Geplaatst op: 16-11-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Wie spreken er op Trendrapport Live?

Maandagmiddag 20 november CBS Den Haag

Wie spreken er op Trendrapport Live?

Het programma voor Trendrapport Live is bekend. Op maandagmiddag 20 november 2017 praten we je bij over de belangrijkste trends en ontwikkelingen die de sector raken en krijg je handvatten aangereikt om daarop in te spelen. Dat doen we samen met onze partners en makers van het rapport, CBS, NBTC Holland Marketing en het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH). Sprekers zijn:


  • Toerisme en recreatie in een uitdagende wereld, Marc Gerlings, NRIT
    We leven in een uitdagende wereld met grote issues rond veiligheid, klimaatverandering en digitalisering. In een inspirerende presentatie zet hoofdredacteur Marc Gerlings van NRIT uiteen met
    welke maatschappelijke trends (demografisch, economisch, sociaal-cultureel, technologisch, duurzaamheid) onze branche rekening moet houden om ook in de toekomst succesvol te blijven opereren.
  • Meer (big) data over het toerisme is goed voor het beleid, of toch niet?, Nico Heerschap, CBS
    Cijfers over het toerisme zijn van cruciaal belang voor het veld en het beleid. De wijze waarop die cijfers worden samengesteld staat echter niet stil. Basis zijn vaak nog de traditionele survey-onderzoeken. Eind vorige eeuw zijn daar administratieve bronnen bijgekomen. De laatste jaren komen weer nieuwe, vaak snellere en grotere, databronnen beschikbaar, zogenoemde big data. In deze presentatie wordt ingegaan op de effecten en mogelijkheden van lopende ontwikkelingen voor het samenstellen van cijfers over het toerisme.
  • Ruimte en richting geven aan de groei van het inkomend toerisme, Kees van der Most, NBTC Holland Marketing
    Het wereldwijd toerisme groeit sterk. Ook in Nederland is het internationaal toerisme de laatste jaren flink toegenomen. Meer bezoekers betekent meer werkgelegenheid, maar het betekent ook meer drukte op plekken waar daar soms geen ruimte voor is. Wat zijn belangrijke verklaringen voor de toenemende interesse van buitenlanders voor de bestemming Nederland? En op welke wijze kan ruimte en richting worden gegeven aan verdere groei?
  • Trendvisie 2017-2020
    In de Trendvisie 2017-2020 schetsen NRIT, CELTH en ETFI drie scenario's voor toerisme, recreatie en vrije tijd. Deze scenario's zijn tijdens drie Trendpanels samen met de sector ontwikkeld. In deze presentatie nemen CELTH en ETFI u mee in de Trilemmadriehoek waar drie drijvende krachten inwerken op de ontwikkelde scenario’s: de digitale disruptie, de voorzichtige consument en de virtuele kwetsbaarheid. Ze sluiten af met de tien kernopgaven voor de branche.
  • Biedt Smart City Hospitality een oplossing voor duurzamer stedelijk toerisme? - Hans Westerbeek, CELTH
    Toerisme draagt bij aan economische ontwikkeling van veel Europese steden. Hoewel deze economische ontwikkeling aantrekkelijk is voor steden, is het de vraag of deze vanuit economisch, sociaal en ecologisch perspectief duurzaam is.
    Het is daarom noodzaak om gericht te zoeken naar innovatieve beleidsvormingsprocessen teneinde steden te helpen bij het realiseren van de transformatie naar een meer duurzame vorm van stedelijk toerisme. Dit gebeurt onder andere door de ontwikkeling van een serious game, een simulatietool en slimme apps die ondersteunen bij het realiseren van de gezamenlijke reflecties en onderlinge betrokkenheid in strategievorming.

Gratis toegang

De middag is gratis toegankelijk voor abonnees en bestellers van het Trendrapport, abonnees van Recreatie & Toerisme, Vrijetijdstudies en het Kennisplatform NRIT Media (www.nritmedia.nl). Na afloop is er volop ruimte om tijdens de borrel na te praten, nieuwe contacten te leggen en je netwerk te versterken. Natuurlijk krijg je na afloop alle presentaties digitaal toegestuurd zodat je deze kennis zelf weer kunt inzetten.


Beperkt aantal plaatsen!

Schrijf snel in want het aantal plaatsen is beperkt! Meer informatie en inschrijven op http://www.nritmedia.nl/events/14

||| Blogs |||

06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, me...
20/03/17
Wie regisseert het toerisme in de regio?
Citymarketeers zijn niet meer van deze tijd. Zelfs het aanpassen van de naam naar ‘Brand Manager’ h...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/11/17
Exclusief voor leden
ZeelandPas wordt ook sleutel
De ZeelandPas wordt in de toekomst ook de digitale sleutel om toegang te krijgen tot de verblijfsa...
16/11/17
Nederlanders iets vaker naar Puglia
Afgelopen maandag hield de promotieorganisatie van de Italiaanse regio Puglia een bijeenkomst in A...
14/11/17
Exclusief voor leden
Jochem Wijnands vindt kapitaal voor TRVL
TRVL is een platform waarbij eigenlijk iedereen de positie van een reisagent inneemt. Het is opgeri...
10/11/17
Exclusief voor leden
Arnhem krijgt zelfstandige organisatie voor citymarketing
Arnhem krijgt een zelfstandige organisatie voor citymarketing. Binnenkort start een kwartiermaker ...
09/11/17
Recordaantal deelnemers Aad Struijs Persprijs 2018
Een recordaantal van 104 reisjournalisten in Nederland en België hebben hun producties ingestuurd ...
09/11/17
Nederlanders wantrouwen bedrijven online
Consumenten hebben steeds minder vertrouwen in wat merken en bedrijven online doen. Ondanks dat 68%...
08/11/17
Exclusief voor leden
14.000 tickets door eerste samenwerking Arabische luchtvaart
Luchtvaartmaatschappijen Emirates en Flydubai maken meer gebruik van hun gecombineerde netwerk. Ond...
07/11/17
Exclusief voor leden
Forse groei aantal vluchten naar New York van WOW
WOW air vliegt vanaf de zomer van 2018 maar liefst 20 keer per week naar New York. De IJslandse lu...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk