Geplaatst op: 08-01-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Blog- en vlogcampagne Limburg Lonkt levert bijna zes ton mediawaarde op

Blog- en vlogcampagne Limburg Lonkt levert bijna zes ton mediawaarde op
De gezamenlijk blogcampagne van VVV Zuid-Limburg en Maastricht Marketing heeft tot op heden 570.000 euro aan mediawaarde opgeleverd. Beide organisaties investeerden 50.000 euro in de campagne.


Gedurende drie maanden reisde blogster en vlogster Naomi in haar ‘Limburg Lonkt’ Volkswagen busje door Zuid-Limburg. Het doel van de campagne is om de verblijfsduur van bezoekers te verlengen. Met name op doordeweekse dagen en buiten het hoogseizoen is er ruimte voor meer bezoekers. De organisaties hopen met deze campagne bezoekers te kunnen verleiden om langer te blijven door de hele regio te verkennen, ook over de grens in bijvoorbeeld Aken, Luik en Hasselt. De blogcampagne ‘Limburg Lonkt’ is de grootste bloggersreis die ooit is georganiseerd in eigen provincie.


Unieke samenwerking

De samenwerking tussen Maastricht Marketing en VVV Zuid-Limburg was uniek en besloeg met voorbereiding en al ruim een half jaar. De ervaring leert dat de organisaties elkaar goed aanvullen. Dit bleek ook uit de media-uitingen waarin bij Zuid-Limburg de nadruk lag op natuur en rust en bij Maastricht design en lifestyle. Na de opgedane ervaringen en de vele positieve reacties uit de markt hierop van de 80 betrokken ondernemers, is men vastbesloten samen de regio op de kaart te blijven zetten.


Grote mediawaarde

De campagne vergde een investering van 50.000 euro en leverde tot vandaag een mediawaarde op van 570.000 euro. Beginnend blogger Naomi is op meerdere momenten vergezeld door collega-bloggers, VIP’s - waaronder Frans Bauer - en andere media. Op deze manier kon Zuid-Limburg bekend gemaakt worden via het al bestaande bereik van deze bronnen. De cijfers stegen bijvoorbeeld flink toen Cynthia - van Cynthia.nl - op bezoek was voor een gezamenlijke activiteit. Sanny van Sanny zoekt Geluk hielp Naomi op afstand als mede geluksblogger via social media. Ook de blogster van Bijzonderplekje.nl, kwam gezellig vlaai bakken met Naomi bij de Bisschopsmolen. En als verrassing maakte zij een flinke lading content over de regio, dat weer duidelijk in de cijfers terug te zien was. Variatie in content en stijging van het bereik - via influencers - zijn hier de mooie resultaten van. Ook besteedden Harper’s Bazaar, Elle Eten en Linda belangstelling.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, bloggen, vloggen, zuid-limburg

CELTH
 






||| Nieuws |||

17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
Exclusief voor leden
Boekingstrends meivakantie
Met de meivakantie aanstaande komen diverse touroperators met hun boekingstrends. TUI Nederland ziet 10% meer reizigers tijdens de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. De VakantieDiscounter ziet een grote belangstelling voor een all-inclusive naar Turkije.
17/04/24
Exclusief voor leden
Erfgoeddag met thema 'Thuis'
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.
17/04/24
Jaarverslag Koninklijke Jaarbeurs 2023
Na een periode van drie moeizame coronajaren is er weer behoefte om elkaar te zien en te ontmoeten. Koninklijke Jaarbeurs publiceerde deze week het jaarverslag 2023. Jaarbeurs is weer volop in bedrijf.
15/04/24
Minke Rabaut in workshop 3ST
Minke Rabaut van Impuls Zeeland is toegevoegd aan de workshop 3ST tijdens het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024, op 18 april in Vlissingen
15/04/24
Uitstoot industrie omlaag maar luchtvaart omhoog
In 2023 was de uitstoot van de Nederlandse bedrijven binnen het Europese Emissiehandelssysteem (EU ETS) 13,2% lager dan in 2022. In tegenstelling tot de luchtvaart die noteerde een stijging van 11%.
15/04/24
Inchecken met betaalpas in buurtbus
In- en uitchecken met de betaalpas nu ook mogelijk in alle buurtbussen van vervoerder Arriva.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...