Amsterdam Marketing in oefening terrorisme 8 en 9 november
Op 8 en 9 november 2017 oefenen de gemeente Amsterdam,
politie, Openbaar Ministerie, brandweer en de geneeskundige hulpdiensten (GHOR)
samen met de Dienst Speciale Interventies (DSI) en Defensie. Het scenario
waarmee wordt geoefend is een terroristische aanslag in de hoofdstad. Amsterdam
Marketing, doet mee. De toeristische organisatie verzorgt de informatie naar de
bezoekers.
Op verschillende plekken in de stad is de oefening zichtbaar en hoorbaar, onder
andere rond de oefenlocaties restaurant Haddock, op Zeeburgereiland, en het nog
niet in gebruik genomen metrostation Europaplein. Aan de oefening doen figuranten
mee en er wordt gebruik gemaakt van oefenmunitie. Ook de crisisorganisatie in
het stadhuis en het hoofdbureau van politie oefent mee. Onze organisatie is ook
onderdeel van de crisisorganisatie.
Amsterdam Marketing (iamsterdam.com) is het officiële kanaal voor de
informatievoorziening voor bezoekers in de stad en de liaison richting de
partners van de organisatie.
Trefwoorden: terrorisme, aanslag, beleid, communicatie, toerisme, bezoekers
|
|
25/04/24
Vanaf vandaag moeten toeristen die Venetië voor een dagje willen bezoeken een toegangskaartje reserveren. De maatregel, die geldt op de drukste dagen van het jaar, is een proef om de overweldigende toestroom van toeristen te reguleren en de impact op de stad te beperken.
|
25/04/24
Luchthaven Schiphol verwacht 10% meer reizigers in de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. Het wordt daarmee drukker op de luchthaven dan normaal. Nieuwe en snellere securityscanners moeten reizigers sneller door de controles helpen.
|
24/04/24
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
|
23/04/24
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
|
23/04/24
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
|
23/04/24
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
|
23/04/24
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
|
22/04/24
Het Vlaamse attractiepark Bellewaerde heeft een nieuwe waterattractie. Amazonia ligt in het hart van de nieuwe zone ‘Mundo Amazonia waar in totaal 21 miljoen euro is geïnvesteerd.
|
|
14/05/24
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
|
23/05/24
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
|
27/05/24
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
|
05/06/24 t/m 07-06-24
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
|
06/06/24
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...
|
|