Geplaatst op: 21-08-2017
Auteur: Marc Gerlings

Scheveningen trekt ruim 300.000 mensen met vuurwerk

Scheveningen trekt ruim 300.000 mensen met vuurwerk
De winnaarsbeker wordt overhandigd aan Fernando Aguayo, vervangend ambassadeur van de Spaanse ambassade. Foto: Richard Mulder.
Het weer werkte niet alle dagen mee met het Internationaal Vuurwerkfestival van Scheveningen. Afgelopen zaterdag werd de laatste dag gehouden. De teams van Portugal en Spanje streden met elkaar. Spanje won, net als afgelopen jaar het festival. Naar schatting van organisatie bezochten 330.000 bezoekers de 38e editie van het festival.

Vuurwerkliefhebbers uit binnen- en buitenland waren afgereisd naar de badplaats om te genieten van 8 spectaculaire vuurwerkshows. De finale afgelopen zaterdag startte droog maar enkele regenbuien en een kleine storm na afloop zorgde er voor dat iedereen snel een droge hoek op de boulevard vond. De harde wind zorgde er voor dat het schip met het vuurwerk een kwartier langer nodig had om goed af te meren.

Men genoot twee weekenden lang volop op en rond de boulevard van muzikaal entertainment en de prachtige vuurwerkshows, die de lucht van Scheveningen tussen de klok van 21.45u en 22.30u kleurde. Voor de afsluitende show van Spanje werd één minuut stilte gehouden uit medeleven voor de slachtoffers van de aanslagen in Spanje afgelopen week.

Acht landen, waaronder Nederland, Polen, Japan, België, China, Frankrijk, Portugal en Spanje, gingen de strijd met elkaar aan in de verkiezing van mooiste landenvuurwerkshow. Uiteindelijk ging Spanje er met de titel vandoor. De winnaar van dit jaar mag de titel tijdens de volgende editie wederom verdedigen. Nederland pakte het brons.
Trefwoorden: festival, vuurwerk, Scheveningen, kust, badplaats, regiomarketing

Reacties:

  • Nog geen reacties aanwezig.

Plaats een reactie:

Naam:Verplicht
E-mailadres:Verplicht
Bericht:Verplicht
 

Reload Image


 

||| Blogs |||

06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, me...
20/03/17
Wie regisseert het toerisme in de regio?
Citymarketeers zijn niet meer van deze tijd. Zelfs het aanpassen van de naam naar ‘Brand Manager’ h...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...













||| Twitter |||

||| Nieuws |||

18/01/18
Westhoek schakelt vlogsters in
In het kader van de regiomarketingcampagne ‘Westhoek. De nieuwe wereld’ zijn twee jonge vlogsters i...
17/01/18
18 Nederlandse bedrijven op beursvloer Fitur
Vanaf vandaag tot en met 21 januari 2018 vindt de 38eeditie van de vakbeurs Fitur (Feira Internacion...
17/01/18
Exclusief voor leden
500 mailadressen uit Vakantiebeurs
Veel standhouders hebben geen idee wat een beursdeelname oplevert. Bij de NRIT-redactie krijgen we ...
10/01/18
Slimme destinatiemarketing: Bonaire in Harper's
Op een drukbezochte bijeenkomst tijdens de eerste vakdag van de Vakantiebeurs werden door het Bonair...
08/01/18
Blog- en vlogcampagne Limburg Lonkt levert bijna zes ton mediawaarde op
De gezamenlijk blogcampagne van VVV Zuid-Limburg en Maastricht Marketing heeft tot op heden 570.00...
08/01/18
Rivierenland presenteert recreatierivier Maas tijdens Vakantiebeurs
Van 10 tot en met 14 januari is het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland aanwezig op d...
22/12/17
Exclusief voor leden
Platform Ik wil meer reizen sluit aan bij grote webshop
Vooral om internati­­onaal te kunnen groeien, heeft online-platform voor reizigers ‘Ik wil meer rei...
20/12/17
Exclusief voor leden
Europese partners bezoeken kerstconcepten in Limburg
VVV Zuid-Limburg is partner van het Interreg Europe project ‘BRANDTour’. Dit project is een samenwe...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk