Geplaatst op: 29-09-2017
Auteur: Marc Gerlings

Rotterdam omarmt als eerste stad Black Friday

Rotterdam omarmt als eerste stad Black Friday
Illustratie: Rotterdam Partners
Het is een typisch Amerikaanse traditie geworden: Black Friday. Dat klinkt angstaanjagend maar het is gewoon de start van drie dagen waarbij winkels en andere aanbieders van producten en diensten met flinke kortingen verkopen. Rotterdam is de eerste grote stad die het fenomeen omarmt, van 24 tot en met 26 november 2017.

Koopjesjagers kunnen eind november hun hart ophalen, Black Friday vindt vanaf dit jaar ook in Rotterdam plaats. Rotterdam is daarmee de eerste stad die deze immens populaire Amerikaanse traditie naar Nederland haalt. Een weekend lang kunnen shoppers gebruik maken van vele deals voor hun december inkopen.

Ook de sector leisure laat van zich horen. Hotels en musea komen met speciale acties. Bijvoorbeeld Museum Rotterdam dat je kunt bezoeken voor de helft van de prijs. Voor mannen die geen zin hebben om te shoppen is er een heuseman-caveom te sporten of gamen.
Trefwoorden: leisure, winkelen, Rotterdam, citymarketing

||| Blogs |||

26/04/17
Wat kunnen we leren van de verkiezingen?
Ruim 80% van de Nederlanders ging op 15 maart jl. naar de stembus. Dat komt toevalligerwijs (?) ong...
01/06/16
Wat vind jij van Toeristenbelasting? Afschaffen of goed toepassen?
Op vrijdag 28 mei hielden CELTH en NRIT Media in Hoevelaken een ontbijtsessie over de toekomst van...
30/06/15
Wie heeft het Groene Hart lief?
Momenteel ben ik betrokken bij twee adviestrajecten in het Groene Hart. Met meer dan gewone belangs...
26/06/15
Recreatie & Toerisme juni 2015: Grootse accommodaties
Op donderdag 25 juni kwam vakblad Recreatie & Toerisme juni 2015 uit. Hieronder de editorial va...
05/01/15
Trends & Hypes december 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...













||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/02/18
Exclusief voor leden
Cultuurpact moet Utrechtse cultuur en erfgoed sterker verbinden
In Amersfoort is het Cultuurpact ondertekend. Cultuur en erfgoed moeten beter bereikbaar worden v...
15/02/18
Campagne French Touch voor het eerst in Nederland
De campagne French Touch "La Belle Vie” is officieel gelanceerd in Nederland. French Touch "La Bell...
09/02/18
Exclusief voor leden
Kinderdijk koppelt winteronderhoud aan kortingsactie
Werelderfgoed en een van Hollands meest bekende attracties Kinderdijk houdt winteronderhoud maar is...
07/02/18
Exclusief voor leden
Dutch Startup Association start
Sinds vandaag hebben startups hun eigen belangenvereniging: de Dutch Startup Association, een onafh...
25/01/18
eSports wordt eindelijk gesegmenteerd
Een duidelijke trend is de opkomst van eSports. Dit is het competitief spelen van games. Het speelt...
23/01/18
Nibud: Koopkracht blijft achter
Dit jaar gaat de koopkracht er voor de meeste Nederlanders nauwelijks op vooruit. Voor mensen met e...
23/01/18
Culturele hoofdstad Leeuwarden pleit voor innovatie via cultuur
Het jaar als Culturele Hoofdstad van Europa moet nog beginnen voor Leeuwarden maar nu al pleiten b...
11/01/18
Oude Tropicana voorbeeld voor verlagen impact milieubelasting (Video)
Wie kent het nog, het oude Tropicana zwembad. Nu is het een prachtig voorbeeld voor de sector hoe b...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk