Geplaatst op: 25-07-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

51.000 reizigers voor sprs.me op vakantie

51.000 reizigers voor sprs.me op vakantie
In drie jaar tijd zijn al 51.000 mensen met de start-up reisorganisatie sprs.me op reis gegaan. Als je met deze organisatie reist, ga je op een zogenaamde blind brake. Reizigers kiezen een type reis en een budget. De rest is een totale verrassing. Sprs.me wil mensen helpen om spontaan te reizen in een beleveniseconomie die draait om ervaringen in plaats van bezittingen.

Er zijn blind breaks in de thema’s Adventure, Backpacking, Broke, City Tripping, Honeymoon, Multi City, Road Tripping, Solo Together, Sunsation en het steeds wisselende Thema van de Maand. Een week van tevoren ontdek je wat de temperatuur ter plekke is en hoe laat je op het vliegveld of bij een auto-checkpoint moet zijn. De meeste reizigers kiezen voor een city trip (41%), de Broke variant voor reizigers met een kleine portemonnee (30%) of gaan roadtrippen (13%).


Millennials

De millennials bleken de blind break trend al snel gevonden te hebben. "Weg met het kapot googlen van je vakantie en welkom spontaniteit in reizen! Deze new way of travelling biedt namelijk dé uitkomst voor het snelle, drukke leventje van de millennial waarin werk, kids en sociale contacten een hoofdrol spelen”, schrijft de organisatie enthousiast. Hoewel de gemiddelde leeftijd van de srprs.reiziger op 27 jaar ligt, zien zij ook steeds meer millennials die voor een tweede keer op verrassingsreis gaan en dit keer pa, ma of zelfs opa of oma aanhaken.


Denk minder, voel meer!

"Srprs.me heeft een zeer hoogwaardig product opgebouwd en onderhouden in een markt die wordt gedomineerd door concurrerende lage prijzen”, aldus Raymond Klompsma, de co-founder van srprs.me. Zijn missie voor aankomend jaar is duidelijk: "Ik daag iedereen uit om de spontaniteit in reizen terug te brengen. Denk minder, voel meer.” Volgens Klompsma moet je elke reiziger behandelen alsof het je vriend is: "Maak elke boeking persoonlijk en zet klanten altijd op nummer één en technologie op twee. Elke boeking die binnenkomt wordt door een srprs.consultant op maat verzorgd, srprs.me koopt geen reizen in en verkoopt geen vooraf ingekochte pakketten. "Een vakantie moet voor iedereen speciaal zijn en dat kan alleen bij gepersonaliseerde reizen.”


Hoge scores

Sprs.me heeft met een 9.2 een hoge klanttevredenheid en een NPS score van 62. De liefde van en naar de vakantieganger is daarnaast ook terug te zien aan de grote (online) community die srprs.me de afgelopen jaren om zich heen heeft gebouwd. De Facebook community genaamd ‘srprs.me travellers’ bestaat nu uit 13.500 leden en hun eigen Facebook-pagina telt maar liefst 187.000 fans.


55.000 reizigers aan eind van de zomer

De online reisaanbieder verwachten eind deze zomer hun 55.000e avonturier op reis te sturen. Naast België als eerste buitenlandse markt, deed srprs.me onlangs haar intrede in het Verenigd Koninkrijk. Als kers op de taart sleepten zij afgelopen april een derde plek in de wacht tijdens de jaarlijkse Tech5-competitie en kort daarop werd de reisorganisatie bij de European Tech30 competitie van The Next Web uitgeroepen tot één van de 30 snelst groeiende tech-bedrijven van Europa waar inmiddels 50 mensen werken.

Link: https://srprs.me/
Trefwoorden: reisbranche, touroperator

Reacties:

  • Nog geen reacties aanwezig.

Plaats een reactie:

Naam:Verplicht
E-mailadres:Verplicht
Bericht:Verplicht
 

Reload Image


 

||| Blogs |||

06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, me...
19/06/17
De roamingkosten zijn afgeschat – een drama voor vakantiegangers!
Het sierde deze week menig krantenkolom en blog. Roamingkosten binnen Europa zijn verleden tijd. F...
17/05/17
Over uitstelgedrag, laksheid en besluiteloosheid in de reisindustrie
Dé oplossing voor lastige klussen: uitstellen. Komt wel. Doe ik morgen. Bijna iedereen heeft...
21/12/16
Reistrends - dit vind ik er van
Vroeger moest ik er ook al niet veel van hebben. Op de kermis in Noord-Holland liep ik er steevast ...
29/02/16
Hoe verliep de crisiscommunicatie van Spring Reizen?
Een reconstructie van de case van de vermiste wandelaars in Noorwegen Op vrijdagmorgen 26 februa...



















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/10/17
Eerste autoverhuurders onder ANVR-reisvoorwaarden
De drie autoverhuurders Alamo.nl, DiscoverCars en Sunny Cars gaan de ANVR-reisvoorwaarden hanteren....
13/10/17
Exclusief voor leden
3 miljoen reiziger in Schiphol met herfstvakantie
Komend weekend start de herfstvakantie. Dat wordt ook weer een drukke tijd voor de luchthaven Schip...
10/10/17
Nederlanders geven meer geld uit voor herfstvakantie
Gisteren kwam TUI met cijfers over de herfstvakantie, vandaag komt D-reizen met haar Barometer. ...
09/10/17
Exclusief voor leden
TUI ziet sterke groei in zonvakanties voor de herfst
TUI signaleert een sterke groei (+15 procent) van Europese zonbestemmingen in de aanstaande herfstv...
06/10/17
Exclusief voor leden
Prijzen voor vliegtickets en bungalowparken stijgen sterk
Met een aandeel van 3,9 procent in het bruto nationaal product en 6,4 procent in het totaal aantal ...
05/10/17
D-rt groep neemt zestien Toerkoop reisbureaus over
De D-rt groep neemt met ingang van 1 november zestien Toerkoop winkels over van de Van Gerwen Groep...
03/10/17
Exclusief voor leden
NS biedt gerecyclede producten in pop-up winkel
Maandagmiddag 2 oktober opendeop Utrecht Centraal de pop-up winkel Afval is Grondstof. Tot en met ...
02/10/17
Exclusief voor leden
OV voor mensen met beperking verbeteren
Vanmiddag om 14.00 uur overhandigt het B-Team van No Limits Network, het online platform van KRO-NC...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk