Geplaatst op: 16-10-2017

Zet je regio op de kaart trekt 100 beslissers

Zet je regio op de kaart trekt 100 beslissers

De Vakdag ‘Zet je regio op de kaart’ vond op 12 oktober plaats in het Aviodrome te Lelystad. Met meer dan 100 geďnteresseerden is er deze dag volop aandacht gegeven aan succesvolle campagnes en initiatieven van regio’s en organisaties die verbinding zoeken. Vele bezoekers haalden inspiratie uit de verhalen van interessante sprekers en vonden verbindingen door middel van het delen van ervaringen tijdens de netwerkmomenten.


Op de Vakdag werd er aandacht gegeven aan het onderwerp ‘Zet je regio op de kaart’ door middel van presentaties en workshops door ruim 20 sprekers zoals Olivier Ponti, Research manager Stichting Amsterdam Marketing, en Dirk Lips, Directeur Libéma. Op het innovatieplein, grenzend aan de mainstage, wisten bedrijven als LeisureKing en NKC, partner van deze Vakdag, met een eigen stand het publiek te inspireren. Dagvoorzitter was Marc Gerlings, hoofdredacteur van Recreatie & Toerisme.


Gemeente Lelystad, ook partner van deze dag, bood een helikoptervlucht aan, aan de winnaars van een loting tijdens de dag. De winnende bezoekers kregen aan het eind van de middag de kans om Lelystad in ‘Vogelvlucht’ te bekijken. Naast NKC en gemeente Lelystad was ook VVV Nederland aanwezig en een van de partners van deze Vakdag.


Uit diverse presentaties is gebleken dat samenwerken een van de grote succesfactoren is wanneer je een regio op de juiste manier op de kaart wilt zetten. Ook is het belangrijk niet alleen vanuit een regio zelf te denken. Frank Oostdam / Voorzitter en Directeur ANVR gaf aan "Door de consument ‘in the picture’ te zetten krijg je een regio succesvol op de kaart”. Hij pleitte er voor om niet een beetje doelgroep gericht te denken maar klant ‘obsessed’ te zijn.

Maar waar begin je en welke middelen moeten er ingezet worden? Bijna alle sprekers wisten wel voorbeelden te noemen van goede marketing als onmisbaar hulpmiddel. Martin van Kranenburg, eigenaar van onlinebeinvloeden.nl gaf in zijn workshop onder meer tips en trucs hoe je op online gebied bewust het onbewuste brein van jouw bezoeker kunt overtuigen. "We hebben niet de energie, niet het vermogen om alle beslissingen te overwegen. Zo’n 95% van alle beslissingen die we nemen, nemen we onbewust’, meldde Martin.


De dag wordt afgesloten door gastheer Hans van Leeuwen / CEO Pleisureworld waarna er een netwerkborrel startte. Ook hier bleek dat bezoekers de boodschap van deze dag op het gebied van het verbinden van initiatieven hebben begrepen. Wat vooral blijft hangen is de tip die in elk succesverhaal een rol speelt; ‘laat bezoekers van je regio het verhaal vertellen’.


In 2018 wordt de tweede editie van de Vakdag ‘Zet je regio op de kaart’ weer gehouden in oktober.

Trefwoorden: regiomarketing, samenwerking, innovatie

||| Blogs |||

21/02/18
Omdenken
Omdenken
21/02/18 · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Vastdenken. We hebben er allemaal last van. Vastgeroest in gewoonte, handeling en aanpak. Het wordt...
06/02/18
Zingevend consumptielandschap?
Zingevend consumptielandschap?
06/02/18 · Natuur · Han Verheijden | Lees meer
Nog niet zo heel lang geleden was de zondag de enige vrije dag. Deze werd beschouwd als een rus...
06/02/18
Is toerisme over?
Is toerisme over?
06/02/18 · Toerisme · Hans Dominicus | Lees meer
Overtourism is een nieuwe kreet die men heeft gelanceerd. Het suggereert dat er teveel toerisme is,...
27/12/17
Wake-up call: maak cultuurhistorische binnensteden beleefbaar
De tijd van achteroverleunen is voorbij voor steden met een historisch stadshart. Ook zij moete...
13/12/17
I Have a Dream…
I Have a Dream…
13/12/17 · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Het is december. De maand dus van ‘It is the most wonderful time of the year’ en ‘All I want for ...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/02/18
Ondernemersvereniging ontwikkelt fiets- en wandelroutes
In Groningen gaat een ondernemersvereniging drie nieuwe fietsroutes en negen nieuwe wandelroutes m...
23/02/18
Koning opent Groene Loper Maastricht op 29 maart
Koning Willem-Alexander woont donderdagochtend 29 maart 2018 in Maastricht een bijeenkomst bij ter ...
23/02/18
Convenant voor Noord-Hollandse Kust getekend
Zesentwintig partijen waaronder RECRON, HISWA, ANWB en KHN hebben een convenant getekend waarin ze ...
23/02/18
Uitreiking Green Key België aan 128 locaties
GoodPlanet Belgium en Toerisme Vlaanderen, in samenwerking met Horeca Vlaanderen, reiken op maandag...
23/02/18
Noord-Brabant reserveert bijna miljoen voor start Vuelta in 2020
Er bestaat een reële kans de Vuelta in 2020 in Utrecht/Brabant van start gaat. Daarom heeft de prov...
23/02/18
Museumnacht Maastricht op lucky night vrijdag 13 april
Isde 3e editie van Museumnacht Maastricht op vrijdag 13 april 2018 in een paar woorden omschrijven...
22/02/18
Kees van der Most neemt afscheid als manager research bij NBTC
Per 1 juli neemt Kees van der Most afscheid van NBTC Holland Marketing. Van der Most was dertig jaa...
22/02/18
Drents landschap krijgt toch windmolens
Het inpassingsplan Windpark De Drentse Monden en Oostermoer blijft in stand. De bezwaren tegen het ...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk