Geplaatst op: 22-11-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Zeeland lanceert innovaties op Toeristische Onmoetingsdag

Zeeland lanceert innovaties op Toeristische Onmoetingsdag
Bron: Joop Hoek / Shutterstock.com

Op de jaarlijkse Toeristische Ontmoetingsdag presenteert Zeeland vandaag diverse innovaties Zo wordt het eerste FietsOpstappunt met touchscreen gelanceerd en komt de website www.mijnzeeuwsdna.nl voor ondernemers online. De dag wordt druk bezocht, 250 professionals hebben zich aangemeld.


De Toeristische Ontmoetingsdag vindt plaats in Theater De Mythe in Goes en wordt georganiseerd door Kenniscentrum Kusttoerisme (HZ University of Applied Sciences), Economische Impuls Zeeland en VVV Zeeland en mede mogelijk gemaakt door Provincie Zeeland.


FietsoOpstappunten

Het netwerkevenement wordt geopend door Carla Schönknecht, Gedeputeerde Vrijetijdseconomie Provincie Zeeland. Zij zal het eerste exemplaar van de Zeeuwse FietsOpstappunten onthullen. Deze Opstappunten beschikken over een touchscreen waarmee fietsers hun route kunnen plannen en toeristische informatie over de omgeving kunnen opzoeken. Ook is er een verkoopautomaat voor fietsroutekaarten. Bovendien is er een picknickmogelijkheid, waarbij fietsers gebruiken kunnen maken van WiFi en oplaadfaciliteiten voor telefoons. Begin 2018 zullen de eerste FietsOpstappunten geplaatst worden, nu is het prototype alvast te bekijken bij de ingang van het theater.


Mijn Zeeuws DNA

Thema van de bijeenkomst is ‘Zeeuwse beleving zoekt gast’. Maar omgekeerd geldt ook: gasten zoeken een Zeeuwse beleving. Zij komen hun vrije tijd doorbrengen in Zeeland en willen dan ook ervaren dat ze in Zeeland zijn en niet op een andere willekeurige plek. Daarom presenteren Impuls Zeeland en Kenniscentrum Kusttoerisme tijdens het programma de website www.mijnzeeuwsdna.nl. Deze website staat boordevol inspiratie en tips voor toeristisch-recreatieve ondernemers: hoe maak je jouw bedrijf onderscheidend van andere bedrijven en hoe laat je jouw gasten ervaren dat ze in Zeeland zijn? Deze website is ontwikkeld als onderdeel van het Interreg 2 Zeeën-project PROFIT[1].


Programma

Tijdens het programma wordt op nog veel meer manieren aandacht besteed aan het thema. De sessie ‘Hoe speel je in op doelgroepen?’ leert de deelnemers hoe zij de wensen van hun gasten kunnen herkennen en daarop met hun Zeeuwse beleving kunnen inspelen. De sessie ‘Online media kansen voor ieder bedrijf’ laat zien hoe je online media kunt inzetten voor communicatie over Zeeuwse belevingen. In de sessie ‘Samenwerkingskansen tussen gezondheid en toerisme’ wordt verteld hoe de combinatie tussen gezondheid en toerisme een ultieme Zeeuwse beleving kan creëren. En in de sessie ‘Big data: experimenten en ervaringen’ wordt getoond hoe er via big data inzicht kan worden verkregen in de wensen en ervaringen van gasten. Al met al een gevarieerd programma waarmee ondernemers, beleidsmakers en overige betrokkenen in toeristisch-recreatief Zeeland geïnspireerd worden.



[1] PROFIT is gesubsidieerd door het Interreg 2 Zeeën-Programma 2014-2020, gecofinancierd door het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling in het kader van subsidiecontract nr. 2S01-029-PROFIT.

Trefwoorden: innovatie, zeeland, ondernemers, dagrecreatie, fietsen, fietsknooppunten, beleid

||| Blogs |||

27/12/17
Wake-up call: maak cultuurhistorische binnensteden beleefbaar
De tijd van achteroverleunen is voorbij voor steden met een historisch stadshart. Ook zij moete...
06/03/17
Help! Hoe kies ik mijn vakantie en meer keuzestress
Keuzes, keuzes, keuzes. Het is hét dilemma van de moderne consument en je maakt er al snel e...
30/11/16
Wordt de kust echt bedreigd?
Wordt de kust echt bedreigd?
30/11/16 · Beleid · Dagrecreatie · Natuur · Han Verheijden | Lees meer
In de afgelopen maanden hebben alle kranten volgestaan met nerveuze berichten over ons kust. Ze...
07/10/16
Pokémon go als innovatieve toeristische impuls
De innovatielabs poppen up. Innovatie moet. Daar lijkt het op als je om je heen kijkt. Zeg vooral op bijeenkomsten dat je zo goed innoveert. Toch is innovatie niets meer dan je gewone boerenverstand gebruiken. Boeren hebben hier een voorbeeldfunctie: boerenslimheid, boerenverstand duiden op de kracht die daar achter schuil gaat. Toch is het niet zo dat ‘als je maar lang genoeg gewoon doet, word je vanzelf bijzonder’. Je moet dat verstand en die slimheid wel gebruiken.
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...













||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/01/18
Nieuwe Omgevingswet leeft meer
De Dag van de Omgevingswet trok 300 deelnemers naar Utrecht. De nieuwe wet die al meerdere keren is ...
18/01/18
Miljoenen aan extra kosten voor bedrijfsleven door Brexit
Als het Verenigd Koninkrijk zonder akkoord de Europese Unie verlaat, leidt dat tot een hoge kostenp...
16/01/18
Exclusief voor leden
Zuid-Holland investeert in aantrekkelijker natuur voor bewoners
De Zuid-Hollandse natuur- en recreatiegebieden worden met een gemiddeld rapportcijfer 7,8 door de ...
11/01/18
Particuliere verhuur Amsterdam terug naar 30 dagen
De gemeente Amsterdam gaat de maximale termijn voor particulier verhuur naar 30 dagen terug brengen...
05/01/18
Exclusief voor leden
Heuvelland Zuid-Limburg kandidaat voor Unesco werelderfgoed
Het Heuvelland van provincie Zuid-Limburg moet met zijn unieke kenmerken op de Unesco Wereld Erfgoe...
03/01/18
Oorlogsverleden Rivierenland in trek bij Britten
In de regio Rivierenland is het nieuwe initiatief Sky of Hope gestart op het vlak van herinneringst...
28/12/17
2x subsidie voor ondernemers in Overijssel
Gastvrij Overijssel lanceert in samenwerking met de provincie eenextra innovatieregeling: Het Topp...
20/12/17
Exclusief voor leden
Airbnb moet toeristenbelasting afdragen
Politieke partij D66 in Amsterdam wil dat Airbnb toeristenbelasting betaalt, net zoals hotels dat d...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk