Geplaatst op: 05-10-2017

Eerste leisure sessie van Bureau Buhrs

Eerste leisure sessie van Bureau Buhrs
Foto: Bureau Buhrs

Op 16 november 2017 houdt Bureau Buhrs de lab-sessie ‘Een optimale leisure-beleving in stad en natuur. Hoe dan?!’. Hierin deelt het bureau de kennis en ervaring over het creëren van een belevenisvol leisure-gebied.

Al bijna 10 jaar heeft Bureau Buhrs ervaring met het in de markt zetten van gebieden maar is vooral bekend door projecten in citymarketing. In de ontwikkeling van het bureau is de scoop breder geworden met meer aandacht en projecten in gebieden.

Hoe doe je dat?

Hoe zorg je er als gemeente, ondernemer, natuurorganisatie of (toeristische) marketingpartij voor dat jouw doelgroep de optimale leisure-beleving heeft? Hoe maak je een leisure-gebied bekend bij de doelgroepen? Hoe zorg je voor een passende programmering? En hoe houd je daarbij rekening met de belangen van bewoners, de capaciteit van het gebied en andere randvoorwaarden?

Aan de hand van onze Brandstation-methodiek en veel praktijkervaring in onder andere Amsterdam, Rotterdam, Almere, Lelystad, Maassluis en Heemskerk delen wij onze kennis over het positioneren, profileren en programmeren van leisure-gebieden.

Wanneer en waar?
Datum: donderdag 16 november 2017
Tijd: 14.30 – 17.00 uur (inloop vanaf 14.00 uur en borrel tot 18.00 uur)
Locatie: A Lab, Overhoeksplein 2, Amsterdam

De sprekers

● Leisure-expert Leonie van der Laan presenteert de Brandstation-methodiek, verfijnt voor leisure gebieden aan de hand van de casus ‘Plezierrivier de Rotte’. Samen met ondernemers, overheid, maatschappelijke organisaties en bewoners uit Rotterdam en omgeving is een marketingcommunicatietraject doorlopen om de rivier de Rotte beleefbaar te maken.


● Kersverse junior adviseur Bram Hut deelt de resultaten van zijn masteronderzoek dat hij in opdracht van Bureau Buhrs heeft uitgevoerd. Het gebruik van en de waardering voor natuurgebieden blijkt te verschillen per doelgroep. Bram geeft een introductie op doelgroepen, belevingswerelden en natuurgebieden.


● Gebiedsmarketeer Thijs Box van gemeente Amsterdam laat zien hoe aan de hand van een scherpe positionering ArenaPoort, één van de belangrijkste leisure-gebieden van Nederland, ambitieus verder wordt ontwikkeld. ArenApoort gaat zich ontwikkelen tot een levendig multifunctioneel urban gebied met (inter)nationale aantrekkingskracht, aangejaagd door de vele leisure-voorzieningen.


● Senior-adviseurMarinka van Vlietwas het afgelopen jaar betrokken bij de ontwikkeling van een van Nederlands populairste natuurgebieden: de Oostvaardersplassen. Zij zoomt in op het gebruik vanvisitor journeysom zo te komen van merk tot vraaggerichte programmering.


De lab-sessie eindigt met de belangrijkste do’s and don’ts en een borrel.

Gratis deelname
Deelname is gratis maar het aantal plaatsen is beperkt. Bent u erbij? Laat het ons dan svp uiterlijk 13 november 2017 weten via info@bureaubuhrs.nl.

Trefwoorden: evenement, kennis, leisure, gebiedsmarketing

||| Blogs |||

06/02/18
Zingevend consumptielandschap?
Zingevend consumptielandschap?
06/02/18 · Natuur · Han Verheijden | Lees meer
Nog niet zo heel lang geleden was de zondag de enige vrije dag. Deze werd beschouwd als een rus...
06/02/18
Is toerisme over?
Is toerisme over?
06/02/18 · Toerisme · Hans Dominicus | Lees meer
Overtourism is een nieuwe kreet die men heeft gelanceerd. Het suggereert dat er teveel toerisme is,...
27/12/17
Wake-up call: maak cultuurhistorische binnensteden beleefbaar
De tijd van achteroverleunen is voorbij voor steden met een historisch stadshart. Ook zij moete...
13/12/17
I Have a Dream…
I Have a Dream…
13/12/17 · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Het is december. De maand dus van ‘It is the most wonderful time of the year’ en ‘All I want for ...
30/11/17
Customer Journey “Teaching 3 weeks on Leisure & Events Management and Tourism in Shanghai”
De pre-exposure fase Een uitnodiging om les te gaan geven als visiting professors bij Shanghai N...













||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/02/18
TKBN inventariseert kano instapplekken
De Toeristische Kano Bond Nederland heeft een site ontwikkeld waar haar leden makkelijk instapplekk...
16/02/18
VVV Texel en Nationaal Park Duinen van Texel gaan intensiever samenwerken
VVV Texel en het Nationaal Park Duinen van Texel gaan veel meer samen optrekken. Het doel is meer ...
16/02/18
Exclusief voor leden
D66 pleit voor Europees reisadvies
D66-Europarlementariër Marietje Schaake wil dat Europa voor eenvormiger en vollediger reisadviezen ...
16/02/18
KHN zie kansen voor cassatie uitspraak opheffen rookruimten
De uitspraak van het gerechtshof Den Haag van 13 februari jl. betekent volgens Koninklijke Horeca ...
16/02/18
Landal GreenParks verkocht
Eigenaar Wyndham Worldwide heeft haar Europese vakantieparken verkocht. Ook Landal GreenParks gaat ...
16/02/18
Exclusief voor leden
Cultuurpact moet Utrechtse cultuur en erfgoed sterker verbinden
In Amersfoort is het Cultuurpact ondertekend. Cultuur en erfgoed moeten beter bereikbaar worden v...
15/02/18
Campagne French Touch voor het eerst in Nederland
De campagne French Touch "La Belle Vie” is officieel gelanceerd in Nederland. French Touch "La Bell...
15/02/18
Exclusief voor leden
Ondernemersvertrouwen op record, horeca positief
Het vertrouwen van de ondernemers in het niet-financiële bedrijfsleven komt aan het begin van het e...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk