Geplaatst op: 11-10-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Patrick Polie stopt als directeur VVV Zeeland

Patrick Polie stopt als directeur VVV Zeeland
Patrick Polie gaat stoppen bij VVV Zeeland. Hij heeft aangekondigd per 1 februari 2018 zijn functie als directeur-bestuurder neer te leggen. Hij bekleedt de functie sinds 1 januari 2014. In deze periode gaf hij leiding aan de fusie van de Zeeuwse VVV’s en de vernieuwing van de VVV-organisatie.


Patrick Polie is sinds 2007 werkzaam bij Promotie Zeeland Delta (het voormalige samenwerkingsverband van de Zeeuwse VVV’s), onder andere in de functie van adjunct- en interim directeur. In 2013 werd hij aangesteld om de fusie te coördineren en sinds 2014 is hij directeur-bestuurder van de nieuwe fusieorganisatie VVV Zeeland.


Grote vernieuwing geleid

In de afgelopen vier jaar heeft hij diverse vernieuwingen geïntroduceerd, zoals de ombouw van nieuwe VVV inspiratiepunten, een nieuwe digitale strategie (de Digitale Zeeland Experience), een nieuwe marketingstrategie, een ander businessmodel en diverse digitale innovaties zoals de digitale ZeelandPas, het Zeeuws Informatie Distributie Systeem (ZIDS) en een eigentijdse website en app.


Tijd voor volgende stap

Patrick Polie: "Ik heb met veel plezier, samen met het team van VVV Zeeland, de organisatie kunnen opbouwen en het VVV-concept op diverse onderdelen kunnen vernieuwen. De organisatie gaat nu een nieuwe fase in en ik vind dat het daarmee tijd wordt voor een nieuwe leiding in de organisatie. Na 11 jaar bij de VVV-organisatie, waarvan 4 jaar als directeur van VVV Zeeland, wordt het voor mij tijd voor een volgende stap in mijn carrière.”


Veel waardering

Luit Ezinga, voorzitter van de Raad van Toezicht: "Patrick heeft zich de afgelopen jaren met veel energie ingezet om de fusie van de VVV’s vorm en inhoud te geven en om deze nieuwe organisatie op te bouwen tot een eigentijdse destinatiemarketingorganisatie. Ik vind het spijtig dat hij VVV Zeeland nu gaat verlaten, maar waardeer het zeer dat hij hiervoor ruim de tijd neemt en ons in staat stelt een goede opvolger te vinden om hetgeen dat tot nu toe is opgebouwd voort te zetten en verder uit te bouwen.”. De Raad van Toezicht is begonnen met de procedure voor een nieuwe directeur-bestuurder.


Lees ook het interview dat NRIT in 2015 met Patrick Polie had.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, regiomarketing, vvv's, zeeland

||| Blogs |||

06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, me...
20/03/17
Wie regisseert het toerisme in de regio?
Citymarketeers zijn niet meer van deze tijd. Zelfs het aanpassen van de naam naar ‘Brand Manager’ h...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/11/17
Exclusief voor leden
ZeelandPas wordt ook sleutel
De ZeelandPas wordt in de toekomst ook de digitale sleutel om toegang te krijgen tot de verblijfsa...
16/11/17
Nederlanders iets vaker naar Puglia
Afgelopen maandag hield de promotieorganisatie van de Italiaanse regio Puglia een bijeenkomst in A...
14/11/17
Exclusief voor leden
Jochem Wijnands vindt kapitaal voor TRVL
TRVL is een platform waarbij eigenlijk iedereen de positie van een reisagent inneemt. Het is opgeri...
10/11/17
Exclusief voor leden
Arnhem krijgt zelfstandige organisatie voor citymarketing
Arnhem krijgt een zelfstandige organisatie voor citymarketing. Binnenkort start een kwartiermaker ...
09/11/17
Recordaantal deelnemers Aad Struijs Persprijs 2018
Een recordaantal van 104 reisjournalisten in Nederland en België hebben hun producties ingestuurd ...
09/11/17
Nederlanders wantrouwen bedrijven online
Consumenten hebben steeds minder vertrouwen in wat merken en bedrijven online doen. Ondanks dat 68%...
08/11/17
Exclusief voor leden
14.000 tickets door eerste samenwerking Arabische luchtvaart
Luchtvaartmaatschappijen Emirates en Flydubai maken meer gebruik van hun gecombineerde netwerk. Ond...
07/11/17
Exclusief voor leden
Forse groei aantal vluchten naar New York van WOW
WOW air vliegt vanaf de zomer van 2018 maar liefst 20 keer per week naar New York. De IJslandse lu...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk