Geplaatst op: 01-11-2017

Gastvrij Nederland

Gastvrij Nederland

Naam organisatie: Gastvrij Nederland, de Nationale Raad voor Toerisme, Recreatie, Horeca en Vrije Tijd.

(Deel)branche: Gehele vrijetijdsbranche

Website: www.gastvrij-nederland.nl


Doelstelling/missie

Gastvrij Nederland spant zich in de toeristisch-recreatieve bedrijvigheid binnen Nederland in de volle breedte te versterken, zodat toerisme en recreatie kunnen uitgroeien tot een dynamische en duurzame sector waarin bezoekers en recreanten hun voordeel doen met een hoogwaardige productbeleving tegen gunstige prijs- en kwaliteitscondities.


Kernactiviteiten

Belangenbehartiging voor gastvrijheidsondernemers bij landelijke en regionale overheden, bijdragen aan promotie Nederland als toeristische bestemming, innovatief ondernemerschap stimuleren, ontmoetingen tussen gastvrijheidsondernemers en andere stakeholders organiseren.


Speerpunten voor 2017/2018

  • Organiseren ondernemerstafel om de lobbyagenda van Gastvrij Nederland te ondersteunen;
  • Borgen dat de prioriteiten van Gastvrij Nederland terugkomen in het Regeerakkoord en blijven bewaken dat een nieuw kabinet gastvrijheidsvriendelijke maatregelen treft.
Topics:Onderzoek
Trefwoorden: brancheorganisatie, trendrapport, gastvrijheidssector

||| Blogs |||

30/11/17
Customer Journey “Teaching 3 weeks on Leisure & Events Management and Tourism in Shanghai”
De pre-exposure fase Een uitnodiging om les te gaan geven als visiting professors bij Shanghai N...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...
23/11/15
Joie de vivre
Joie de vivre
23/11/15 · Onderzoek · Nienke van Boom | Lees meer
Vrijetijd - of ‘leisure’ - wordt vaak geassocieerd met plat vermaak, hedonistisch consumentisme, of...
16/09/15
Productiviteitsdenken kan te ver gaan
In de afgelopen zomer was ik uitgenodigd voor het bezoeken van een toneelvorstelling op een...
26/05/15
DISCUSS! Visitor pressure in cities only a problem when tourism is not economically important
The Centre of Expertise of Leisure, Tourism Hospitality is doing research on the increasing strain t...













||| Twitter |||

||| Nieuws |||

02/01/18
Steeds meer ouderen op sociale media
Ouderen maken steeds vaker gebruik van sociale media. Van de 65- tot 75-jarigen maakt 64 procent ge...
13/12/17
Exclusief voor leden
Noordelijke Rekenkamer onderzoekt effecten provinciaal toerismebeleid
De Noordelijke Rekenkamer gaat de effecten van het toerismebeleid van de provincies Drenthe, Friesl...
11/12/17
Elisabeth Minnemann nieuwe bestuursvoorzitter NHTV
De nieuwe bestuursvoorzitter van NHTV wordt Elisabeth Minnemann. Met ingang van 1 april 2018 volgt ...
29/11/17
Exclusief voor leden
Millennials zoeken gezelschap tijdens reizen
De millennialsgeneratie reist veel liever in gezelschap dan oudere zakenreizigers, ze zijn ook het...
23/11/17
Trendrapport Live: Levendige branche op zoek naar balans
Tijdens de eerste editie van het event Trendrapport Live is het nieuwe Trendrapport toerisme, recr...
22/11/17
Positief consumentenvertrouwen goed voor vroege boekingen 2018?
Het lijkt wel een economische hattrick, de consument is al drie maanden op rij positief. De stemmi...
16/11/17
Exclusief voor leden
ZeelandPas wordt ook sleutel
De ZeelandPas wordt in de toekomst ook de digitale sleutel om toegang te krijgen tot de verblijfsa...
08/11/17
Polarisatie beroepen en inkomens vooral in steden
In de Randstad daalt het aandeel banen voor mensen met een midden inkomen en stijgt het aandeel ba...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk