Geplaatst op: 21-08-2017
Auteur: Marc Gerlings

Scheveningen trekt ruim 300.000 mensen met vuurwerk

Scheveningen trekt ruim 300.000 mensen met vuurwerk
De winnaarsbeker wordt overhandigd aan Fernando Aguayo, vervangend ambassadeur van de Spaanse ambassade. Foto: Richard Mulder.
Het weer werkte niet alle dagen mee met het Internationaal Vuurwerkfestival van Scheveningen. Afgelopen zaterdag werd de laatste dag gehouden. De teams van Portugal en Spanje streden met elkaar. Spanje won, net als afgelopen jaar het festival. Naar schatting van organisatie bezochten 330.000 bezoekers de 38e editie van het festival.

Vuurwerkliefhebbers uit binnen- en buitenland waren afgereisd naar de badplaats om te genieten van 8 spectaculaire vuurwerkshows. De finale afgelopen zaterdag startte droog maar enkele regenbuien en een kleine storm na afloop zorgde er voor dat iedereen snel een droge hoek op de boulevard vond. De harde wind zorgde er voor dat het schip met het vuurwerk een kwartier langer nodig had om goed af te meren.

Men genoot twee weekenden lang volop op en rond de boulevard van muzikaal entertainment en de prachtige vuurwerkshows, die de lucht van Scheveningen tussen de klok van 21.45u en 22.30u kleurde. Voor de afsluitende show van Spanje werd één minuut stilte gehouden uit medeleven voor de slachtoffers van de aanslagen in Spanje afgelopen week.

Acht landen, waaronder Nederland, Polen, Japan, België, China, Frankrijk, Portugal en Spanje, gingen de strijd met elkaar aan in de verkiezing van mooiste landenvuurwerkshow. Uiteindelijk ging Spanje er met de titel vandoor. De winnaar van dit jaar mag de titel tijdens de volgende editie wederom verdedigen. Nederland pakte het brons.
Trefwoorden: festival, vuurwerk, Scheveningen, kust, badplaats, regiomarketing

Reacties:

  • Nog geen reacties aanwezig.

Plaats een reactie:

Naam:Verplicht
E-mailadres:Verplicht
Bericht:Verplicht
 

Reload Image


 

||| Blogs |||

06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, me...
20/03/17
Wie regisseert het toerisme in de regio?
Citymarketeers zijn niet meer van deze tijd. Zelfs het aanpassen van de naam naar ‘Brand Manager’ h...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

12/09/17
Efteling beste digitale ervaring in sector reizen in 2017
Niet een van de grote reismerken komt als winnaar naar voren bij de Digital Excellence Monitor maar ...
12/09/17
Exclusief voor leden
Antwerpse chatbot Tripfixer groot succes
De nieuwe toeristische chatbox van de provincie Antwerpen is met 11.400 gesprekken in juli en augus...
08/09/17
Maastricht Marketing promoot dialect
Een bijzonder initiatief van Maastricht Marketing, de ondersteuning van initiatieven waarbij diale...
07/09/17
Exclusief voor leden
Natuurhuisje kiest makkelijker betaalmodule voor consumenten
Natuurhuisje, dat 20 miljoen euro omzette in 2016, is als eerste boekingsplatform erin geslaagd om ...
07/09/17
Introductie kastelenlijn Nederland
Vanmiddag presenteren stichting Kastelen, Buitenplaatsen en Landgoederen (sKBL) en NBTC Holland Mar...
31/08/17
Exclusief voor leden
Cruisesector pakt groot uit in Hamburg
De consumentenbeurs Hamburg Cruise Days vindt plaats van 8 tot en met 10 september 2017. Het is ui...
30/08/17
Exclusief voor leden
Maastricht ontvangt 2000 archeologen
Van woensdag 30 augustus tot en met zaterdag 2 september 2017 vindt in Maastricht het congres van de...
28/08/17
Bloggersreis van 10 weken door Zuid-Limburg, Maastricht en EU-regio
VVV Zuid-Limburg en Maastricht Marketing hebben samen het startschot gegeven voor grootste bloggers...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk