Geplaatst op: 25-07-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

51.000 reizigers voor sprs.me op vakantie

51.000 reizigers voor sprs.me op vakantie
In drie jaar tijd zijn al 51.000 mensen met de start-up reisorganisatie sprs.me op reis gegaan. Als je met deze organisatie reist, ga je op een zogenaamde blind brake. Reizigers kiezen een type reis en een budget. De rest is een totale verrassing. Sprs.me wil mensen helpen om spontaan te reizen in een beleveniseconomie die draait om ervaringen in plaats van bezittingen.

Er zijn blind breaks in de thema’s Adventure, Backpacking, Broke, City Tripping, Honeymoon, Multi City, Road Tripping, Solo Together, Sunsation en het steeds wisselende Thema van de Maand. Een week van tevoren ontdek je wat de temperatuur ter plekke is en hoe laat je op het vliegveld of bij een auto-checkpoint moet zijn. De meeste reizigers kiezen voor een city trip (41%), de Broke variant voor reizigers met een kleine portemonnee (30%) of gaan roadtrippen (13%).


Millennials

De millennials bleken de blind break trend al snel gevonden te hebben. "Weg met het kapot googlen van je vakantie en welkom spontaniteit in reizen! Deze new way of travelling biedt namelijk dé uitkomst voor het snelle, drukke leventje van de millennial waarin werk, kids en sociale contacten een hoofdrol spelen”, schrijft de organisatie enthousiast. Hoewel de gemiddelde leeftijd van de srprs.reiziger op 27 jaar ligt, zien zij ook steeds meer millennials die voor een tweede keer op verrassingsreis gaan en dit keer pa, ma of zelfs opa of oma aanhaken.


Denk minder, voel meer!

"Srprs.me heeft een zeer hoogwaardig product opgebouwd en onderhouden in een markt die wordt gedomineerd door concurrerende lage prijzen”, aldus Raymond Klompsma, de co-founder van srprs.me. Zijn missie voor aankomend jaar is duidelijk: "Ik daag iedereen uit om de spontaniteit in reizen terug te brengen. Denk minder, voel meer.” Volgens Klompsma moet je elke reiziger behandelen alsof het je vriend is: "Maak elke boeking persoonlijk en zet klanten altijd op nummer één en technologie op twee. Elke boeking die binnenkomt wordt door een srprs.consultant op maat verzorgd, srprs.me koopt geen reizen in en verkoopt geen vooraf ingekochte pakketten. "Een vakantie moet voor iedereen speciaal zijn en dat kan alleen bij gepersonaliseerde reizen.”


Hoge scores

Sprs.me heeft met een 9.2 een hoge klanttevredenheid en een NPS score van 62. De liefde van en naar de vakantieganger is daarnaast ook terug te zien aan de grote (online) community die srprs.me de afgelopen jaren om zich heen heeft gebouwd. De Facebook community genaamd ‘srprs.me travellers’ bestaat nu uit 13.500 leden en hun eigen Facebook-pagina telt maar liefst 187.000 fans.


55.000 reizigers aan eind van de zomer

De online reisaanbieder verwachten eind deze zomer hun 55.000e avonturier op reis te sturen. Naast België als eerste buitenlandse markt, deed srprs.me onlangs haar intrede in het Verenigd Koninkrijk. Als kers op de taart sleepten zij afgelopen april een derde plek in de wacht tijdens de jaarlijkse Tech5-competitie en kort daarop werd de reisorganisatie bij de European Tech30 competitie van The Next Web uitgeroepen tot één van de 30 snelst groeiende tech-bedrijven van Europa waar inmiddels 50 mensen werken.

Link: https://srprs.me/
Trefwoorden: reisbranche, touroperator

Reacties:

  • Nog geen reacties aanwezig.

Plaats een reactie:

Naam:Verplicht
E-mailadres:Verplicht
Bericht:Verplicht
 

Reload Image


 

||| Blogs |||

06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, me...
19/06/17
De roamingkosten zijn afgeschat – een drama voor vakantiegangers!
Het sierde deze week menig krantenkolom en blog. Roamingkosten binnen Europa zijn verleden tijd. F...
17/05/17
Over uitstelgedrag, laksheid en besluiteloosheid in de reisindustrie
Dé oplossing voor lastige klussen: uitstellen. Komt wel. Doe ik morgen. Bijna iedereen heeft...
21/12/16
Reistrends - dit vind ik er van
Vroeger moest ik er ook al niet veel van hebben. Op de kermis in Noord-Holland liep ik er steevast ...
29/02/16
Hoe verliep de crisiscommunicatie van Spring Reizen?
Een reconstructie van de case van de vermiste wandelaars in Noorwegen Op vrijdagmorgen 26 februa...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/08/17
Faillissement Air Berlin
De tweede luchtvaartmaatschappij van Duitsland heeft faillissement aangevraagd. Bij de rechtbank v...
15/08/17
Exclusief voor leden
Een tour met de KickScooter?
Segway, onder meer bekend doordat in steden tours worden gedaan met de Segway, biedt vanaf het laa...
14/08/17
Wat zijn de best bereikbare luchthavens in Europa?
Praag is de best bereikbare luchthaven van Europa. Berlijn heeft de tweede plek veroverd en Venetië...
10/08/17
TUI sterke cijfers derde kwartaal 2017
TUI, in Nederland marktleider met reizen, heeft een prachtig derde kwartaal achter de rug. Het moed...
09/08/17
Exclusief voor leden
Staatssteun Maastricht-Aachen Airport mag van EC
Nederland mag staatssteun geven aan luchtvaartmaatschappijen die een nieuwe route vanaf Maastricht...
09/08/17
MediaMarkt op de vingers getikt door ACM bij verkoop reizen
De Media Markt heeft na onderzoek van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) de verkoop van de z...
04/08/17
Exclusief voor leden
Single maar toch samen reizen
Nederlanders gingen in 2016 samen 35,5 miljoen keer op vakantie, 7,5% van alle reizigers is single ...
03/08/17
Exclusief voor leden
Miljoen verlies voor Corendon
Corendon heeft over het gebroken boekjaar 2015/16 één miljoen euro verlies geleden. H...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk