Geplaatst op: 01-08-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Elkeplek.nl start grote mediacampagne

Elkeplek.nl start grote mediacampagne
Elke Plek start vanaf 1 augustus een mediacampagne om het platform stevig in Nederland te positioneren. Over een periode van 3 jaar is een mediabudget beschikbaar van enkele miljoenen euro’s.

De doelstelling van Elkeplek.nl is om de consument een zo volledig mogelijk aanbod te bieden en dat voor de recreatieondernemer tegen zo gunstig mogelijke voorwaarden.


Onvoldoende boekingen door onbekendheid

Elke Plek krijgt onvoldoende boekingen binnen omdat het merk onvoldoende bekend is. Een landelijke campagne om het merk te branden moet daar verbetering in aanbrengen. Inmiddels is de site sterk verbeterd en klaar voor grote stromen belangstellenden en boekingen. In de winter heeft al een test gelopen bij de Persgroep en die ervaringen zijn goed genoeg voor een vervolg. Elke Plek gaat de printmedia inzetten voor de branding, online moet voor de broodnodige conversie zorgen.


Lage boekingsfee

Elkeplek.nl is gestart als marketingplatform voor en door de Nederlandse recreatiesector waarbij de ondernemers een gegarandeerd lage boekingsfee wordt geboden. Dit in tegenstelling tot de grote boekingssites die van de reactieondernemers vaak hoge boekingsfee vragen en onmogelijke voorwaarden stellen. In de overvolle markt van boekingssites is veel exposure noodzakelijk om bekendheid te krijgen bij de consument. Daarom is voor Elkeplek.nl de start van de campagne erg belangrijk. "Nu Elkeplek.nl een campagne kan gaan starten gaat ons dat de exposure bieden die het platform nodig heeft om bij het grote publiek bekend te worden”, aldus Jeroen Wilhelm, mede-oprichter van Elkeplek.nl.


Co-financiering

Voor de financiering van de plannen verbonden aan deze campagne, is de huidige samenwerking met het MKB Fonds Drenthe uitgebreid. "Het vertrouwen dat deze externe financiers in Elke Plek hebben, is voor ons erg belangrijk”, zegt directeur Jan ten Hoor. "Zij hebben samen met ABN AMRO ook een eerste financieringsronde voor Elkeplek.nl verzorgd.” De groepsaccommodaties zijn erg enthousiast over Elke Plek en overwegen zelfs een buitenlandse campagne.


Over Elkeplek.nl

Elkeplek.nl is een boekingsplatform dat plaats biedt aan ieder type recreatiebedrijf in Nederland voor het verkrijgen van boekingen. Het betreft inmiddels 2.500 kampeerbedrijven, huuraccommodatie-bedrijven, groepsaccommodaties, sauna- en wellness bedrijven, zwembaden, outdoor bedrijven en dagrecreatie. Boekingen vanuit Elke Plek vinden direct bij de ondernemer plaats. Elkeplek.nl is een handelsnaam van Recreatie Nederland BV en is powered by en werkt samen met RECRON, de branchevereniging van Nederlandse recreatieondernemers. Het bedrijf is opgericht door Jan ten Hoor en Jeroen Wilhelm.

Link: http://www.elkeplek.nl/
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campings, kampeerterreinen, bungalowparken, groepsaccommodaties, boekingen

Reacties:

  • Nog geen reacties aanwezig.

Plaats een reactie:

Naam:Verplicht
E-mailadres:Verplicht
Bericht:Verplicht
 

Reload Image


 

||| Blogs |||

06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, me...
30/12/16
Beleving food ondergeschoven kindje?
Onlangs was ik gastspreker bij Foodservice Network International, een congres over de betekenis...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
01/06/16
Wat vind jij van Toeristenbelasting? Afschaffen of goed toepassen?
Op vrijdag 28 mei hielden CELTH en NRIT Media in Hoevelaken een ontbijtsessie over de toekomst van...
26/06/15
Recreatie & Toerisme juni 2015: Grootse accommodaties
Op donderdag 25 juni kwam vakblad Recreatie & Toerisme juni 2015 uit. Hieronder de editorial va...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

15/08/17
Toerisme Vlaanderen investeert 1,3 miljoen euro in toegankelijk en familievriendelijk logies
Toerisme Vlaanderen gaat 50 logiesaccommodaties ondersteunen die hun accommodaties toegankelijk wil...
11/08/17
Jumbo opent eerste Pick Up Point op de camping
Jumbo opent op Camping de Pier in Uden haar eerste Pick Up Point op een camping. Hiermee biedt Jum...
11/08/17
Exclusief voor leden
Prijzen in branche groeien hard
De prijzen in de branche stijgen de afgelopen maanden sterk. Zo werden in juli pakketreizen 7 proc...
10/08/17
Noorwegen populaire camperbestemming
Noorwegen is een populaire camperbestemming. Maar liefst zeven procent van de camperaars gaat deze ...
10/08/17
Exclusief voor leden
Concurrentieslag reviews en reserveringen scherper na introductie Open Table
OpenTable, de wereldleider in online reserveringen voor restaurants en onderdeel van The Priceline...
08/08/17
Popfestival en wereldrecordpoging bij Beerze Bulten
Een camping die een popfestival organiseert komen we op de redactie niet vaak tegen. Het is meestal...
08/08/17
Nieuwe positionering voor de Beekse Bergen
Safaripark Beekse Bergen, Speelland Beekse Bergen, Vakantiepark Beekse Bergen, Event Center Beekse ...
08/08/17
Camping Heeg bereidt zich voor op Culturele Hoofdstad 2018
De Friese watersportcamping Heeg bereidt zich voor op Culturele Hoofdstad 2018 door de website te ...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk