Nederlanders iets vaker naar Puglia
Afgelopen
maandag hield de promotieorganisatie van de Italiaanse regio Puglia een
bijeenkomst in Amsterdam voor zakelijke relaties. Langzaam neemt het aantal
Nederlandse bezoekers naar de regio toe. Nederlandse toeristen vormen een
marktaandeel van net iets mee dan 5%.
"De Nederlandse markt heeft in de laatst vier jaar een constante groei laten
zien–zoals Alfredo De Liguori, Marketing-verantwoordelijke
van PugliaPromozione onderstreepte.De uit Nederland afkomstige toeristen
vertegenwoordigen voor Puglia 5,3% van het internationale verkeer en in 2016
hebben we 37.927 aankomsten en 138.507 verblijven geregistreerd. Nederlandse
toeristen geven de voorkeur aan verblijven van middellange tot lange duur,
waarin cultuur, relax en natuur gecombineerd worden, en ze worden gekenmerkt
door een hoog cultureel niveau, die in hun vakantie niet alleen een moment van
ontsnapping zien maar die de Puglia experience ten volle willen beleven, de
levensstijl, de keuken en de wijn, de artistieke en natuurlijke schoonheid”.
Trefwoorden: toerisme, accommodatie, marketing, Puglia
|
|
25/04/24
Vanaf vandaag moeten toeristen die Venetië voor een dagje willen bezoeken een toegangskaartje reserveren. De maatregel, die geldt op de drukste dagen van het jaar, is een proef om de overweldigende toestroom van toeristen te reguleren en de impact op de stad te beperken.
|
25/04/24
Luchthaven Schiphol verwacht 10% meer reizigers in de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. Het wordt daarmee drukker op de luchthaven dan normaal. Nieuwe en snellere securityscanners moeten reizigers sneller door de controles helpen.
|
24/04/24
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
|
23/04/24
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
|
23/04/24
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
|
23/04/24
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
|
23/04/24
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
|
22/04/24
Het Vlaamse attractiepark Bellewaerde heeft een nieuwe waterattractie. Amazonia ligt in het hart van de nieuwe zone ‘Mundo Amazonia waar in totaal 21 miljoen euro is geïnvesteerd.
|
|
14/05/24
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
|
23/05/24
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
|
27/05/24
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
|
05/06/24 t/m 07-06-24
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
|
06/06/24
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...
|
|