Geplaatst op: 25-07-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

51.000 reizigers voor sprs.me op vakantie

51.000 reizigers voor sprs.me op vakantie
In drie jaar tijd zijn al 51.000 mensen met de start-up reisorganisatie sprs.me op reis gegaan. Als je met deze organisatie reist, ga je op een zogenaamde blind brake. Reizigers kiezen een type reis en een budget. De rest is een totale verrassing. Sprs.me wil mensen helpen om spontaan te reizen in een beleveniseconomie die draait om ervaringen in plaats van bezittingen.

Er zijn blind breaks in de thema’s Adventure, Backpacking, Broke, City Tripping, Honeymoon, Multi City, Road Tripping, Solo Together, Sunsation en het steeds wisselende Thema van de Maand. Een week van tevoren ontdek je wat de temperatuur ter plekke is en hoe laat je op het vliegveld of bij een auto-checkpoint moet zijn. De meeste reizigers kiezen voor een city trip (41%), de Broke variant voor reizigers met een kleine portemonnee (30%) of gaan roadtrippen (13%).


Millennials

De millennials bleken de blind break trend al snel gevonden te hebben. "Weg met het kapot googlen van je vakantie en welkom spontaniteit in reizen! Deze new way of travelling biedt namelijk dé uitkomst voor het snelle, drukke leventje van de millennial waarin werk, kids en sociale contacten een hoofdrol spelen”, schrijft de organisatie enthousiast. Hoewel de gemiddelde leeftijd van de srprs.reiziger op 27 jaar ligt, zien zij ook steeds meer millennials die voor een tweede keer op verrassingsreis gaan en dit keer pa, ma of zelfs opa of oma aanhaken.


Denk minder, voel meer!

"Srprs.me heeft een zeer hoogwaardig product opgebouwd en onderhouden in een markt die wordt gedomineerd door concurrerende lage prijzen”, aldus Raymond Klompsma, de co-founder van srprs.me. Zijn missie voor aankomend jaar is duidelijk: "Ik daag iedereen uit om de spontaniteit in reizen terug te brengen. Denk minder, voel meer.” Volgens Klompsma moet je elke reiziger behandelen alsof het je vriend is: "Maak elke boeking persoonlijk en zet klanten altijd op nummer één en technologie op twee. Elke boeking die binnenkomt wordt door een srprs.consultant op maat verzorgd, srprs.me koopt geen reizen in en verkoopt geen vooraf ingekochte pakketten. "Een vakantie moet voor iedereen speciaal zijn en dat kan alleen bij gepersonaliseerde reizen.”


Hoge scores

Sprs.me heeft met een 9.2 een hoge klanttevredenheid en een NPS score van 62. De liefde van en naar de vakantieganger is daarnaast ook terug te zien aan de grote (online) community die srprs.me de afgelopen jaren om zich heen heeft gebouwd. De Facebook community genaamd ‘srprs.me travellers’ bestaat nu uit 13.500 leden en hun eigen Facebook-pagina telt maar liefst 187.000 fans.


55.000 reizigers aan eind van de zomer

De online reisaanbieder verwachten eind deze zomer hun 55.000e avonturier op reis te sturen. Naast België als eerste buitenlandse markt, deed srprs.me onlangs haar intrede in het Verenigd Koninkrijk. Als kers op de taart sleepten zij afgelopen april een derde plek in de wacht tijdens de jaarlijkse Tech5-competitie en kort daarop werd de reisorganisatie bij de European Tech30 competitie van The Next Web uitgeroepen tot één van de 30 snelst groeiende tech-bedrijven van Europa waar inmiddels 50 mensen werken.

Link: https://srprs.me/
Trefwoorden: reisbranche, touroperator

Reacties:

  • Nog geen reacties aanwezig.

Plaats een reactie:

Naam:Verplicht
E-mailadres:Verplicht
Bericht:Verplicht
 

Reload Image


 

||| Blogs |||

21/02/18
Omdenken
Omdenken
21/02/18 · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Vastdenken. We hebben er allemaal last van. Vastgeroest in gewoonte, handeling en aanpak. Het wordt...
13/12/17
I Have a Dream…
I Have a Dream…
13/12/17 · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Het is december. De maand dus van ‘It is the most wonderful time of the year’ en ‘All I want for ...
06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, me...
19/06/17
De roamingkosten zijn afgeschat – een drama voor vakantiegangers!
Het sierde deze week menig krantenkolom en blog. Roamingkosten binnen Europa zijn verleden tijd. F...
17/05/17
Over uitstelgedrag, laksheid en besluiteloosheid in de reisindustrie
Dé oplossing voor lastige klussen: uitstellen. Komt wel. Doe ik morgen. Bijna iedereen heeft...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/02/18
Paul Peeters keynote duurzaamheid bij Trendcongres Toerisme & Vrije tijd 2018 op 5 april
Tijdens het Trendcongres Toerisme & Vrije tijd 2018 op 5 april in Apeldoorn bieden we onder het...
22/02/18
Jordanië participeert in Nederlandstalige reisgids app
Het Nederlandse reisplatform REiSREPORT heeft samen met de Jordan Tourism Board, de eerste Nederlan...
21/02/18
Eerste rit Eurostar naar Amsterdam
Op 20 februari reed voor het eerst de Eurostar vanuit Londen naar Amsterdam. In Amsterdam vond de o...
21/02/18
Ontwikkeling luchthaven Lelystad jaar in de ijskast
De uitbreiding van het aantal vliegtuigbewegingen op luchthaven Lelystad wordt met een jaar vertra...
21/02/18
Bezorgdienst Deliveroo bezorgt tot aan de gate
HMSHost International, exploitant van horecabedrijven in luchthaven Schiphol heeft een overeenkoms...
19/02/18
Exclusief voor leden
Rust levert veel op in toerisme
Rust loont voor toeristische bestemmingen. Egypte, Tunesië, Turkije en Griekenland zijn deze zomer ...
19/02/18
Toestellen Transavia vandaag tot 12.00 aan de grond
Alle vliegtuigen van maatschappij Transavia blijven in Nederland tot twaalf uur vanmiddag aan de g...
19/02/18
Exclusief voor leden
Thomas Cook en Neckermann vanaf Eelde naar Ibiza
Neckermann Reizen en Thomas Cook gaan in de maanden april, mei en juni elke zaterdag vliegen vanaf ...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk