Geplaatst op: 16-11-2017
Auteur: Marc Gerlings

Nederlanders iets vaker naar Puglia

Nederlanders iets vaker naar Puglia
Foto: Shutterstock
Afgelopen maandag hield de promotieorganisatie van de Italiaanse regio Puglia een bijeenkomst in Amsterdam voor zakelijke relaties. Langzaam neemt het aantal Nederlandse bezoekers naar de regio toe. Nederlandse toeristen vormen een marktaandeel van net iets mee dan 5%.

"De Nederlandse markt heeft in de laatst vier jaar een constante groei laten zien–zoals Alfredo De Liguori, Marketing-verantwoordelijke van PugliaPromozione onderstreepte.De uit Ne­derland afkomstige toeristen vertegenwoordigen voor Puglia 5,3% van het internationale verkeer en in 2016 hebben we 37.927 aankomsten en 138.507 verblijven geregistreerd. Nederlandse toe­risten geven de voorkeur aan verblijven van middellange tot lange duur, waarin cultuur, relax en natuur gecombineerd worden, en ze worden gekenmerkt door een hoog cultureel niveau, die in hun vakantie niet alleen een moment van ontsnapping zien maar die de Puglia experience ten volle wil­len beleven, de levensstijl, de keuken en de wijn, de artistieke en natuurlijke schoonheid”.
Trefwoorden: toerisme, accommodatie, marketing, Puglia

||| Blogs |||

06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, me...
20/03/17
Wie regisseert het toerisme in de regio?
Citymarketeers zijn niet meer van deze tijd. Zelfs het aanpassen van de naam naar ‘Brand Manager’ h...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...














||| Twitter |||

||| Nieuws |||

18/04/18
Exclusief voor leden
Groot toeristisch evenement met zeilwagen en 150 figuranten
Op zaterdag 12 mei 2018 vindt bij Scheveningen een groots historisch spektakel plaats, waar meer da...
16/04/18
150 jampotjes van Rivierenland naar Tweede Kamer
Het Regionaal Bureau Toerisme Rivierenland heeft op een ludieke wijze 150 leden van de Tweede Kamer...
16/04/18
Elf natuurmusea programmeren dezelfde tentoonstelling
In het Natuurhistorisch Museum Rotterdam vond zaterdagavond 14 april de landelijke aftrap van de Ned...
09/04/18
Nederlands en Belgisch Limburg samen op Duitse markt
Nederlands en Belgisch Limburg trekken opnieuw samen op in de bewerking van de Duitse grensmarkt. ...
05/04/18
Campings kunnen breed online reputatie meten
Europees online bedrijf Campingmonkey introduceert Camping-reviews.com. Deze online tool vereenvo...
04/04/18
Exclusief voor leden
Noord-Holland Noord brengt visie uit op vitale verblijfsaccommodaties
Noord-Holland Noord is een populaire bestemming voor toeristen en recreanten. Jaarlijks verblijven ...
04/04/18
Topattracties bundelen budget en staan op tramlijn 9
De Amsterdamse tramlijn 9 is in de maand april van 2018 gekleurd in de kleuren van bloemen en topat...
30/03/18
Exclusief voor leden
NS-wandeltocht van Boxtel naar Best ontwikkeld
Vanaf 1 april 2018 bieden Wandelnet en de Nederlandse Spoorwegen de NS-wandeling ‘Hart van Het Groen...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk