Geplaatst op: 17-10-2017
Auteur: Redactie

Positief halfjaar voor toerisme in Weerribben-Wieden

Positief halfjaar voor toerisme in Weerribben-Wieden
Bron: Shutterstock
De Weerribben-Wieden is dit jaar meer in trek bij verblijfstoeristen dan de afgelopen jaren. In het eerste half jaar overnachtten 285.000 mensen in de regio. Dat waren er een jaar eerder 264.000 en in 2015 273.000.


Merkleider Jakob Ponstein van Weerribben-Wieden Marketing presenteerde vorige week de cijfers uit de Regiomonitor-cijfers. Ponstein kon met cijfers het ‘goede gevoel’ in de zaal staven. Uit een korte enquête onder de 65 aanwezigen bleek dat bijna de helft van de ondernemers in 2017 beter draait dan in 2016, terwijl 16% een minder jaar beleeft.


Meer Duitsers in regio

Opvallend is verder de toegenomen populariteit van campings in de regio en de groei van het aantal Duitse toeristen. Dat laatste kan te maken hebben met de zogenoemde Waterlijn-campagne van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC), waarin MarketingOost en Weerribben-Wieden Marketing participeren. De organisatie heeft bovendien op vakantiebeurzen in binnen- en buitenland gestaan. Vaak in samenwerking met een groot aantal samenwerkende hotels en campings, die samen een beurs bemannen.


Implementatie nieuwe huisstijl

Weerribben-Wieden Marketing is de komende maanden druk met het vervangen van alle borden, vlaggen en andere uitingen. Bij de start van het nieuwe seizoen in maart moet het voor bezoekers op alle fronten duidelijk zijn dat ze in Weerribben-Wieden zijn. De gemeente heeft tegen die tijd waar nodig ook alle borden vervangen. Ponstein presenteerde maandag een toolkit met logo’s, foto’s, huisstijl en regiokaart, waarmee partners het gebied kunnen promoten. Het is beschikbaar via de site www.visitweerribbenwieden.com/partners

Trefwoorden: overijssel, natuurgebieden, samenwerking, campings, kampeerterreinen, bungalowparken

||| Blogs |||

26/04/17
Wat kunnen we leren van de verkiezingen?
Ruim 80% van de Nederlanders ging op 15 maart jl. naar de stembus. Dat komt toevalligerwijs (?) ong...
03/04/17
Kijk eens buiten je sector!
Kijk eens buiten je sector!
03/04/17 · Dagrecreatie · Toerisme · Laurien van der Vaart | Lees meer
De vrijetijds- en toerismesector verandert razendsnel. Dit is natuurlijk vaker gezegd, en was ook w...
28/02/17
Het Verhaal van Nederland! Waarom wordt het nog niet verteld?
"Het is 2025, de klimaatcrisis is op zijn hoogtepunt. Zowel de stijging van de zeespiegel als h...
30/11/16
Wordt de kust echt bedreigd?
Wordt de kust echt bedreigd?
30/11/16 · Beleid · Dagrecreatie · Natuur · Han Verheijden | Lees meer
In de afgelopen maanden hebben alle kranten volgestaan met nerveuze berichten over ons kust. Ze...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...













||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/01/18
Nieuwe Omgevingswet leeft meer
De Dag van de Omgevingswet trok 300 deelnemers naar Utrecht. De nieuwe wet die al meerdere keren is ...
17/01/18
Nog vijf routes op shortlist Wandelroute van het Jaar
Nog vijf van de tien genomineerde routes maken kans op de begeerde trofee voor de Wandelroute van h...
12/01/18
Exclusief voor leden
Prijzen vakantieparken sterk gestegen in 2017
In 2017 zijn de prijzen voor Nederlandse vakantieparken met 13,8% sterk gestegen. Dit na een prijs...
09/01/18
Gaia leukste uitje van Nederland
Volgens leden van de ANWB is GaiaZoo het ‘Leukste uitje van Nederland 2018’. Ron Kuckelkorn van Gaia...
02/01/18
Exclusief voor leden
Speeljungle met a la carte restaurant
Recreatiepark de Leistert in het Limburgse Roggel heeft een indoor speeljungle met een à la carte re...
19/12/17
Ruim miljoen meer Nederlanders in 2060
De toeristische sector kan voor de toekomst rekening houden met steeds meer Nederlandse gasten en k...
18/12/17
Exclusief voor leden
Park Vliegbasis Soesterberg over naar Utrechts Landschap
Afgelopen vrijdag heeft de provincie Utrecht het eigendom van Park Vliegbasis Soesterberg overgedr...
14/12/17
Exclusief voor leden
Hoe zit het met de welvarendheid en kwetsbaarheid van jouw bezoekers?
In de klassieke marketing werd gekeken naar factoren zoals inkomen en opleiding bij doelgroepen. Be...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk