Geplaatst op: 08-08-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Camping Heeg bereidt zich voor op Culturele Hoofdstad 2018

Camping Heeg bereidt zich voor op Culturele Hoofdstad 2018
De Friese watersportcamping Heeg bereidt zich voor op Culturele Hoofdstad 2018 door de website te vertalen in het Frans en Spaans en een stagiaire te laten onderzoeken hoe de marketing en communicatie moet worden aangepast.


In 2018 is Leeuwarden Culturele Hoofdstad van Europa. Dat gaat naar verwachting heel wat internationale bezoekers naar de Friese hoofdstad trekken. Omdat campings vaak alleen nog maar groeien op de internationale markt wil Watersportcamping Heeg daar optimaal op voorbereid zijn.


Website in vijf talen

De camping had zijn website al in het Duits en Engels vertaald en natuurlijk spreken de Franse en Spaanse gasten die Nederland bezoeken ook wel wat Engels. Toch is het gastvriendelijker om informatie ook in hun eigen taal te geven. Vandaar dat de camping ervoor kiest de website nu tevens in het Spaans en Frans te vertalen. Bovendien onderzoekt een afstudeerstagiaire momenteel wat de camping aan zal moeten passen op het gebied van marketing en communicatie.


Prachtige natuur

Friesland kan Spaanse en Franse gasten op het gebied van flora en fauna van alles aanbieden. "De natuur is hier letterlijk om de hoek”, zegt eigenaresse Veldhuizen. "Het prachtige Poelengebied, het water waaraan de camping direct ligt, biedt broedplaatsen aan bijzondere watervogels. En op de camping wemelt het ook van de vogels, bijen en vlinders”. Dat is iets dat deze internationale gasten niet gewend zijn.


Internationale markt is een grote kans

"De Culturele Hoofdstad is een grote kans voor ondernemers in de recreatieve- en toeristische sector. Vooral voor een camping als die van ons, die zich richt op cultuur en natuur. We hebben altijd co-creaties met de creatieve sector. Bijvoorbeeld de ‘literaire caravan’, toen topschrijvers als Tommy Wieringa naar onze camping kwamen. Of het ‘douche zingen voor dummy’s’, onder leiding van opera zangeres Lucette van de Berg. Nu komen er met het oog op de Culturele Hoofdstad meer projecten op de camping én de regio. Projecten die van nature al een link hebben met bijvoorbeeld Frankrijk; zoals Mata Hari en de Giants”. Op cultureel gebied kunnen we de Spaanse en Franse gasten dus ook veel bieden. " Nu kunnen we nog mooi voorzichtig en rustig ervaring opbouwen met deze nieuwe doelgroepen”, vertelt Veldhuizen, "Zodat we er volgend jaar echt helemaal klaar voor zijn!”.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campings, kampeerterreinen, friesland

Reacties:

  • Nog geen reacties aanwezig.

Plaats een reactie:

Naam:Verplicht
E-mailadres:Verplicht
Bericht:Verplicht
 

Reload Image


 

||| Blogs |||

10/04/18
Beleving met een local
Beleving met een local
10/04/18 · Toerisme · Verblijfsrecreatie · Karin Veldhuizen | Lees meer
Vorige week, tijdens het Leisure & trendcongres woonde ik o.a. de workshop bij van Vincent Nijs...
06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, me...
30/12/16
Beleving food ondergeschoven kindje?
Onlangs was ik gastspreker bij Foodservice Network International, een congres over de betekenis...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
01/06/16
Wat vind jij van Toeristenbelasting? Afschaffen of goed toepassen?
Op vrijdag 28 mei hielden CELTH en NRIT Media in Hoevelaken een ontbijtsessie over de toekomst van...














||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/04/18
Exclusief voor leden
Landal duurzaamste merk volgens Sustainable Brand Index van 2018
Via interviews met consumenten maakt het adviesbedrijf SB Insight jaarlijks de Sustainable Brand In...
17/04/18
Martin Maassen gaat leiding geven aan nieuwe RECRON-organisatie
Martin Maassen gaat als waarnemend algemeen secretaris leiding geven aan RECRON. Hij volgt daarmee ...
16/04/18
Exclusief voor leden
Vacanceselect & Selectcamp overgenomen door Vacalians
Het Franse Vacalians neemt het Nederlandse Vacanceselect & Selectcamp over. De Europese kampeer...
13/04/18
Exclusief voor leden
Vijf miljoenste vakantiewoning bij Booking.com
Deze week heeft Booking.com de mijlpaal van 5 miljoen vermeldingen van woningen, appartementen en ...
11/04/18
Directeur RECRON weg
Monique van der Sanden vertrekt als directeur van RECRON. Ze draagt haar taken over aan het recent a...
05/04/18
Campings kunnen breed online reputatie meten
Europees online bedrijf Campingmonkey introduceert Camping-reviews.com. Deze online tool vereenvo...
04/04/18
Exclusief voor leden
Noord-Holland Noord brengt visie uit op vitale verblijfsaccommodaties
Noord-Holland Noord is een populaire bestemming voor toeristen en recreanten. Jaarlijks verblijven ...
03/04/18
Natuurhuisje op weg naar 25.000 bomen
Het platform voor vakantiehuisjes in de natuur, natuurhuisje.nl, wil nog voor 2022 éé...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk