Geplaatst op: 10-10-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Nederlanders geven meer geld uit voor herfstvakantie

Nederlanders geven meer geld uit voor herfstvakantie
Foto: D-Reizen
Gisteren kwam TUI met cijfers over de herfstvakantie, vandaag komt D-reizen met haar Barometer.


Volgens D-Reizen zoeken we massaal de najaarszon op en vliegen naar de Canarische Eilanden (19%), Spanje (14%) en Turkije (12%). Opvallende nieuwkomers als herfstvakantiebestemming zijn de Verenigde Staten en Kaapverdië. Voor de herfsttrip wordt minder op de kosten gelet dan vorig jaar: gemiddeld geven we 5,7% meer geld uit aan de herfstvakantie dan in 2016.


Top 10 bestemmingen herfstvakantie 2017:

1. Canarische Eilanden

2. Spanje

3. Turkije

4. Griekenland

5. Verenigde Staten

6. Portugal

7. Frankrijk

8. Egypte

9. Nederlandse Antillen

10. Kaapverdië


Stedentrip populair

Opvallend is dat stedentrips dit jaar geliefder zijn dan ooit in de herfstvakantie. Een korte trip naar New York, Barcelona, Londen, Rome en Lissabon staat bij veel gezinnen op de agenda. Toch blijft ook "good old” familiebestemming Disneyland Parijs onverminderd populair.


Herfstvakantie als verwenmoment

Tijdens de herfstbreak leggen we onszelf graag in de watten en kiezen we liever voor een hotel dan een appartement als accommodatie. Een trend die al eerder is ingezet, zien we ook in de herfstperiode terug: de cruise wordt steeds populairder.


Over de Barometer

De D-reizen Barometer is de ‘thermometer’ van de reiswereld en signaleert periodiek trends en ontwikkelingen in de reismarkt op basis van online en instore boekingen bij D-reizen.

Trefwoorden: reisbranche, vakanties, herfstvakantie

||| Blogs |||

31/10/17
Escape room ultieme vorm van vrijetijdsbesteding
Eerder gepubliceerd als gastopiniestuk in BN/DeStem op woensdag 18 oktober 2017 Geen activit...
11/09/17
Duurzaam reizen betekent doorzetten
Opwarming aarde, klimaatverandering, aardbevingen.... Willen we er echt wat aan doen? Het spannings...
18/08/17
Zonvakanties – van lust tot last
Merkwaardig eigenlijk dat de toeristenindustrie er nooit symbolisch een groot standbeeld voor heeft...
06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, me...
19/06/17
De roamingkosten zijn afgeschat – een drama voor vakantiegangers!
Het sierde deze week menig krantenkolom en blog. Roamingkosten binnen Europa zijn verleden tijd. F...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/11/17
Airbnb Amsterdam naar 30 dagen: economische schade 43 miljoen euro
Vandaag deelt Airbnb nieuwe data over de verwachte negatieve impact voor Amsterdam als de daglimiet...
24/11/17
Exclusief voor leden
John de Mol koopt Vakantieveilingen
Mediagigant John de Mol heeft e-commercebedrijf Esmea overgenomen. Esmea is de eigenaar van Vakant...
24/11/17
Congres TERROR | TOER | ISME live bekijken
Op vrijdagmiddag24 november 2017wordt hetCongresTERROR | TOER | ISME 'hoe gaat de toeristische sec...
24/11/17
Breda en Almere verkozen tot beste binnensteden
Tijdens de verkiezing Beste Binnenstad 2017-2019 zijn Breda en Almere er met de prijzen vandoor geg...
24/11/17
Exclusief voor leden
KLM huisjes uit spaarprogramma in museum
Het is opvallende gratis reclame voor luchtvaartmaatschappij KLM; de bekende Delfsblauwe huisjes d...
23/11/17
Trendrapport Live: Levendige branche op zoek naar balans
Tijdens de eerste editie van het event Trendrapport Live is het nieuwe Trendrapport toerisme, recr...
23/11/17
Meerdere touroperators terug op de Vakantiebeurs
De Vakantiebeurs 2018 heeft weer een uitgebreide line-up van deelnemers. Meerdere spelers betreden ...
22/11/17
Exclusief voor leden
Cao horeca per 1 januari 2018 in werking
Koninklijke Horeca Nederland is samen met CNV Vakmensen een nieuwe cao voor de horeca overeengekom...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk