatie van het onderzoek dat de Hotelschool The Hague samen met C...
30/12/16
Beleving food ondergeschoven kindje?
Onlangs was ik gastspreker bij Foodservice Network International, een congres over de betekenis...
26/10/16
Where2bnb.com zoals Airbnb was bedoeld
Amsterdam is de laatste tijd vaak negatief in het nieuws vanwege de drukte in de stad en ongebreid...
19/08/16
Dierenpark Emmen zet Noord-Nederland op de kaart
Onlangs zijn Ton Vermeulen (NRIT Media) en ondergetekende twee dagen op rondreis geweest door de p...













||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/01/18
Motel One opent tweede hotel op toplocatie Waterlooplein
De Duitse hotelketen Motel Oneopent een tweede Nederlandse vestiging en wel aan het Waterlooplein i...
12/01/18
Bezoek Horecava groeit met 2%
Het gaat goed met de horeca. Je treft in het leisure landschap steeds meer horeca aan. Dat groeiend ...
12/01/18
Exclusief voor leden
Prijzen vakantieparken sterk gestegen in 2017
In 2017 zijn de prijzen voor Nederlandse vakantieparken met 13,8% sterk gestegen. Dit na een prijs...
12/01/18
Exclusief voor leden
Wat zijn de best beoordeelde accommodaties van 2017?
Bed & Breakfast Seppenstijn in het Drentse Ruinerwold is volgens Zoover overall de best beoorde...
11/01/18
Oude Tropicana voorbeeld voor verlagen impact milieubelasting (Video)
Wie kent het nog, het oude Tropicana zwembad. Nu is het een prachtig voorbeeld voor de sector hoe b...
10/01/18
Management Fletcher draait één dag hotel
'Dan moeten wij maar de tent laten draaien', zal het management van hotelketen Fletcher hebben gedac...
09/01/18
Exclusief voor leden
Horecaomzet stijgt, maar omzet moet met meer partijen worden gedeeld
In 2017 groeide de omzet in de horeca tot 20,5 miljard euro maar steeg tegelijkertijd het aantal ho...
08/01/18
Exclusief voor leden
Duidelijkste trend Horecava 2018 is duurzaamheid
Loop je vandaag of op een van de andere beursdagen over de betonnen vloer van de vakbeurs Horecava...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk