Geplaatst op: 01-11-2017
Auteur: Marc Gerlings

Mexico wil na bevingen toerisme op peil brengen

Mexico wil na bevingen toerisme op peil brengen
Foto: Shutterstock
Alle toeristische bestemmingen in het hele land zijn geopend en functioneren als normaal, kondigt het Mexicaans bureau voor toerisme aan. De aardbevingen van vorige maand in delen van Chiapas, Oaxaca, Puebla, Mexico Stad en Morelos hebben geen invloed gehad op de toeristische gebieden, meldt het bureau.

"Wij laten u met genoegen weten dat onze toeristische bestemmingen geopend zijn en bezoekers van over de hele wereld kunnen verwelkomen", zegt Hector Flores, CEO van het Mexicaans bureau voor toerisme. "Wij staan in nauw contact met de plaatsen en kunnen bevestigen dat alle populaire bestemmingen, luchthavens en belangrijke toeristische gebieden normaal functioneren. Bezoekers ervaren de gastvrijheid, de prachtige mensen, ongerepte landschappen en stranden, levendige koloniale plaatsjes en steden waar Mexico bekend om staat."

Het bureau voor toerisme meldt daar ook bij dat alle belangrijke bestemmingen, waaronder Los Cabos, Cancun-Riviera Maya, Merida en Yucatan, Puerto Vallarta, Guadalajara onaangetast zijn.

||| Blogs |||

06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, me...
20/03/17
Wie regisseert het toerisme in de regio?
Citymarketeers zijn niet meer van deze tijd. Zelfs het aanpassen van de naam naar ‘Brand Manager’ h...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...













||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/01/18
Exclusief voor leden
Veluwe verwacht veel bezoekers na film Wild
Bijna drie jaar heeft filmmaker Luc Enting gewerkt aan de natuurfilm "Wild”, een PV Pictures/AVROTR...
22/01/18
Exclusief voor leden
Gebruik mobiel internet boost in 2017
Steeds vaker wordt mobiel internet de basis waarop aanbieders in de vijetijdseconomie hun aanbod we...
18/01/18
Westhoek schakelt vlogsters in
In het kader van de regiomarketingcampagne ‘Westhoek. De nieuwe wereld’ zijn twee jonge vlogsters i...
17/01/18
18 Nederlandse bedrijven op beursvloer Fitur
Vanaf vandaag tot en met 21 januari 2018 vindt de 38eeditie van de vakbeurs Fitur (Feira Internacion...
17/01/18
Exclusief voor leden
500 mailadressen uit Vakantiebeurs
Veel standhouders hebben geen idee wat een beursdeelname oplevert. Bij de NRIT-redactie krijgen we ...
10/01/18
Slimme destinatiemarketing: Bonaire in Harper's
Op een drukbezochte bijeenkomst tijdens de eerste vakdag van de Vakantiebeurs werden door het Bonair...
08/01/18
Blog- en vlogcampagne Limburg Lonkt levert bijna zes ton mediawaarde op
De gezamenlijk blogcampagne van VVV Zuid-Limburg en Maastricht Marketing heeft tot op heden 570.00...
08/01/18
Rivierenland presenteert recreatierivier Maas tijdens Vakantiebeurs
Van 10 tot en met 14 januari is het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland aanwezig op d...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk