Geplaatst op: 07-12-2017
Auteur: Marc Gerlings

QL Hotels start eigen bad- en bodylijn

QL Hotels start eigen bad- en bodylijn
Foto: QL Hotels

Als je een bekend hotelmerk hebt, waarom voeg je dan geen eigen lijn aan bad- en bodyproducten toe, zal eigenaar Hein van Beek gedacht hebben. QL Hotels en Restaurants, een collectie van ruim 130 onafhankelijke hotels, heeft een eigen amenities lijn gelanceerd met onder meer zeep, body lotion, shampoo en een douchegel. Ze komen van Ada Cosmetics en hebben het fair trade keurmerk Max Havelaar.

De hotels gaan meer gezamenlijk ondernemen nu er steeds meer leden komen. In oktober 2107 werd de collectie wederom uitgebreid met 14 hotels.


"Heerlijk en eerlijk”

Hein van Beek heeft deze collectie hotels bij elkaar gebracht. "Alle QL Hotels & Restaurants zijn stuk voor stuk kleinschalige hotels die niet alleen een uitstekende gastvrijheid bieden, maar ook het milieu hoog in het vaandel hebben staan. Ze maken gebruik van regionale en seizoensgebonden producten”, zegt Van Beek. ”We trekken deze visie door in onze amenities; persoonlijke verwennerij in het gebruik met tevens het fair trade keurmerk, dus naast heerlijk bovendien eerlijk.”


Uitbreiding van Amsterdam tot Montreux

Ondertussen groeit het netwerk gestaag. Recent nam QL een vlucht naar Scandinavië en kwamen er hotels bij in Noorwegen en Zweden. Vervolgens was de maand oktober goed voor veertien nieuwe leden, waaronder Hotel TwentySeven in Amsterdam, Parc Broekhuizen in Leersum, Herberg onder de Linden in het Groningse Aduard, Landgoed Rhederoord in De Steeg bij Arnhem en Weidumerhout in Weidum, Friesland. Daarnaast hebben zich hotels aangesloten in Duitsland, Oostenrijk – onder meer in Kitsbühel – en in het Zwitserse Montreux.

Topics:Horeca
Trefwoorden: hotel, hotelketen, merk, marketing

||| Blogs |||

17/05/17
Over uitstelgedrag, laksheid en besluiteloosheid in de reisindustrie
Dé oplossing voor lastige klussen: uitstellen. Komt wel. Doe ik morgen. Bijna iedereen heeft...
03/05/17
Airbnb maakt beloftes niet waar
Airbnb maakt beloftes niet waar
03/05/17 · Horeca · Ton Vermeulen | Lees meer
Gisteren was in Amsterdam de presentatie van het onderzoek dat de Hotelschool The Hague samen met C...
30/12/16
Beleving food ondergeschoven kindje?
Onlangs was ik gastspreker bij Foodservice Network International, een congres over de betekenis...
26/10/16
Where2bnb.com zoals Airbnb was bedoeld
Amsterdam is de laatste tijd vaak negatief in het nieuws vanwege de drukte in de stad en ongebreid...
19/08/16
Dierenpark Emmen zet Noord-Nederland op de kaart
Onlangs zijn Ton Vermeulen (NRIT Media) en ondergetekende twee dagen op rondreis geweest door de p...













||| Twitter |||

||| Nieuws |||

07/12/17
Aangescherpt uitnodigingsbeleid en toch meer bezoekers Recreatie Vakbeurs
De zestiende editie van Recreatie Vakbeurs is op 28, 29 en 30 november 2017 bezocht door 7.709 recr...
07/12/17
Exclusief voor leden
Tandem symbool voor merk Golden Tulip (+korte video)
Wie het afgelopen jaar het vaknieuws over hotelketen Golden Tulip volgde zag het al regelmatig opd...
07/12/17
QL Hotels start eigen bad- en bodylijn
Als je een bekend hotelmerk hebt, waarom voeg je dan geen eigen lijn aan bad- en bodyproducten toe...
06/12/17
Exclusief voor leden
Splitsing hotels Hampshire in 2018
Hampshire Hotels gaat begin volgend jaar verder onder een nieuwe naam, maar het Hampshire Hotel-mer...
04/12/17
PoëziePretPlacemat voor mensen met verstandelijke beperking
Sinds 2 december 2017 ligt bij 75 pannenkoekenrestaurants in Nederland de vrolijke PoëziePretPlacem...
01/12/17
IJshotel in Zwolle
Grand Hotel Wientjes in Zwolle krijgt dit jaar een ijshotel. Het hotel is gesitueerd bij het groot...
30/11/17
Sterke omzetgroei in horeca
De horeca heeft in het derde kwartaal van 2017 flink meer omgezet (+6,2 procent dan een jaar eerder...
27/11/17
KHN vraagt minister om wetgeving tegen laagste prijsgarantie platforms
KHN wil dat ook de Nederlandse regering de beste prijsgaranties van boekingssites, zoals Booking.co...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk