Geplaatst op: 20-07-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Menno Stokman nieuwe directeur CELTH

Menno Stokman nieuwe directeur CELTH
De nieuwe directeur van het Centre of Expertise Leisure Tourism & Hospitality (CELTH) is Menno Stokman (41). Hij neemt de taken van Hans Dominicus (67) over, die de eerste drieënhalf jaar deze samenwerking van hogescholen, universiteiten en de markt op het gebied van de vrijetijdseconomie heeft helpen opzetten.


CELTH is in 2013 gestart en nu klaar voor een verdere uitgroei als landelijk kennisnetwerk. Menno Stokman heeft een brede ervaring in de vrijetijdsector en werkte eerder bij NBTC, RECRON, diverse adviesbureaus en de laatste jaren voor exploitant Optisport, waar hij verantwoordelijk was voor de toetreding tot de Belgische leisure-markt. "Er wacht me een mooie uitdaging. Het fundament en netwerk zijn sterk maar worden nog relatief onderbenut door de markt. Er zijn nog volop kansen voor een versterking van marktdeelname en ontwikkeling van projecten rondom nieuwe thema’s”, aldus Menno Stokman na zijn eerste ronde langs de deelnemende partijen.


Samenwerking met de markt

De activiteiten van CELTH zijn gericht op vier vraagstukken die voor de toekomstige ontwikkeling van de gastvrijheidsbranche van essentieel belang zijn. Hoe gaat de consument van morgen zich gedragen en wat betekent dat voor onze sector? Welke waarde creëren we en hoe maken we daar een succesvol verdienmodel mee? Hoe zorgen we voor een goede balans tussen people, planet en profit in leisure, tourism en hospitality. En op welke wijze kunnen we een product, dienst of destinatie ontwikkelen? CELTH wil graag samen met het bedrijfsleven aan deze vraagstukken werken en ondernemers(organisaties) helpen bij hun uitdagingen voor de toekomst. "CELTH gaat graag met (markt)partijen in gesprek en nodigt hen dan ook van harte uit om contact met ons op te nemen”, aldus Menno Stokman.


Over CELTH

CELTH is één van de 28 landelijke Centres of Expertise en het enige op het gebied van de gastvrijheidsbranche. Deze centres zijn voortgekomen uit een initiatief van de ministers van OCW en EZ, om de innovatie aan te jagen en tegelijkertijd het onderwijs meer actualiteit te geven. In CELTH werken samen NHTV Internationale Hogeschool te Breda, Stenden Hogeschool in Leeuwarden en Emmen, HZ Hogeschool in Vlissingen en de universiteiten van Wageningen, Tilburg en Groningen. Daarnaast is CELTH inmiddels gekoppeld aan internationale netwerken in Europa en China, zowel op academisch niveau als met marktsectoren.


CELTH neemt deel in het Trendrapport toerisme, recreatie en vrijetijd en is mede-initiatiefnemer van het Trendpanel, beide in samenwerking met NRIT Media.

Trefwoorden: celth, onderzoek

CELTH
 





||| Nieuws |||

20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.
06/02/24
Ludieke zomercampagne Visit Zuid-Limburg: Don’t Vlaai Away
Don’t Vlaai Away is de ludieke aftrap van de zomercampagne van Visit Zuid-Limburg. De Limburgse DMO wil hiermee Nederlanders verleiden hun vakantie in eigen land te vieren en is een knipoog naar de Europese erkenning van de Limburgse vlaai als beschermd streekproduct.
01/02/24
Brabant zet vol in op bezinningstoerisme met Ons Kloosterpad
De toekomst van Ons Kloosterpad in de provincie Noord-Brabant is veiliggesteld. De provincie Noord-Brabant, Vereniging Samenwerkende Kloosters en Visit Brabant hebben daartoe een overeenkomst gesloten.
01/02/24
Apollo zet webportaal op voor reisagenten
Nu gaat de touroperator ook live met Apollo Partner Web die het mogelijk maakt voor lokale reisbureaus en agenten om klanten direct in te boeken.
31/01/24
Exclusief voor leden
Boekingen mei- en zomervakantie +30% bij Sunweb
Januari en februari zijn misschien wel de grauwste maanden van het jaar maar het boekingsseizoen is volop in beweging. Touroperator Sunweb meldt op basis van onderzoek dat ruim 1 op de 5 personen begint hun vakantiegeluk al bij het zoeken naar de reisbestemming.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...