Geplaatst op: 11-10-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Patrick Polie stopt als directeur VVV Zeeland

Patrick Polie stopt als directeur VVV Zeeland
Patrick Polie gaat stoppen bij VVV Zeeland. Hij heeft aangekondigd per 1 februari 2018 zijn functie als directeur-bestuurder neer te leggen. Hij bekleedt de functie sinds 1 januari 2014. In deze periode gaf hij leiding aan de fusie van de Zeeuwse VVV’s en de vernieuwing van de VVV-organisatie.


Patrick Polie is sinds 2007 werkzaam bij Promotie Zeeland Delta (het voormalige samenwerkingsverband van de Zeeuwse VVV’s), onder andere in de functie van adjunct- en interim directeur. In 2013 werd hij aangesteld om de fusie te coördineren en sinds 2014 is hij directeur-bestuurder van de nieuwe fusieorganisatie VVV Zeeland.


Grote vernieuwing geleid

In de afgelopen vier jaar heeft hij diverse vernieuwingen geïntroduceerd, zoals de ombouw van nieuwe VVV inspiratiepunten, een nieuwe digitale strategie (de Digitale Zeeland Experience), een nieuwe marketingstrategie, een ander businessmodel en diverse digitale innovaties zoals de digitale ZeelandPas, het Zeeuws Informatie Distributie Systeem (ZIDS) en een eigentijdse website en app.


Tijd voor volgende stap

Patrick Polie: "Ik heb met veel plezier, samen met het team van VVV Zeeland, de organisatie kunnen opbouwen en het VVV-concept op diverse onderdelen kunnen vernieuwen. De organisatie gaat nu een nieuwe fase in en ik vind dat het daarmee tijd wordt voor een nieuwe leiding in de organisatie. Na 11 jaar bij de VVV-organisatie, waarvan 4 jaar als directeur van VVV Zeeland, wordt het voor mij tijd voor een volgende stap in mijn carrière.”


Veel waardering

Luit Ezinga, voorzitter van de Raad van Toezicht: "Patrick heeft zich de afgelopen jaren met veel energie ingezet om de fusie van de VVV’s vorm en inhoud te geven en om deze nieuwe organisatie op te bouwen tot een eigentijdse destinatiemarketingorganisatie. Ik vind het spijtig dat hij VVV Zeeland nu gaat verlaten, maar waardeer het zeer dat hij hiervoor ruim de tijd neemt en ons in staat stelt een goede opvolger te vinden om hetgeen dat tot nu toe is opgebouwd voort te zetten en verder uit te bouwen.”. De Raad van Toezicht is begonnen met de procedure voor een nieuwe directeur-bestuurder.


Lees ook het interview dat NRIT in 2015 met Patrick Polie had.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, regiomarketing, vvv's, zeeland

||| Blogs |||

06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, me...
20/03/17
Wie regisseert het toerisme in de regio?
Citymarketeers zijn niet meer van deze tijd. Zelfs het aanpassen van de naam naar ‘Brand Manager’ h...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...













||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/01/18
Exclusief voor leden
Veluwe verwacht veel bezoekers na film Wild
Bijna drie jaar heeft filmmaker Luc Enting gewerkt aan de natuurfilm "Wild”, een PV Pictures/AVROTR...
22/01/18
Exclusief voor leden
Gebruik mobiel internet boost in 2017
Steeds vaker wordt mobiel internet de basis waarop aanbieders in de vijetijdseconomie hun aanbod we...
18/01/18
Westhoek schakelt vlogsters in
In het kader van de regiomarketingcampagne ‘Westhoek. De nieuwe wereld’ zijn twee jonge vlogsters i...
17/01/18
18 Nederlandse bedrijven op beursvloer Fitur
Vanaf vandaag tot en met 21 januari 2018 vindt de 38eeditie van de vakbeurs Fitur (Feira Internacion...
17/01/18
Exclusief voor leden
500 mailadressen uit Vakantiebeurs
Veel standhouders hebben geen idee wat een beursdeelname oplevert. Bij de NRIT-redactie krijgen we ...
10/01/18
Slimme destinatiemarketing: Bonaire in Harper's
Op een drukbezochte bijeenkomst tijdens de eerste vakdag van de Vakantiebeurs werden door het Bonair...
08/01/18
Blog- en vlogcampagne Limburg Lonkt levert bijna zes ton mediawaarde op
De gezamenlijk blogcampagne van VVV Zuid-Limburg en Maastricht Marketing heeft tot op heden 570.00...
08/01/18
Rivierenland presenteert recreatierivier Maas tijdens Vakantiebeurs
Van 10 tot en met 14 januari is het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland aanwezig op d...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk