Geplaatst op: 28-08-2017
Auteur: Marc Gerlings

Trend cruises: langere excursies met meer beleving

Trend cruises: langere excursies met meer beleving
Foto: Seabourn

Cruisemaatschappij Seabourn die opvalt door zijn luxe schepen en excursies biedt tijdens de herfst van 2018 en het winter- en lenteseizoen van 2019, nieuwe Extended Explorations cruises aan boord vanSeabourn Sojourn. Hierbij wordt gasten de gelegenheid geboden nog meer van onze bijzondere wereld te ontdekken.

Voor gasten die van lange cruises en exotische bestemmingen houden, zijn de nieuwe Extended Explorations geschikt. De routes variëren van 12 tot 128 dagen en doen de Zuid Pacific, Hawaï, Australië & Nieuw Zeeland aan, alsmede Afrika en Zuidoost-Azië.Seabourn Sojourn, een thuis weg van huis, bezoekt meer dan 30 nieuwe en bijzondere havens tijdens deze zeereizen.

Extended Explorations biedt reizigers een scala van mogelijkheden om de nieuwe bestemmingen op een diepgaande manier te ontdekken. In enkele steden overnacht het schip zelfs in de haven waardoor gasten langere tijd de bestemming kunnen ontdekken.

Beleving op wereldniveau
"Al onze routes zijn zo opgezet om gasten te voorzien van een luxueuze ervaring op wereldniveau. Sommige reizigers geven de voorkeur aan een langer, wat meer ontspannen, cruiseschema zodat zij de bestemmingen volledig kunnen ontdekken,” aldus Richard Meadows, President Seabourn. "Met deze cruises bieden we memorabele ervaringen op bijzondere cultuurrijke bestemmingen.”

Gasten genieten van een uitgebreid aanbod aan extra’s tijdens hun Extended Explorations, waaronder:
• Seabourn Conversations biedt een programma van bijzondere sprekers die vertellen over regionale en culturele onderwerpen
• Lokale wijnen worden aan boord gebracht en aan de gasten geserveerd in de restaurants en bars
• De chefs van Seabourn stellen speciale menu’s samen die bestaan uit regionale gerechten en er worden kookdemonstraties gegeven.
• Aan boord worden speciale evenementen georganiseerd over lokale culturen en kunsten
• Routes bevatten langere verblijven en overnachtingen in havens zodat gasten alle tijd hebben de unieke bestemmingen te ontdekken
• Optionele excursies bieden bijzondere highlights aan wal
• Extended Explorations kunnen gecombineerd worden met andere cruises wat een besparing oplevert


De concurrentie?
De concurrentie zit niet stil. Seabourn moest ook verder met de ontwikkeling buiten de schepen. Ook onder meer Holland America Line bieden producten die sterk lijken op het nieuwe programma van Seabourn. In het augustus/september nummer van Recreatie & Toerisme onder meer een kort artikel hoe Holland America Line in samenwerking met het Rijksmuseum in Amsterdam de beleving van kunst aanbiedt.

Trefwoorden: cruise, toerisme, excursie, beleving

Reacties:

  • Nog geen reacties aanwezig.

Plaats een reactie:

Naam:Verplicht
E-mailadres:Verplicht
Bericht:Verplicht
 

Reload Image


 

||| Blogs |||

19/06/17
De roamingkosten zijn afgeschat – een drama voor vakantiegangers!
Het sierde deze week menig krantenkolom en blog. Roamingkosten binnen Europa zijn verleden tijd. F...
26/04/17
Wat kunnen we leren van de verkiezingen?
Ruim 80% van de Nederlanders ging op 15 maart jl. naar de stembus. Dat komt toevalligerwijs (?) ong...
06/03/17
Help! Hoe kies ik mijn vakantie en meer keuzestress
Keuzes, keuzes, keuzes. Het is hét dilemma van de moderne consument en je maakt er al snel e...
21/12/16
Reistrends - dit vind ik er van
Vroeger moest ik er ook al niet veel van hebben. Op de kermis in Noord-Holland liep ik er steevast ...
07/10/16
Pokémon go als innovatieve toeristische impuls
De innovatielabs poppen up. Innovatie moet. Daar lijkt het op als je om je heen kijkt. Zeg vooral op bijeenkomsten dat je zo goed innoveert. Toch is innovatie niets meer dan je gewone boerenverstand gebruiken. Boeren hebben hier een voorbeeldfunctie: boerenslimheid, boerenverstand duiden op de kracht die daar achter schuil gaat. Toch is het niet zo dat ‘als je maar lang genoeg gewoon doet, word je vanzelf bijzonder’. Je moet dat verstand en die slimheid wel gebruiken.



















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

10/10/17
Nederlanders geven meer geld uit voor herfstvakantie
Gisteren kwam TUI met cijfers over de herfstvakantie, vandaag komt D-reizen met haar Barometer. ...
09/10/17
Exclusief voor leden
TUI ziet sterke groei in zonvakanties voor de herfst
TUI signaleert een sterke groei (+15 procent) van Europese zonbestemmingen in de aanstaande herfstv...
29/09/17
Top 10 vakantiebestemmingen dichtbij en verweg
Nederlandse toeristen noemen Spanje en Griekenland het meest als favoriete vakantiebestemming. De ...
27/09/17
Chinezen maken opmars als irritante toeristen
Nederlanders vinden Russen met afstand de meest irritante toeristen om tegen te komen tijdens de ei...
26/09/17
Exclusief voor leden
Vakdagen Vakantiebeurs 2018: werkruimte en matchmaking
Tijdens de vakdagen van de Vakantiebeurs in Utrecht op dinsdag 9 en woensdag 10 januari 2018 zijn e...
22/09/17
Waardering zomervakanties Nederlanders iets lager
De zomervakantie wordt dit jaar door de Nederlandse vakantiegangers minder gewaardeerd dan het jaa...
21/09/17
Student 2,4 keer per jaar met vakantie
Dit is een opvallend vaak cijfer en vertelt veel over wat reizen betekent voor jongeren. Het is go...
20/09/17
Camperbeurs Hardenberg 2017 biedt veel primeurs campers
De negende editie van Camperbeurs Hardenberg heeft meerdere primeurs te pakken. Op de beurs zijn v...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk