Geplaatst op: 10-10-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Nederlanders geven meer geld uit voor herfstvakantie

Nederlanders geven meer geld uit voor herfstvakantie
Foto: D-Reizen
Gisteren kwam TUI met cijfers over de herfstvakantie, vandaag komt D-reizen met haar Barometer.


Volgens D-Reizen zoeken we massaal de najaarszon op en vliegen naar de Canarische Eilanden (19%), Spanje (14%) en Turkije (12%). Opvallende nieuwkomers als herfstvakantiebestemming zijn de Verenigde Staten en Kaapverdië. Voor de herfsttrip wordt minder op de kosten gelet dan vorig jaar: gemiddeld geven we 5,7% meer geld uit aan de herfstvakantie dan in 2016.


Top 10 bestemmingen herfstvakantie 2017:

1. Canarische Eilanden

2. Spanje

3. Turkije

4. Griekenland

5. Verenigde Staten

6. Portugal

7. Frankrijk

8. Egypte

9. Nederlandse Antillen

10. Kaapverdië


Stedentrip populair

Opvallend is dat stedentrips dit jaar geliefder zijn dan ooit in de herfstvakantie. Een korte trip naar New York, Barcelona, Londen, Rome en Lissabon staat bij veel gezinnen op de agenda. Toch blijft ook "good old” familiebestemming Disneyland Parijs onverminderd populair.


Herfstvakantie als verwenmoment

Tijdens de herfstbreak leggen we onszelf graag in de watten en kiezen we liever voor een hotel dan een appartement als accommodatie. Een trend die al eerder is ingezet, zien we ook in de herfstperiode terug: de cruise wordt steeds populairder.


Over de Barometer

De D-reizen Barometer is de ‘thermometer’ van de reiswereld en signaleert periodiek trends en ontwikkelingen in de reismarkt op basis van online en instore boekingen bij D-reizen.

Trefwoorden: reisbranche, vakanties, herfstvakantie

||| Blogs |||

06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, me...
19/06/17
De roamingkosten zijn afgeschat – een drama voor vakantiegangers!
Het sierde deze week menig krantenkolom en blog. Roamingkosten binnen Europa zijn verleden tijd. F...
17/05/17
Over uitstelgedrag, laksheid en besluiteloosheid in de reisindustrie
Dé oplossing voor lastige klussen: uitstellen. Komt wel. Doe ik morgen. Bijna iedereen heeft...
21/12/16
Reistrends - dit vind ik er van
Vroeger moest ik er ook al niet veel van hebben. Op de kermis in Noord-Holland liep ik er steevast ...
29/02/16
Hoe verliep de crisiscommunicatie van Spring Reizen?
Een reconstructie van de case van de vermiste wandelaars in Noorwegen Op vrijdagmorgen 26 februa...













||| Twitter |||

||| Nieuws |||

11/12/17
De favoriete kerstbestemmingen volgens TUI
Uit de boekingscijfers van TUI komen vijf populaire kerstbestemmingen. Als grootste reisorganisatie...
08/12/17
Eén app voor openbaar vervoer
Het heeft heel lang geduurd maar voor toeristen komen er steeds meer mogelijkheden om eenvoudig van...
04/12/17
Exclusief voor leden
Trend: Nederlander veel positiever over elektrisch rijden
Nu rijdt slechts een klein deel van de Nederlanders met een elektrische auto. Dat zijn vooral vier...
01/12/17
Exclusief voor leden
Utrecht Marketing introduceert landsdekkende OV-pas voor toeristen
Utrecht Marketing introduceert maandag voor internationale bezoekers een OV- en toegangskaart ineen...
29/11/17
Exclusief voor leden
Millennials zoeken gezelschap tijdens reizen
De millennialsgeneratie reist veel liever in gezelschap dan oudere zakenreizigers, ze zijn ook het...
29/11/17
Intern trend- en noviteitencongres van 3 dagen bij D-rt Groep
Op 27, 28 en 29 november tovert de D-rt Groep het Van der Valk Hotel in Vianen om tot é&eacu...
28/11/17
Exclusief voor leden
TRVLR vangt 5 miljoen dollar en maakt de oversteek naar Europa
Hier is nog niet zo bekend maar in Azië is het al een sterk merk geworden: platform TRVLR.com. Het ...
28/11/17
Oad en CityZapper werken samen in magazine
De touringcars van touroperator Oad uit Overijssel staan in de startblokken om fans van de kerstmar...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk