Geplaatst op: 26-07-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Proef rijenradar succesvol

Proef rijenradar succesvol
Bron: Shutterstock
De proef in Amsterdam met een Rijenradar is succesvol afgesloten. Dat meldt de NOS die de gegevens mocht inzien en analyseerde.

De Rijenradar is door ongeveer 50.000 bezoekers uit binnen- en buitenland gebruikt. De helft van de gebruikers heeft op basis van de informatie uit de Rijenradar besloten de attractie op op een andere tijd te bezoeken. Een vijfde koos ervoor een andere attractie te bezoeken.


Spreiding in tijd en ruimte

De pilot Rijenradar heeft drie maanden gelopen en werd uitgevoerd door Amsterdam Marketing i.s.m. de gemeente Amsterdam en Amsterdamse Musea. Tijdens de pilot hebben tien attracties in en om Amsterdam zelf elk half uur de actuele wachttijd bijgehouden. Deze tijden werden gepubliceerd op de Rijenradar, met als doel bezoekers bewuster te maken van de wachttijden bij attracties in Amsterdam. Daarmee zou de service een bijdrage kunnen leveren aan spreiding van drukte in tijd en ruimte.


Hoog gewaardeerde service

Inmiddels is de pilot afgelopen. "Op basis van de eerste resultaten kunnen we concluderen dat de Rijenradar als service zeer hoog is gewaardeerd. Daarom bekijken we in de komende periode hoe we een permanente versie van de Rijenradar kunnen opzetten”, schrijft Amsterdam Marketing die de toerist vijf tips geeft om de drukte te vermijden. Amsterdam Marketing wil een permanente wachtrijtool ontwikkelen die de wachttijd bij meer instellingen toont.

Trefwoorden: stedelijk toerisme, drukte, druktebeleving, amsterdam, negatieve aspecten, beleid, attracties, musea

Reacties:

  • Nog geen reacties aanwezig.

Plaats een reactie:

Naam:Verplicht
E-mailadres:Verplicht
Bericht:Verplicht
 

Reload Image


 

||| Blogs |||

28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
01/04/16
Wordt cultuurtoerisme bedreigd?
Wordt cultuurtoerisme bedreigd?
01/04/16 · Cultuur · Toerisme · Vakanties · Han Verheijden | Lees meer
Naast mijn werk als lector en adviseur ben ik ook actief als vrijwilliger. PUM (een initiatief van ...
27/05/15
New cultural venue management, need or nonsense?
Op de NHTV Academy for Leisure is één van de postpropedeutische specialisatietrac...
05/01/15
Trends & Hypes december 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
07/12/14
Trends & Hypes november 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/11/17
Exclusief voor leden
Beleid om Nieuwe Hollandse Waterlinie te ontsluiten
De komende jaren werken publieke en private partijen in de provincie Utrecht intensiever samen aan...
15/11/17
Van Gogh schilderij Collse watermolen terug naar Brabant
Het Noordbrabants Museum heeft 14 november op de Impressionist & Modern Art Sale van Sotheby’s ...
14/11/17
Oude goederenwagon van bouwvallige schuur naar museumstuk
Het Spoorwegmuseum deed deze week een unieke vondst. In de tuin van een fruitteler in Andelst ontd...
10/11/17
Tinker wint International Design and Communication Award
Het tentoonstellingsontwerp van Tinker imagineers voor het TIRPITZ museum in Denemarken heeft de I...
10/11/17
Deventer, Leiden, Tilburg en Zaanstad genomineerd voor Beste erfgoedgemeente 2018
De gemeente Zaanstad is samen met Deventer, Leiden en Tilburg door de jury geselecteerd als kansheb...
26/10/17
Exclusief voor leden
Bezoekerscentrum Kolonie 5-7 naar 25.000 bezoekers
Het Belgische bezoekerscentrum Kolonie 5-7 dat het verhaal vertelt van de Wortel- en Merksplas-Kolo...
25/10/17
Bijna veertig officiële Van Gogh Monumenten in Brabant
Maar liefst 39 locaties in Brabant krijgen vanaf 30 oktober een officiële status als Van Gogh Monum...
24/10/17
Exclusief voor leden
80 miljoen naar kunst en cultuur maar komt het goed terecht?
Voor de ontwikkeling van het toeristische product is ook kunst en cultuur belangrijk. Het nieuwe k...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk