Geplaatst op: 15-12-2017
Auteur: Marc Gerlings

Blue Bot adviseert je met inpakken voor je trip

Blue Bot adviseert je met inpakken voor je trip
Foto: KLM

Luchtvaartmaatschappij KLM introduceert haar intelligente, interactieve spraakgestuurde inpakassistent op Google Home. Hiermee biedt KLM passagiers hulp bij het inpakken van hun koffer. BB, KLM’s servicebot die is gebaseerd op kunstmatige intelligentie, geeft reizigers op Google Homepersoonlijk advies over wat ze moeten meenemen op basis van hun KLM-bestemming, de duur van hun reis en het weer ter plaatse.


"KLM staat bekend om haar persoonlijke aanpak. Onze nieuwste service op Google Home met BB, is de volgende stap in KLM’s innovatieve digitale strategie en de eerste stap in het gebruik van ‘voice’. We bieden een persoonlijke service op Google Home met behulp van kunstmatige intelligentie. De interactieve inpakassistent van KLM laat de toegevoegde waarde van KLM gedurende de hele reis zien,” meldt Pieter Groeneveld, Senior Vice President Digital Air France-KLM


Toekomst: lijst met herinneringen
Google Home is een slimme luidspreker die door middel van spraaksturing opdrachten aanneemt voor verschillende services. KLM’s servicebot BB, een afkorting voor Blue Bot, ondersteunt passagiers met een intelligente, interactieve inpaklijst door middel van spraaksturing. De service begint door KLM op te roepen op Google Home. In de nabije toekomst kunnen klanten via Google Home een lijst met herinneringen naar hun favoriete sociale mediakanaal sturen wanneer ze specifieke items niet meteen kunnen inpakken, zoals visums die nog geregeld moeten worden.


Technologie KLM en extern
KLM’s servicebot BB is gebaseerd op kunstmatige intelligentie die verbonden is met een combinatie van KLM- en externe technologie. BB is zelflerend en heeft haar eigen persoonlijkheid: behulpzaam, vriendelijk, professioneel en gewaagd. Door haar vaker te gebruiken, wordt ze slimmer en persoonlijker. BB ging in september 2017 van start op Messenger, door klanten tijdens een gesprek de mogelijkheid te geven een ticket te boeken. Vanaf vandaag biedt ze als pratende inpakassistent een tweede service. De komende periode zal BB meer services gaan bieden via verschillende sociale mediakanalen.

Trefwoorden: KLM, vliegen, technologie, social media, marketing

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
09/04/24
De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel
In Overijssel is het kleinste mobiele museum van Nederland gepresenteerd: Blij in de Wei!' op Zuivelboerderij de Waard in Balkbrug. De Korte Keten Experience gaat niet alleen om de kunstwerken maar vooral om het verhaal van de korte keten en streekproducten en hun producenten.
05/04/24
4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Met de benoeming van 4 nieuwe leden in de Raad van Toezicht van Utrecht marketing is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en en een klankbord vol expertise en ervaring.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...

||| Agenda |||

24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...