Geplaatst op: 20-07-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Menno Stokman nieuwe directeur CELTH

Menno Stokman nieuwe directeur CELTH
De nieuwe directeur van het Centre of Expertise Leisure Tourism & Hospitality (CELTH) is Menno Stokman (41). Hij neemt de taken van Hans Dominicus (67) over, die de eerste drieënhalf jaar deze samenwerking van hogescholen, universiteiten en de markt op het gebied van de vrijetijdseconomie heeft helpen opzetten.


CELTH is in 2013 gestart en nu klaar voor een verdere uitgroei als landelijk kennisnetwerk. Menno Stokman heeft een brede ervaring in de vrijetijdsector en werkte eerder bij NBTC, RECRON, diverse adviesbureaus en de laatste jaren voor exploitant Optisport, waar hij verantwoordelijk was voor de toetreding tot de Belgische leisure-markt. "Er wacht me een mooie uitdaging. Het fundament en netwerk zijn sterk maar worden nog relatief onderbenut door de markt. Er zijn nog volop kansen voor een versterking van marktdeelname en ontwikkeling van projecten rondom nieuwe thema’s”, aldus Menno Stokman na zijn eerste ronde langs de deelnemende partijen.


Samenwerking met de markt

De activiteiten van CELTH zijn gericht op vier vraagstukken die voor de toekomstige ontwikkeling van de gastvrijheidsbranche van essentieel belang zijn. Hoe gaat de consument van morgen zich gedragen en wat betekent dat voor onze sector? Welke waarde creëren we en hoe maken we daar een succesvol verdienmodel mee? Hoe zorgen we voor een goede balans tussen people, planet en profit in leisure, tourism en hospitality. En op welke wijze kunnen we een product, dienst of destinatie ontwikkelen? CELTH wil graag samen met het bedrijfsleven aan deze vraagstukken werken en ondernemers(organisaties) helpen bij hun uitdagingen voor de toekomst. "CELTH gaat graag met (markt)partijen in gesprek en nodigt hen dan ook van harte uit om contact met ons op te nemen”, aldus Menno Stokman.


Over CELTH

CELTH is één van de 28 landelijke Centres of Expertise en het enige op het gebied van de gastvrijheidsbranche. Deze centres zijn voortgekomen uit een initiatief van de ministers van OCW en EZ, om de innovatie aan te jagen en tegelijkertijd het onderwijs meer actualiteit te geven. In CELTH werken samen NHTV Internationale Hogeschool te Breda, Stenden Hogeschool in Leeuwarden en Emmen, HZ Hogeschool in Vlissingen en de universiteiten van Wageningen, Tilburg en Groningen. Daarnaast is CELTH inmiddels gekoppeld aan internationale netwerken in Europa en China, zowel op academisch niveau als met marktsectoren.


CELTH neemt deel in het Trendrapport toerisme, recreatie en vrijetijd en is mede-initiatiefnemer van het Trendpanel, beide in samenwerking met NRIT Media.

Trefwoorden: celth, onderzoek

Reacties:

  • Nog geen reacties aanwezig.

Plaats een reactie:

Naam:Verplicht
E-mailadres:Verplicht
Bericht:Verplicht
 

Reload Image


 

||| Blogs |||

19/06/17
De roamingkosten zijn afgeschat – een drama voor vakantiegangers!
Het sierde deze week menig krantenkolom en blog. Roamingkosten binnen Europa zijn verleden tijd. F...
26/04/17
Wat kunnen we leren van de verkiezingen?
Ruim 80% van de Nederlanders ging op 15 maart jl. naar de stembus. Dat komt toevalligerwijs (?) ong...
06/03/17
Help! Hoe kies ik mijn vakantie en meer keuzestress
Keuzes, keuzes, keuzes. Het is hét dilemma van de moderne consument en je maakt er al snel e...
21/12/16
Reistrends - dit vind ik er van
Vroeger moest ik er ook al niet veel van hebben. Op de kermis in Noord-Holland liep ik er steevast ...
07/10/16
Pokémon go als innovatieve toeristische impuls
De innovatielabs poppen up. Innovatie moet. Daar lijkt het op als je om je heen kijkt. Zeg vooral op bijeenkomsten dat je zo goed innoveert. Toch is innovatie niets meer dan je gewone boerenverstand gebruiken. Boeren hebben hier een voorbeeldfunctie: boerenslimheid, boerenverstand duiden op de kracht die daar achter schuil gaat. Toch is het niet zo dat ‘als je maar lang genoeg gewoon doet, word je vanzelf bijzonder’. Je moet dat verstand en die slimheid wel gebruiken.



















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

10/10/17
Nederlanders geven meer geld uit voor herfstvakantie
Gisteren kwam TUI met cijfers over de herfstvakantie, vandaag komt D-reizen met haar Barometer. ...
09/10/17
Exclusief voor leden
TUI ziet sterke groei in zonvakanties voor de herfst
TUI signaleert een sterke groei (+15 procent) van Europese zonbestemmingen in de aanstaande herfstv...
29/09/17
Top 10 vakantiebestemmingen dichtbij en verweg
Nederlandse toeristen noemen Spanje en Griekenland het meest als favoriete vakantiebestemming. De ...
27/09/17
Chinezen maken opmars als irritante toeristen
Nederlanders vinden Russen met afstand de meest irritante toeristen om tegen te komen tijdens de ei...
26/09/17
Exclusief voor leden
Vakdagen Vakantiebeurs 2018: werkruimte en matchmaking
Tijdens de vakdagen van de Vakantiebeurs in Utrecht op dinsdag 9 en woensdag 10 januari 2018 zijn e...
22/09/17
Waardering zomervakanties Nederlanders iets lager
De zomervakantie wordt dit jaar door de Nederlandse vakantiegangers minder gewaardeerd dan het jaa...
21/09/17
Student 2,4 keer per jaar met vakantie
Dit is een opvallend vaak cijfer en vertelt veel over wat reizen betekent voor jongeren. Het is go...
20/09/17
Camperbeurs Hardenberg 2017 biedt veel primeurs campers
De negende editie van Camperbeurs Hardenberg heeft meerdere primeurs te pakken. Op de beurs zijn v...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk