Geplaatst op: 07-12-2017
Auteur: Marc Gerlings

QL Hotels start eigen bad- en bodylijn

QL Hotels start eigen bad- en bodylijn
Foto: QL Hotels

Als je een bekend hotelmerk hebt, waarom voeg je dan geen eigen lijn aan bad- en bodyproducten toe, zal eigenaar Hein van Beek gedacht hebben. QL Hotels en Restaurants, een collectie van ruim 130 onafhankelijke hotels, heeft een eigen amenities lijn gelanceerd met onder meer zeep, body lotion, shampoo en een douchegel. Ze komen van Ada Cosmetics en hebben het fair trade keurmerk Max Havelaar.

De hotels gaan meer gezamenlijk ondernemen nu er steeds meer leden komen. In oktober 2107 werd de collectie wederom uitgebreid met 14 hotels.


"Heerlijk en eerlijk”

Hein van Beek heeft deze collectie hotels bij elkaar gebracht. "Alle QL Hotels & Restaurants zijn stuk voor stuk kleinschalige hotels die niet alleen een uitstekende gastvrijheid bieden, maar ook het milieu hoog in het vaandel hebben staan. Ze maken gebruik van regionale en seizoensgebonden producten”, zegt Van Beek. ”We trekken deze visie door in onze amenities; persoonlijke verwennerij in het gebruik met tevens het fair trade keurmerk, dus naast heerlijk bovendien eerlijk.”


Uitbreiding van Amsterdam tot Montreux

Ondertussen groeit het netwerk gestaag. Recent nam QL een vlucht naar Scandinavië en kwamen er hotels bij in Noorwegen en Zweden. Vervolgens was de maand oktober goed voor veertien nieuwe leden, waaronder Hotel TwentySeven in Amsterdam, Parc Broekhuizen in Leersum, Herberg onder de Linden in het Groningse Aduard, Landgoed Rhederoord in De Steeg bij Arnhem en Weidumerhout in Weidum, Friesland. Daarnaast hebben zich hotels aangesloten in Duitsland, Oostenrijk – onder meer in Kitsbühel – en in het Zwitserse Montreux.

Topics:Horeca
Trefwoorden: hotel, hotelketen, merk, marketing

||| Blogs |||

17/05/17
Over uitstelgedrag, laksheid en besluiteloosheid in de reisindustrie
Dé oplossing voor lastige klussen: uitstellen. Komt wel. Doe ik morgen. Bijna iedereen heeft...
03/05/17
Airbnb maakt beloftes niet waar
Airbnb maakt beloftes niet waar
03/05/17 · Horeca · Ton Vermeulen | Lees meer
Gisteren was in Amsterdam de presentatie van het onderzoek dat de Hotelschool The Hague samen met C...
30/12/16
Beleving food ondergeschoven kindje?
Onlangs was ik gastspreker bij Foodservice Network International, een congres over de betekenis...
26/10/16
Where2bnb.com zoals Airbnb was bedoeld
Amsterdam is de laatste tijd vaak negatief in het nieuws vanwege de drukte in de stad en ongebreid...
19/08/16
Dierenpark Emmen zet Noord-Nederland op de kaart
Onlangs zijn Ton Vermeulen (NRIT Media) en ondergetekende twee dagen op rondreis geweest door de p...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/02/18
KHN zie kansen voor cassatie uitspraak opheffen rookruimten
De uitspraak van het gerechtshof Den Haag van 13 februari jl. betekent volgens Koninklijke Horeca ...
15/02/18
Exclusief voor leden
Ondernemersvertrouwen op record, horeca positief
Het vertrouwen van de ondernemers in het niet-financiële bedrijfsleven komt aan het begin van het e...
15/02/18
Ook rem op Amsterdamse B&B
Amsterdam probeert op veel fronten de groei van het toerisme te remmen. Na de deelplatforms zijn nu...
14/02/18
Sterkste groei Nederlandse economie in 10 jaar
De Nederlandse economie is in 2017 met 3,1 procent gegroeid, de hoogste groei in tien jaar. ...
14/02/18
KHN teleurgesteld in uitspraak tegen rookruimten
Horecabedrijven mogen geen aparte ruimte meer hebben voor rokers. Dat heeft het gerechtshof in Den ...
14/02/18
Exclusief voor leden
Hollandse meesters in Veluws zand
Het is al weer een traditie die de Veluwe extra toeristen bezorgt, het zandsculpturenfestival in G...
12/02/18
Exclusief voor leden
Gault & Milau verder onder leiding van Godfried van der Lugt
Restaurant- en hotelgids Gault&Millau Nederland gaat verder onder leiding van Godfried van der...
09/02/18
Twee Groningse hotels sluiten aan bij Best Western
Best Western krijgt twee nieuwe hotels in Groningen. Het voormalige Hampshire Hotel - Plaza Groning...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk