Geplaatst op: 20-10-2017
Auteur: Marc Gerlings

Kwart van de jongeren overweegt destinatie voor perfecte foto

Kwart van de jongeren overweegt destinatie voor perfecte foto
Foto: Shutterstock
Jongeren denken echt anders over reizen dan de baby boomers. Bij jongeren is het beeldverhaal dat ze kunnen maken ster van invloed op de beleving van de vakantie. Met de zomer achter de rug onthult boekingssite Expedia in samenwerking met Ruigrok NetPanel haar onderzoek naar hoe jongeren omgaan met vakantiefoto's op social media. Uit het onderzoek blijkt onder meer dat het oproepen van jaloezie een belangrijke factor is bij het delen van vakantiefoto's op social media. Om dit doel te bereiken willen ze ver gaan. Zo geeft bijna een kwart van de ondervraagden aan dat zij bij het zoeken naar een reisbestemming al in overweging nemen of ze er interessante foto's voor social media kunnen maken, en gaat 1 op de 7 zelfs zo ver dat ze op vakantie nepfoto's plaatsen.
>>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 150,- per jaarVanaf € 300,- per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: reizen, social media, beleving, marketing, leisure

||| Blogs |||

26/04/17
Wat kunnen we leren van de verkiezingen?
Ruim 80% van de Nederlanders ging op 15 maart jl. naar de stembus. Dat komt toevalligerwijs (?) ong...
01/06/16
Wat vind jij van Toeristenbelasting? Afschaffen of goed toepassen?
Op vrijdag 28 mei hielden CELTH en NRIT Media in Hoevelaken een ontbijtsessie over de toekomst van...
30/06/15
Wie heeft het Groene Hart lief?
Momenteel ben ik betrokken bij twee adviestrajecten in het Groene Hart. Met meer dan gewone belangs...
26/06/15
Recreatie & Toerisme juni 2015: Grootse accommodaties
Op donderdag 25 juni kwam vakblad Recreatie & Toerisme juni 2015 uit. Hieronder de editorial va...
05/01/15
Trends & Hypes december 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/11/17
Exclusief voor leden
Val Thorens ziet ambitie werkelijkheid worden, weer beste skigebied
Een decennium geleden werd de wens uitgesproken om van het Franse skigebied Val Thorens tot het bes...
20/11/17
Revolverend fonds herbestemming erfgoed
Met het vernieuwde herbestemmingsfonds stelt de provincie Noord-Holland 9,1 miljoen euro beschikba...
07/11/17
Trend: Stellen die kinderen krijgen verhuizen snel uit de stad
Gezinnen verhuizen vaak als de kinderen nog niet naar school gaan. Vooral verhuizen ze als ze in e...
17/10/17
Verschuiving in eigenaarschap en beleving vliegbasis Soesterberg
Park Vliegbasis Soesterberg wordt verkocht aan Utrechts Landschap. De verkoop vindt plaats vanuit ...
16/10/17
Zet je regio op de kaart trekt 100 beslissers
De Vakdag ‘Zet je regio op de kaart’ vond op 12 oktober plaats in het Aviodrome te Lelystad. Met m...
16/10/17
Exclusief voor leden
Trend langer werken zichtbaar
Het aantal oudere werkenden is in de periode 2003-2016 bijna verdubbeld. Er zijn meer 55-plussers ...
05/10/17
Eerste leisure sessie van Bureau Buhrs
Op 16 november 2017 houdt Bureau Buhrs de lab-sessie ‘Een optimale leisure-beleving in stad en natu...
29/09/17
Rotterdam omarmt als eerste stad Black Friday
Het is een typisch Amerikaanse traditie geworden: Black Friday. Dat klinkt angstaanjagend maar het ...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk