Geplaatst op: 08-01-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Blog- en vlogcampagne Limburg Lonkt levert bijna zes ton mediawaarde op

Blog- en vlogcampagne Limburg Lonkt levert bijna zes ton mediawaarde op
De gezamenlijk blogcampagne van VVV Zuid-Limburg en Maastricht Marketing heeft tot op heden 570.000 euro aan mediawaarde opgeleverd. Beide organisaties investeerden 50.000 euro in de campagne.


Gedurende drie maanden reisde blogster en vlogster Naomi in haar ‘Limburg Lonkt’ Volkswagen busje door Zuid-Limburg. Het doel van de campagne is om de verblijfsduur van bezoekers te verlengen. Met name op doordeweekse dagen en buiten het hoogseizoen is er ruimte voor meer bezoekers. De organisaties hopen met deze campagne bezoekers te kunnen verleiden om langer te blijven door de hele regio te verkennen, ook over de grens in bijvoorbeeld Aken, Luik en Hasselt. De blogcampagne ‘Limburg Lonkt’ is de grootste bloggersreis die ooit is georganiseerd in eigen provincie.


Unieke samenwerking

De samenwerking tussen Maastricht Marketing en VVV Zuid-Limburg was uniek en besloeg met voorbereiding en al ruim een half jaar. De ervaring leert dat de organisaties elkaar goed aanvullen. Dit bleek ook uit de media-uitingen waarin bij Zuid-Limburg de nadruk lag op natuur en rust en bij Maastricht design en lifestyle. Na de opgedane ervaringen en de vele positieve reacties uit de markt hierop van de 80 betrokken ondernemers, is men vastbesloten samen de regio op de kaart te blijven zetten.


Grote mediawaarde

De campagne vergde een investering van 50.000 euro en leverde tot vandaag een mediawaarde op van 570.000 euro. Beginnend blogger Naomi is op meerdere momenten vergezeld door collega-bloggers, VIP’s - waaronder Frans Bauer - en andere media. Op deze manier kon Zuid-Limburg bekend gemaakt worden via het al bestaande bereik van deze bronnen. De cijfers stegen bijvoorbeeld flink toen Cynthia - van Cynthia.nl - op bezoek was voor een gezamenlijke activiteit. Sanny van Sanny zoekt Geluk hielp Naomi op afstand als mede geluksblogger via social media. Ook de blogster van Bijzonderplekje.nl, kwam gezellig vlaai bakken met Naomi bij de Bisschopsmolen. En als verrassing maakte zij een flinke lading content over de regio, dat weer duidelijk in de cijfers terug te zien was. Variatie in content en stijging van het bereik - via influencers - zijn hier de mooie resultaten van. Ook besteedden Harper’s Bazaar, Elle Eten en Linda belangstelling.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, bloggen, vloggen, zuid-limburg

||| Blogs |||

06/02/18
Zingevend consumptielandschap?
Zingevend consumptielandschap?
06/02/18 · Natuur · Han Verheijden | Lees meer
Nog niet zo heel lang geleden was de zondag de enige vrije dag. Deze werd beschouwd als een rus...
06/02/18
Is toerisme over?
Is toerisme over?
06/02/18 · Toerisme · Hans Dominicus | Lees meer
Overtourism is een nieuwe kreet die men heeft gelanceerd. Het suggereert dat er teveel toerisme is,...
27/12/17
Wake-up call: maak cultuurhistorische binnensteden beleefbaar
De tijd van achteroverleunen is voorbij voor steden met een historisch stadshart. Ook zij moete...
13/12/17
I Have a Dream…
I Have a Dream…
13/12/17 · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Het is december. De maand dus van ‘It is the most wonderful time of the year’ en ‘All I want for ...
30/11/17
Customer Journey “Teaching 3 weeks on Leisure & Events Management and Tourism in Shanghai”
De pre-exposure fase Een uitnodiging om les te gaan geven als visiting professors bij Shanghai N...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/02/18
Exclusief voor leden
Nieuwe eigenaren Camping Midden-Drenthe
Camping Midden-Drenthe heeft nieuwe eigenaren. Sinds een paar dagen mogen Hilmer Sikkenga en Mariea...
20/02/18
Flink meer Nederlanders naar Tsjechië op vakantie
In 2017 gingen Nederlanders vaker naar Tsjechië op vakantie. Ondanks dat Tsjechië niet in de top t...
20/02/18
Recordaantal motorrijders in Nederland
Afgelopen jaar slaagden ruim 27 duizend mensen voor het afsluitende motorrijexamen en dat is niet a...
20/02/18
Bijna 1 miljoen euro voor goede doelen via Le Champion
De evenementen van Le Champion hebben in 2017 bijna 1 miljoen euro opgeleverd voor diverse goede d...
20/02/18
Samenwerking Veluwe op 1 ondertekend
Inmiddels is het al een feit, de Veluwe staat weer op nummer 1 als vakantiebestemming van Nederlan...
19/02/18
Exclusief voor leden
Rust levert veel op in toerisme
Rust loont voor toeristische bestemmingen. Egypte, Tunesië, Turkije en Griekenland zijn deze zomer ...
19/02/18
Toestellen Transavia vandaag tot 12.00 aan de grond
Alle vliegtuigen van maatschappij Transavia blijven in Nederland tot twaalf uur vanmiddag aan de g...
19/02/18
Exclusief voor leden
Thomas Cook en Neckermann vanaf Eelde naar Ibiza
Neckermann Reizen en Thomas Cook gaan in de maanden april, mei en juni elke zaterdag vliegen vanaf ...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk