Geplaatst op: 25-07-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

51.000 reizigers voor sprs.me op vakantie

51.000 reizigers voor sprs.me op vakantie
In drie jaar tijd zijn al 51.000 mensen met de start-up reisorganisatie sprs.me op reis gegaan. Als je met deze organisatie reist, ga je op een zogenaamde blind brake. Reizigers kiezen een type reis en een budget. De rest is een totale verrassing. Sprs.me wil mensen helpen om spontaan te reizen in een beleveniseconomie die draait om ervaringen in plaats van bezittingen.

Er zijn blind breaks in de thema’s Adventure, Backpacking, Broke, City Tripping, Honeymoon, Multi City, Road Tripping, Solo Together, Sunsation en het steeds wisselende Thema van de Maand. Een week van tevoren ontdek je wat de temperatuur ter plekke is en hoe laat je op het vliegveld of bij een auto-checkpoint moet zijn. De meeste reizigers kiezen voor een city trip (41%), de Broke variant voor reizigers met een kleine portemonnee (30%) of gaan roadtrippen (13%).


Millennials

De millennials bleken de blind break trend al snel gevonden te hebben. "Weg met het kapot googlen van je vakantie en welkom spontaniteit in reizen! Deze new way of travelling biedt namelijk dé uitkomst voor het snelle, drukke leventje van de millennial waarin werk, kids en sociale contacten een hoofdrol spelen”, schrijft de organisatie enthousiast. Hoewel de gemiddelde leeftijd van de srprs.reiziger op 27 jaar ligt, zien zij ook steeds meer millennials die voor een tweede keer op verrassingsreis gaan en dit keer pa, ma of zelfs opa of oma aanhaken.


Denk minder, voel meer!

"Srprs.me heeft een zeer hoogwaardig product opgebouwd en onderhouden in een markt die wordt gedomineerd door concurrerende lage prijzen”, aldus Raymond Klompsma, de co-founder van srprs.me. Zijn missie voor aankomend jaar is duidelijk: "Ik daag iedereen uit om de spontaniteit in reizen terug te brengen. Denk minder, voel meer.” Volgens Klompsma moet je elke reiziger behandelen alsof het je vriend is: "Maak elke boeking persoonlijk en zet klanten altijd op nummer één en technologie op twee. Elke boeking die binnenkomt wordt door een srprs.consultant op maat verzorgd, srprs.me koopt geen reizen in en verkoopt geen vooraf ingekochte pakketten. "Een vakantie moet voor iedereen speciaal zijn en dat kan alleen bij gepersonaliseerde reizen.”


Hoge scores

Sprs.me heeft met een 9.2 een hoge klanttevredenheid en een NPS score van 62. De liefde van en naar de vakantieganger is daarnaast ook terug te zien aan de grote (online) community die srprs.me de afgelopen jaren om zich heen heeft gebouwd. De Facebook community genaamd ‘srprs.me travellers’ bestaat nu uit 13.500 leden en hun eigen Facebook-pagina telt maar liefst 187.000 fans.


55.000 reizigers aan eind van de zomer

De online reisaanbieder verwachten eind deze zomer hun 55.000e avonturier op reis te sturen. Naast België als eerste buitenlandse markt, deed srprs.me onlangs haar intrede in het Verenigd Koninkrijk. Als kers op de taart sleepten zij afgelopen april een derde plek in de wacht tijdens de jaarlijkse Tech5-competitie en kort daarop werd de reisorganisatie bij de European Tech30 competitie van The Next Web uitgeroepen tot één van de 30 snelst groeiende tech-bedrijven van Europa waar inmiddels 50 mensen werken.

Link: https://srprs.me/
Trefwoorden: reisbranche, touroperator

Reacties:

  • Nog geen reacties aanwezig.

Plaats een reactie:

Naam:Verplicht
E-mailadres:Verplicht
Bericht:Verplicht
 

Reload Image


 

||| Blogs |||

31/10/17
Escape room ultieme vorm van vrijetijdsbesteding
Eerder gepubliceerd als gastopiniestuk in BN/DeStem op woensdag 18 oktober 2017 Geen activit...
11/09/17
Duurzaam reizen betekent doorzetten
Opwarming aarde, klimaatverandering, aardbevingen.... Willen we er echt wat aan doen? Het spannings...
18/08/17
Zonvakanties – van lust tot last
Merkwaardig eigenlijk dat de toeristenindustrie er nooit symbolisch een groot standbeeld voor heeft...
06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, me...
19/06/17
De roamingkosten zijn afgeschat – een drama voor vakantiegangers!
Het sierde deze week menig krantenkolom en blog. Roamingkosten binnen Europa zijn verleden tijd. F...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/11/17
Airbnb Amsterdam naar 30 dagen: economische schade 43 miljoen euro
Vandaag deelt Airbnb nieuwe data over de verwachte negatieve impact voor Amsterdam als de daglimiet...
24/11/17
Exclusief voor leden
John de Mol koopt Vakantieveilingen
Mediagigant John de Mol heeft e-commercebedrijf Esmea overgenomen. Esmea is de eigenaar van Vakant...
24/11/17
Congres TERROR | TOER | ISME live bekijken
Op vrijdagmiddag24 november 2017wordt hetCongresTERROR | TOER | ISME 'hoe gaat de toeristische sec...
24/11/17
Breda en Almere verkozen tot beste binnensteden
Tijdens de verkiezing Beste Binnenstad 2017-2019 zijn Breda en Almere er met de prijzen vandoor geg...
24/11/17
Exclusief voor leden
KLM huisjes uit spaarprogramma in museum
Het is opvallende gratis reclame voor luchtvaartmaatschappij KLM; de bekende Delfsblauwe huisjes d...
23/11/17
Trendrapport Live: Levendige branche op zoek naar balans
Tijdens de eerste editie van het event Trendrapport Live is het nieuwe Trendrapport toerisme, recr...
23/11/17
Meerdere touroperators terug op de Vakantiebeurs
De Vakantiebeurs 2018 heeft weer een uitgebreide line-up van deelnemers. Meerdere spelers betreden ...
22/11/17
Exclusief voor leden
Cao horeca per 1 januari 2018 in werking
Koninklijke Horeca Nederland is samen met CNV Vakmensen een nieuwe cao voor de horeca overeengekom...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk