Geplaatst op: 10-10-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Nederlanders geven meer geld uit voor herfstvakantie

Nederlanders geven meer geld uit voor herfstvakantie
Foto: D-Reizen
Gisteren kwam TUI met cijfers over de herfstvakantie, vandaag komt D-reizen met haar Barometer.


Volgens D-Reizen zoeken we massaal de najaarszon op en vliegen naar de Canarische Eilanden (19%), Spanje (14%) en Turkije (12%). Opvallende nieuwkomers als herfstvakantiebestemming zijn de Verenigde Staten en Kaapverdië. Voor de herfsttrip wordt minder op de kosten gelet dan vorig jaar: gemiddeld geven we 5,7% meer geld uit aan de herfstvakantie dan in 2016.


Top 10 bestemmingen herfstvakantie 2017:

1. Canarische Eilanden

2. Spanje

3. Turkije

4. Griekenland

5. Verenigde Staten

6. Portugal

7. Frankrijk

8. Egypte

9. Nederlandse Antillen

10. Kaapverdië


Stedentrip populair

Opvallend is dat stedentrips dit jaar geliefder zijn dan ooit in de herfstvakantie. Een korte trip naar New York, Barcelona, Londen, Rome en Lissabon staat bij veel gezinnen op de agenda. Toch blijft ook "good old” familiebestemming Disneyland Parijs onverminderd populair.


Herfstvakantie als verwenmoment

Tijdens de herfstbreak leggen we onszelf graag in de watten en kiezen we liever voor een hotel dan een appartement als accommodatie. Een trend die al eerder is ingezet, zien we ook in de herfstperiode terug: de cruise wordt steeds populairder.


Over de Barometer

De D-reizen Barometer is de ‘thermometer’ van de reiswereld en signaleert periodiek trends en ontwikkelingen in de reismarkt op basis van online en instore boekingen bij D-reizen.

Trefwoorden: reisbranche, vakanties, herfstvakantie

||| Blogs |||

31/10/17
Escape room ultieme vorm van vrijetijdsbesteding
Eerder gepubliceerd als gastopiniestuk in BN/DeStem op woensdag 18 oktober 2017 Geen activit...
11/09/17
Duurzaam reizen betekent doorzetten
Opwarming aarde, klimaatverandering, aardbevingen.... Willen we er echt wat aan doen? Het spannings...
18/08/17
Zonvakanties – van lust tot last
Merkwaardig eigenlijk dat de toeristenindustrie er nooit symbolisch een groot standbeeld voor heeft...
06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, me...
19/06/17
De roamingkosten zijn afgeschat – een drama voor vakantiegangers!
Het sierde deze week menig krantenkolom en blog. Roamingkosten binnen Europa zijn verleden tijd. F...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/11/17
CliniClowns viert verjaardag met tijdelijk museum
Vandaag precies 25 jaar geleden liep de eerste CliniClown het Emma Kinderziekenhuis in Amsterdam b...
17/11/17
Exclusief voor leden
Fitnessbranche in beeld
De Nederlandse fitnessbranche is goed voor een omzet van 0,7 miljard euro. De branche bestaat uit v...
17/11/17
Exclusief voor leden
Beleid om Nieuwe Hollandse Waterlinie te ontsluiten
De komende jaren werken publieke en private partijen in de provincie Utrecht intensiever samen aan...
17/11/17
Trend: Ondernemers verwachten hogere omzet in 2018
De eerste perspectieven voor volgend jaar worden in onderzoeken al gevraagd. De ondernemers, niet ...
16/11/17
Exclusief voor leden
ZeelandPas wordt ook sleutel
De ZeelandPas wordt in de toekomst ook de digitale sleutel om toegang te krijgen tot de verblijfsa...
16/11/17
Nederlanders iets vaker naar Puglia
Afgelopen maandag hield de promotieorganisatie van de Italiaanse regio Puglia een bijeenkomst in A...
16/11/17
De horeca-innovaties voor 2018
Stijlvol recyclen, van dierlijk eiwit naar plantaardig, sturen op bezettingsgraad en ban de ‘no-sho...
15/11/17
Van Gogh schilderij Collse watermolen terug naar Brabant
Het Noordbrabants Museum heeft 14 november op de Impressionist & Modern Art Sale van Sotheby’s ...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk