Geplaatst op: 10-01-2018
Auteur: Marc Gerlings

Slimme destinatiemarketing: Bonaire in Harper's

Slimme destinatiemarketing: Bonaire in Harper's
Foto: Bonaire Toeristenbureau

Op een drukbezochte bijeenkomst tijdens de eerste vakdag van de Vakantiebeurs werden door het Bonaire Toeristenbureau de jaarlijkse prijzen uitgereikt. De belangrijkste prijs, de Bonaire Promotieprijs, werd gewonnen door glossy magazine Harper’s Bazaar.

Als dank voor de prachtige reportages in 2017 én de unieke video’s kreeg Roos Miedema, fashion producer bij Hearst magazines, de bijbehorende ‘Gouden Flamingo’ uit handen van Mariël Reuvers en Roger Davids. Het Roze Ei, de aanmoedigingsprijs, ging naar de Duikersgids. Zij lanceerden een innovatief concept waar Bonaire, duikeiland pur sang, in 2018 veel van verwacht.

Hele jaar 2017 aandacht in Harper’s Bazaar

Het Bonaire Toeristenbureau en het glossy multimediale platform Harper’s Bazaar hebben in 2017 een integrale samenwerking opgezet. De complete crew van deze glossy trok naar het eiland. Bonaire was het decor van nieuwe collecties, mooie reisverslagen en dat leverde uiteraard ook schitterende foto’s op. Niet alleen in het magazine, ook op social media, in emailings en natuurlijk op YouTube. Het hele jaar 2017 stond Bonaire vol in de spotlights.

Trefwoorden: toerisme, destinatie, marketing

||| Blogs |||

27/12/17
Wake-up call: maak cultuurhistorische binnensteden beleefbaar
De tijd van achteroverleunen is voorbij voor steden met een historisch stadshart. Ook zij moete...
13/12/17
I Have a Dream…
I Have a Dream…
13/12/17 · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Het is december. De maand dus van ‘It is the most wonderful time of the year’ en ‘All I want for ...
30/11/17
Customer Journey “Teaching 3 weeks on Leisure & Events Management and Tourism in Shanghai”
De pre-exposure fase Een uitnodiging om les te gaan geven als visiting professors bij Shanghai N...
31/10/17
Escape room ultieme vorm van vrijetijdsbesteding
Eerder gepubliceerd als gastopiniestuk in BN/DeStem op woensdag 18 oktober 2017 Geen activit...
11/09/17
Duurzaam reizen betekent doorzetten
Opwarming aarde, klimaatverandering, aardbevingen.... Willen we er echt wat aan doen? Het spannings...













||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/01/18
Exclusief voor leden
Miljoen Nederlanders op wintersport, welke skigebieden zijn het goedkoopst?
Het skiseizoen is begonnen en ook dit jaar gaan naar verwachting weer een miljoen Nederlanders op w...
23/01/18
Motel One opent tweede hotel op toplocatie Waterlooplein
De Duitse hotelketen Motel Oneopent een tweede Nederlandse vestiging en wel aan het Waterlooplein i...
23/01/18
Exclusief voor leden
Tool voor bewustwording milieubewust reizen
Milieu Centraal brengt de nieuw ontwikkelde tool Klimaatwijs op Reis uit. De vakantiekeuze maakt v...
23/01/18
ANVR controleert websites leden op aangescherpte regels
Alle ANVR-reisondernemingen voldoen per 1 januari 2018 aan de door de brancheorganisatie aangescher...
23/01/18
Exclusief voor leden
easyJet werkt aan grote stap vooruit bij Berlijn
easyJet gaat een belangrijk jaar in. Het luchtvaartbedrijf heeft net het eerste kwartaal van het g...
23/01/18
Nibud: Koopkracht blijft achter
Dit jaar gaat de koopkracht er voor de meeste Nederlanders nauwelijks op vooruit. Voor mensen met e...
23/01/18
Exclusief voor leden
Vakdag Het nieuwe dagje uit op 22 maart 2018
Pleisureworld organiseert op 22 maart aanstaande de Vakdag ‘Het nieuwe dagje uit’. Aanleiding is de...
23/01/18
Culturele hoofdstad Leeuwarden pleit voor innovatie via cultuur
Het jaar als Culturele Hoofdstad van Europa moet nog beginnen voor Leeuwarden maar nu al pleiten b...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk