Geplaatst op: 21-08-2017
Auteur: Marc Gerlings

Scheveningen trekt ruim 300.000 mensen met vuurwerk

Scheveningen trekt ruim 300.000 mensen met vuurwerk
De winnaarsbeker wordt overhandigd aan Fernando Aguayo, vervangend ambassadeur van de Spaanse ambassade. Foto: Richard Mulder.
Het weer werkte niet alle dagen mee met het Internationaal Vuurwerkfestival van Scheveningen. Afgelopen zaterdag werd de laatste dag gehouden. De teams van Portugal en Spanje streden met elkaar. Spanje won, net als afgelopen jaar het festival. Naar schatting van organisatie bezochten 330.000 bezoekers de 38e editie van het festival.

Vuurwerkliefhebbers uit binnen- en buitenland waren afgereisd naar de badplaats om te genieten van 8 spectaculaire vuurwerkshows. De finale afgelopen zaterdag startte droog maar enkele regenbuien en een kleine storm na afloop zorgde er voor dat iedereen snel een droge hoek op de boulevard vond. De harde wind zorgde er voor dat het schip met het vuurwerk een kwartier langer nodig had om goed af te meren.

Men genoot twee weekenden lang volop op en rond de boulevard van muzikaal entertainment en de prachtige vuurwerkshows, die de lucht van Scheveningen tussen de klok van 21.45u en 22.30u kleurde. Voor de afsluitende show van Spanje werd één minuut stilte gehouden uit medeleven voor de slachtoffers van de aanslagen in Spanje afgelopen week.

Acht landen, waaronder Nederland, Polen, Japan, België, China, Frankrijk, Portugal en Spanje, gingen de strijd met elkaar aan in de verkiezing van mooiste landenvuurwerkshow. Uiteindelijk ging Spanje er met de titel vandoor. De winnaar van dit jaar mag de titel tijdens de volgende editie wederom verdedigen. Nederland pakte het brons.
Trefwoorden: festival, vuurwerk, Scheveningen, kust, badplaats, regiomarketing

Reacties:

  • Nog geen reacties aanwezig.

Plaats een reactie:

Naam:Verplicht
E-mailadres:Verplicht
Bericht:Verplicht
 

Reload Image


 

||| Blogs |||

06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, me...
20/03/17
Wie regisseert het toerisme in de regio?
Citymarketeers zijn niet meer van deze tijd. Zelfs het aanpassen van de naam naar ‘Brand Manager’ h...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/11/17
Exclusief voor leden
ZeelandPas wordt ook sleutel
De ZeelandPas wordt in de toekomst ook de digitale sleutel om toegang te krijgen tot de verblijfsa...
16/11/17
Nederlanders iets vaker naar Puglia
Afgelopen maandag hield de promotieorganisatie van de Italiaanse regio Puglia een bijeenkomst in A...
14/11/17
Exclusief voor leden
Jochem Wijnands vindt kapitaal voor TRVL
TRVL is een platform waarbij eigenlijk iedereen de positie van een reisagent inneemt. Het is opgeri...
10/11/17
Exclusief voor leden
Arnhem krijgt zelfstandige organisatie voor citymarketing
Arnhem krijgt een zelfstandige organisatie voor citymarketing. Binnenkort start een kwartiermaker ...
09/11/17
Recordaantal deelnemers Aad Struijs Persprijs 2018
Een recordaantal van 104 reisjournalisten in Nederland en België hebben hun producties ingestuurd ...
09/11/17
Nederlanders wantrouwen bedrijven online
Consumenten hebben steeds minder vertrouwen in wat merken en bedrijven online doen. Ondanks dat 68%...
08/11/17
Exclusief voor leden
14.000 tickets door eerste samenwerking Arabische luchtvaart
Luchtvaartmaatschappijen Emirates en Flydubai maken meer gebruik van hun gecombineerde netwerk. Ond...
07/11/17
Exclusief voor leden
Forse groei aantal vluchten naar New York van WOW
WOW air vliegt vanaf de zomer van 2018 maar liefst 20 keer per week naar New York. De IJslandse lu...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk