Geplaatst op: 16-10-2017

Zet je regio op de kaart trekt 100 beslissers

Zet je regio op de kaart trekt 100 beslissers

De Vakdag ‘Zet je regio op de kaart’ vond op 12 oktober plaats in het Aviodrome te Lelystad. Met meer dan 100 geïnteresseerden is er deze dag volop aandacht gegeven aan succesvolle campagnes en initiatieven van regio’s en organisaties die verbinding zoeken. Vele bezoekers haalden inspiratie uit de verhalen van interessante sprekers en vonden verbindingen door middel van het delen van ervaringen tijdens de netwerkmomenten.


Op de Vakdag werd er aandacht gegeven aan het onderwerp ‘Zet je regio op de kaart’ door middel van presentaties en workshops door ruim 20 sprekers zoals Olivier Ponti, Research manager Stichting Amsterdam Marketing, en Dirk Lips, Directeur Libéma. Op het innovatieplein, grenzend aan de mainstage, wisten bedrijven als LeisureKing en NKC, partner van deze Vakdag, met een eigen stand het publiek te inspireren. Dagvoorzitter was Marc Gerlings, hoofdredacteur van Recreatie & Toerisme.


Gemeente Lelystad, ook partner van deze dag, bood een helikoptervlucht aan, aan de winnaars van een loting tijdens de dag. De winnende bezoekers kregen aan het eind van de middag de kans om Lelystad in ‘Vogelvlucht’ te bekijken. Naast NKC en gemeente Lelystad was ook VVV Nederland aanwezig en een van de partners van deze Vakdag.


Uit diverse presentaties is gebleken dat samenwerken een van de grote succesfactoren is wanneer je een regio op de juiste manier op de kaart wilt zetten. Ook is het belangrijk niet alleen vanuit een regio zelf te denken. Frank Oostdam / Voorzitter en Directeur ANVR gaf aan "Door de consument ‘in the picture’ te zetten krijg je een regio succesvol op de kaart”. Hij pleitte er voor om niet een beetje doelgroep gericht te denken maar klant ‘obsessed’ te zijn.

Maar waar begin je en welke middelen moeten er ingezet worden? Bijna alle sprekers wisten wel voorbeelden te noemen van goede marketing als onmisbaar hulpmiddel. Martin van Kranenburg, eigenaar van onlinebeinvloeden.nl gaf in zijn workshop onder meer tips en trucs hoe je op online gebied bewust het onbewuste brein van jouw bezoeker kunt overtuigen. "We hebben niet de energie, niet het vermogen om alle beslissingen te overwegen. Zo’n 95% van alle beslissingen die we nemen, nemen we onbewust’, meldde Martin.


De dag wordt afgesloten door gastheer Hans van Leeuwen / CEO Pleisureworld waarna er een netwerkborrel startte. Ook hier bleek dat bezoekers de boodschap van deze dag op het gebied van het verbinden van initiatieven hebben begrepen. Wat vooral blijft hangen is de tip die in elk succesverhaal een rol speelt; ‘laat bezoekers van je regio het verhaal vertellen’.


In 2018 wordt de tweede editie van de Vakdag ‘Zet je regio op de kaart’ weer gehouden in oktober.

Trefwoorden: regiomarketing, samenwerking, innovatie

||| Blogs |||

26/04/17
Wat kunnen we leren van de verkiezingen?
Ruim 80% van de Nederlanders ging op 15 maart jl. naar de stembus. Dat komt toevalligerwijs (?) ong...
01/06/16
Wat vind jij van Toeristenbelasting? Afschaffen of goed toepassen?
Op vrijdag 28 mei hielden CELTH en NRIT Media in Hoevelaken een ontbijtsessie over de toekomst van...
30/06/15
Wie heeft het Groene Hart lief?
Momenteel ben ik betrokken bij twee adviestrajecten in het Groene Hart. Met meer dan gewone belangs...
26/06/15
Recreatie & Toerisme juni 2015: Grootse accommodaties
Op donderdag 25 juni kwam vakblad Recreatie & Toerisme juni 2015 uit. Hieronder de editorial va...
05/01/15
Trends & Hypes december 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...













||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/02/18
Exclusief voor leden
Cultuurpact moet Utrechtse cultuur en erfgoed sterker verbinden
In Amersfoort is het Cultuurpact ondertekend. Cultuur en erfgoed moeten beter bereikbaar worden v...
15/02/18
Campagne French Touch voor het eerst in Nederland
De campagne French Touch "La Belle Vie” is officieel gelanceerd in Nederland. French Touch "La Bell...
09/02/18
Exclusief voor leden
Kinderdijk koppelt winteronderhoud aan kortingsactie
Werelderfgoed en een van Hollands meest bekende attracties Kinderdijk houdt winteronderhoud maar is...
07/02/18
Exclusief voor leden
Dutch Startup Association start
Sinds vandaag hebben startups hun eigen belangenvereniging: de Dutch Startup Association, een onafh...
25/01/18
eSports wordt eindelijk gesegmenteerd
Een duidelijke trend is de opkomst van eSports. Dit is het competitief spelen van games. Het speelt...
23/01/18
Nibud: Koopkracht blijft achter
Dit jaar gaat de koopkracht er voor de meeste Nederlanders nauwelijks op vooruit. Voor mensen met e...
23/01/18
Culturele hoofdstad Leeuwarden pleit voor innovatie via cultuur
Het jaar als Culturele Hoofdstad van Europa moet nog beginnen voor Leeuwarden maar nu al pleiten b...
11/01/18
Oude Tropicana voorbeeld voor verlagen impact milieubelasting (Video)
Wie kent het nog, het oude Tropicana zwembad. Nu is het een prachtig voorbeeld voor de sector hoe b...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk