Geplaatst op: 22-11-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Zeeland lanceert innovaties op Toeristische Onmoetingsdag

Zeeland lanceert innovaties op Toeristische Onmoetingsdag
Bron: Joop Hoek / Shutterstock.com

Op de jaarlijkse Toeristische Ontmoetingsdag presenteert Zeeland vandaag diverse innovaties Zo wordt het eerste FietsOpstappunt met touchscreen gelanceerd en komt de website www.mijnzeeuwsdna.nl voor ondernemers online. De dag wordt druk bezocht, 250 professionals hebben zich aangemeld.


De Toeristische Ontmoetingsdag vindt plaats in Theater De Mythe in Goes en wordt georganiseerd door Kenniscentrum Kusttoerisme (HZ University of Applied Sciences), Economische Impuls Zeeland en VVV Zeeland en mede mogelijk gemaakt door Provincie Zeeland.


FietsoOpstappunten

Het netwerkevenement wordt geopend door Carla Schönknecht, Gedeputeerde Vrijetijdseconomie Provincie Zeeland. Zij zal het eerste exemplaar van de Zeeuwse FietsOpstappunten onthullen. Deze Opstappunten beschikken over een touchscreen waarmee fietsers hun route kunnen plannen en toeristische informatie over de omgeving kunnen opzoeken. Ook is er een verkoopautomaat voor fietsroutekaarten. Bovendien is er een picknickmogelijkheid, waarbij fietsers gebruiken kunnen maken van WiFi en oplaadfaciliteiten voor telefoons. Begin 2018 zullen de eerste FietsOpstappunten geplaatst worden, nu is het prototype alvast te bekijken bij de ingang van het theater.


Mijn Zeeuws DNA

Thema van de bijeenkomst is ‘Zeeuwse beleving zoekt gast’. Maar omgekeerd geldt ook: gasten zoeken een Zeeuwse beleving. Zij komen hun vrije tijd doorbrengen in Zeeland en willen dan ook ervaren dat ze in Zeeland zijn en niet op een andere willekeurige plek. Daarom presenteren Impuls Zeeland en Kenniscentrum Kusttoerisme tijdens het programma de website www.mijnzeeuwsdna.nl. Deze website staat boordevol inspiratie en tips voor toeristisch-recreatieve ondernemers: hoe maak je jouw bedrijf onderscheidend van andere bedrijven en hoe laat je jouw gasten ervaren dat ze in Zeeland zijn? Deze website is ontwikkeld als onderdeel van het Interreg 2 Zeeën-project PROFIT[1].


Programma

Tijdens het programma wordt op nog veel meer manieren aandacht besteed aan het thema. De sessie ‘Hoe speel je in op doelgroepen?’ leert de deelnemers hoe zij de wensen van hun gasten kunnen herkennen en daarop met hun Zeeuwse beleving kunnen inspelen. De sessie ‘Online media kansen voor ieder bedrijf’ laat zien hoe je online media kunt inzetten voor communicatie over Zeeuwse belevingen. In de sessie ‘Samenwerkingskansen tussen gezondheid en toerisme’ wordt verteld hoe de combinatie tussen gezondheid en toerisme een ultieme Zeeuwse beleving kan creëren. En in de sessie ‘Big data: experimenten en ervaringen’ wordt getoond hoe er via big data inzicht kan worden verkregen in de wensen en ervaringen van gasten. Al met al een gevarieerd programma waarmee ondernemers, beleidsmakers en overige betrokkenen in toeristisch-recreatief Zeeland geïnspireerd worden.



[1] PROFIT is gesubsidieerd door het Interreg 2 Zeeën-Programma 2014-2020, gecofinancierd door het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling in het kader van subsidiecontract nr. 2S01-029-PROFIT.

Trefwoorden: innovatie, zeeland, ondernemers, dagrecreatie, fietsen, fietsknooppunten, beleid

||| Blogs |||

26/04/17
Wat kunnen we leren van de verkiezingen?
Ruim 80% van de Nederlanders ging op 15 maart jl. naar de stembus. Dat komt toevalligerwijs (?) ong...
03/04/17
Kijk eens buiten je sector!
Kijk eens buiten je sector!
03/04/17 · Dagrecreatie · Toerisme · Laurien van der Vaart | Lees meer
De vrijetijds- en toerismesector verandert razendsnel. Dit is natuurlijk vaker gezegd, en was ook w...
28/02/17
Het Verhaal van Nederland! Waarom wordt het nog niet verteld?
"Het is 2025, de klimaatcrisis is op zijn hoogtepunt. Zowel de stijging van de zeespiegel als h...
30/11/16
Wordt de kust echt bedreigd?
Wordt de kust echt bedreigd?
30/11/16 · Beleid · Dagrecreatie · Natuur · Han Verheijden | Lees meer
In de afgelopen maanden hebben alle kranten volgestaan met nerveuze berichten over ons kust. Ze...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...













||| Twitter |||

||| Nieuws |||

11/12/17
Kerstman aangekomen in Maastricht
Al meerdere jaren heeft de kerstman een huis in Maastricht. Sinds enkele jaren wordt de kerstman oo...
08/12/17
Permanent bezoekerscentrum in Van Nelle
Vanaf 3 januari 2018 zijn bezoekers van dinsdag tot en met zondag welkom in de Branderij van de van...
07/12/17
Aangescherpt uitnodigingsbeleid en toch meer bezoekers Recreatie Vakbeurs
De zestiende editie van Recreatie Vakbeurs is op 28, 29 en 30 november 2017 bezocht door 7.709 recr...
07/12/17
Bierfiets mag niet meer in centrum Amsterdam
Bierfietsen blijven de komende tijd niet toegestaan in het centrum van Amsterdam. Het besluit van ...
05/12/17
Exclusief voor leden
67% onbewaakte overwegen cruciaal voor recreatie
Waarom wordt er toch hard gestreden voor het openhouden van onbewaakte overwegen? Het antwoord is d...
04/12/17
Exclusief voor leden
Hoe Noord-Holland met sensoren recreanten gaat tellen
Recreatie Noord-Holland gaat in opdracht van provincie Noord-Holland en een groot aantal geme...
01/12/17
Exclusief voor leden
Tien nieuwe ANWB Gastvrij punten in Flevoland
Flevoland heeft er 10 nieuwe ANWB Gastvrij punten bij. Deze zijn mede gerealiseerd door een stimul...
30/11/17
Exclusief voor leden
Meer recreatie bij dijk Salmsteke
Dijkversterking bij het Utrechtse Salmsteke combineert doelen voor recreatie en natuurontwikkeling....
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk