Geplaatst op: 30-10-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

VVV bon maakt plaats voor VVV Cadeaukaart

VVV bon maakt plaats voor VVV Cadeaukaart
Vlnr Fabian Paagman, Algemeen Directeur Paagman B.V., Kees van Wijk, Algemeen Directeur VVV Nederland en Michaël van Straalen, Voorzitter MKB-Nederland.
De meest bekende cadeaubon van Nederland de VVV Cadeaubon verdwijnt na 42 jaar en wordt vervangen door een cadeaukaart die zowel online als offline kan worden besteed. Michaël van Straalen, voorzitter van MKB-Nederland, ontving de eerste VVV Cadeaukaart uit handen van Kees van Wijk, Algemeen Directeur van VVV Nederland.


De nieuwe VVV Cadeaukaart biedt van alle cadeaukaarten in Nederland het grootste cadeauaanbod in winkels én webshops. Bovendien is het bedrag wat op de cadeaukaart staat in delen te besteden. Volgens Fabian Paagman, algemeen-directeur van Paagman Boekwinkels in Den Haag, blijkt uit onderzoek dat ruim 60% van de cadeaukaarthouders gemiddeld tot de dubbele waarde van de kaart uitgeeft in de winkel en webshop waar zij hun aankoop doen.


Michaël van Straalen zegt: "De nieuwe kaart die nu zowel online als in de winkelstraat is te besteden biedt een extra stimulans voor de e- en retailmarkt. Door de brede besteedbaarheid en het klassieke, betrouwbare imago van de VVV is de cadeaukaart een altijd passend cadeau.”


130 miljoen euro omzet

In 2016 werden 8,1 miljoen VVV cadeaubonnen en -kaarten door VVV Nederland verkocht met een totale verkoopwaarde van meer dan 130 miljoen euro. Het meest populair was de VVV Cadeaubon waarvan er 7,9 miljoen werden verkocht. De gemiddelde waarde van een bon bedraagt 15 euro. Deze bon is op ruim 3 duizend punten te koop en kan bij ruim 23 duizend acceptanten worden besteed. Van de digitale VVV Giftcard werden er 78 duizend verkocht met een gemiddelde kaartwaarde van 26 euro. 


DNB en AFM toezichthouders

De VVV Cadeaukaart voldoet aan de eisen van het Keurmerk Cadeaukaarten. Alle gelden staan op een aparte stichting derdengelden rekening die onder toezicht van DNB en AFM valt. De VVV Cadeaukaart is vanaf 1 november overal te verkrijgen en te besteden. Meer informatie is te vinden op: http://www.vvvcadeaukaart.nl


Positie verder versterken

Erwin de Zeeuw, Directeur VVV Giftcards: "De traditionele papieren VVV Cadeaubon is de bekendste en meest favoriete cadeaubon van Nederland (*bron: GfK Gift Card Monitor 2016). Die positie willen we verder versterken. De VVV Cadeaukaart bereikt ook de groeiende groep jongeren die vooral online winkelt en keuzevrijheid waardeert. Niet alleen geven wordt leuker, ook krijgen!”

Topics:Marketing
Trefwoorden: cadeaubonnen, vvv

||| Blogs |||

06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, me...
20/03/17
Wie regisseert het toerisme in de regio?
Citymarketeers zijn niet meer van deze tijd. Zelfs het aanpassen van de naam naar ‘Brand Manager’ h...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/11/17
Exclusief voor leden
ZeelandPas wordt ook sleutel
De ZeelandPas wordt in de toekomst ook de digitale sleutel om toegang te krijgen tot de verblijfsa...
16/11/17
Nederlanders iets vaker naar Puglia
Afgelopen maandag hield de promotieorganisatie van de Italiaanse regio Puglia een bijeenkomst in A...
14/11/17
Exclusief voor leden
Jochem Wijnands vindt kapitaal voor TRVL
TRVL is een platform waarbij eigenlijk iedereen de positie van een reisagent inneemt. Het is opgeri...
10/11/17
Exclusief voor leden
Arnhem krijgt zelfstandige organisatie voor citymarketing
Arnhem krijgt een zelfstandige organisatie voor citymarketing. Binnenkort start een kwartiermaker ...
09/11/17
Recordaantal deelnemers Aad Struijs Persprijs 2018
Een recordaantal van 104 reisjournalisten in Nederland en België hebben hun producties ingestuurd ...
09/11/17
Nederlanders wantrouwen bedrijven online
Consumenten hebben steeds minder vertrouwen in wat merken en bedrijven online doen. Ondanks dat 68%...
08/11/17
Exclusief voor leden
14.000 tickets door eerste samenwerking Arabische luchtvaart
Luchtvaartmaatschappijen Emirates en Flydubai maken meer gebruik van hun gecombineerde netwerk. Ond...
07/11/17
Exclusief voor leden
Forse groei aantal vluchten naar New York van WOW
WOW air vliegt vanaf de zomer van 2018 maar liefst 20 keer per week naar New York. De IJslandse lu...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk