Geplaatst op: 26-07-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Vakdag Zet je Regio op de Kaart

Vakdag Zet je Regio op de Kaart
Pleisureworld organiseert op donderdag 12 oktober 2017 in het Aviodrom Lelystad voor het eerst de vakdag Zet je regio op de Kaart.


Volgens Hans van Leeuwen van Pleisureworld bruist het in heel veel Nederlandse regio’s waar toerisme en recreatie sterke economische factoren zijn. "Een groot deel van de bezoekers komt uit de regio. Het inkomend toerisme groeit en bezoekers willen de stad en regio ervaren”, stelt Van Leeuwen. "Door samen te werken in promotie, productontwikkeling, het ontwikkelen van arrangementen en ontwikkelen van de toeristische infrastructuur, kan men de regio versterken.”


Samenwerking in de regio

In de toeristische marketing wordt volgens Van Leeuwen steeds meer het belang van een totaalbeleving onderkend: "Een toerist bezoekt niet slechts één hotel, bungalowpark of camping, attractie of museum, maar maakt tijdens zijn bezoek gebruik van de diensten van vele aanbieders. Het is daarom logisch dat deze aanbieders samenwerken. Een regionale samenwerking ligt in dat geval het meest voor de hand.” Ook samenwerking met de middenstand hoort in de visie van Van Leeuwen bij de nieuwe opvatting van regiomarketing in toerisme en de vrijetijd.


Wie regisseert?

Maar wie regisseert en wie trekt er aan de touwtjes, Provincie, gemeente of de ondernemers? Hoe pak je succesvol de productontwikkeling en marketing op? Welke bedrijven nemen de leiding? Bepalen commerciële web-platformen de boekingen in jouw regio of kun je succesvol zijn met de samenwerking tussen bedrijven en overheid? Is de komst van een Outlet een ramp of een zegen? Is gebiedsontwikkeling een zaak voor commerciële partijen? En hebben de citymarketeers en toeristische informatiebureaus hun langste tijd gehad? Allemaal vragen die met heel veel praktijkvoorbeelden, klein en groot op de vakdag aan de orde komen.


Inschrijven

Inschrijven kan via www.zetjeregioopdekaart.nl

Trefwoorden: regio, regiomarketing, beleid, leisure, retail, dagrecreatie

Reacties:

  • Nog geen reacties aanwezig.

Plaats een reactie:

Naam:Verplicht
E-mailadres:Verplicht
Bericht:Verplicht
 

Reload Image


 

||| Blogs |||

07/12/14
Trends & Hypes november 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
01/10/14
Trends & Hypes september 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
05/09/14
Trends & Hypes augustus 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
15/06/14
Trends & Hypes NRIT Media juli 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

29/01/18
Winkelopening is eigen keus ondernemer
Het Nederlandse kabinet gaat regels maken tegen verplichte openstelling van winkels. Daarmee wil ze...
23/01/18
Nibud: Koopkracht blijft achter
Dit jaar gaat de koopkracht er voor de meeste Nederlanders nauwelijks op vooruit. Voor mensen met e...
23/11/17
Trendrapport Live: Levendige branche op zoek naar balans
Tijdens de eerste editie van het event Trendrapport Live is het nieuwe Trendrapport toerisme, recr...
26/07/17
Vakdag Zet je Regio op de Kaart
Pleisureworld organiseert op donderdag 12 oktober 2017 in het Aviodrom Lelystad voor het eerst de v...
24/03/17
Kijk online terug naar de opening van het TRENDCONGRES 2017
Gisteren was bij NHTV in Breda het TRENDCONGRES Toerisme en Vrije tijd 2017. Met twee twee keynotes ...
14/10/16
Toeristen zeer tevreden over Groningen
Zowel dagbezoekers als verblijfstoeristen waarderen de stad Groningen zeer positief. Het waarder...
05/10/16
20% overcapaciteit retail terugdringen
De relatie tussen leisure en retail is innig. Het retaillandschap in Nederland is toe aan een stev...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk