Geplaatst op: 04-07-2017
Auteur: Marc Gerlings

Zo verleid je kernmarkten, met de Trip Builder

Zo verleid je kernmarkten, met de Trip Builder
Trip Builder in Duitsland
Wil je Nederland bezoeken? Check dan even de Trip Builder. Op een zes redelijk karig gestylde microsites wordt de buitenlandse toerist gewezen op highlights. Deze tool past in de HollandCity strategie van NBTC. Voor de ontwikkeling schakelde het bureau Expedia in.

Vooral inspireren
NBTC Holland Marketing en Expedia Media Solutions bieden vanaf nu de ‘Holland Trip Builder’ aan. Dit innovatieve reisplatform ontwikkelt speciaal op maat gemaakt reisadvies voor internationale bezoekers die een vakantie naar Nederland plannen. De Trip Builder heeft als doel bezoekers van ons land te inspireren om de minder bekende plekken van Nederland te bezoeken.

De Holland Trip Builder is nu beschikbaar in België, Frankrijk, Duitsland, Italië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. De Trip Builder geeft de consument de mogelijkheid om te zien wat de HollandCity-strategie te bieden heeft. Als gebruikers hun interesses selecteren, bijvoorbeeld Van Gogh of bloemen, krijgen ze verschillende suggesties voor hun reis te zien en op die manier kan men een persoonlijke reisroute uitstippelen. De winst voor Expedia zit in het feit dat de reis meteen kan worden geboekt via het boekingsplatform van deze partner.

2x bannercampagne
De eerste burst van de campagne loopt van half juli tot eind juli 2017 en de tweede volgt van 14 september tot 21 november 2017. De campagne heeft tot doel om Nederland als bestemming onder de aandacht van reizigers te brengen en hen te inspireren om ons land te bezoeken.

Voor deze campagne worden twee soorten banners gebruikt. Door erop te klikken, worden gebruikers naar de Trip Builder-hub geleid:

Statische banners (zowel binnen als buiten Expedia® zichtbaar) leiden naar de startpagina van Trip Builder.
• Interactieve 360-banners (zowel binnen als buiten Expedia zichtbaar) bieden een panoramisch overzicht van Nederland. Ook kunnen consumenten hiermee vooraf de lengte van hun verblijf en hun voornaamste interesses selecteren. Zodra dit gebeurd is, wordt de gebruiker doorgeleid naar de Trip Builder-hub, waar de filterinstellingen al actief zijn, voor een snapshot van alles waar ze tijdens hun reis van kunnen genieten. De 360-banners geven een voorproefje van de Holland Trip Builder en zijn een geweldig hulpmiddel voor consumenten die geen tijd hebben om de volledige hub te doorzoeken.

Ga hier naar de Engelse en Duitse microsites en ontdek Nederland door de ogen van de toerist:
Verenigd Koninkrijk: https://hollandtripbuilder.expedia.co.uk en Duitsland: https://hollandtripbuilder.expedia.de/

Jurriaan de Mol, directeur van Business Development & Operations, NBTC vertelt: "De introductie van de Holland Trip Builder is een fantastische samenwerking met Expedia Media Solutions. We zijn er trots op dat we samen met deze partner een platform hebben gecreëerd dat aansluit bij de HollandCity-strategie van NBTC."

"De Holland Trip Builder is de perfecte manier om consumenten enthousiast te maken een bezoek aan Nederland te brengen en ‘van dichtbij’ kennis te laten maken met alles wat Nederland te bieden heeft", aldus Andrew van der Feltz, Senior Director EMEA van Expedia Media Solutions. "Om de vraag te stimuleren, maakt de campagne ook gebruik van persoonlijke aanbevelingen, exclusieve deals en links om te boeken op de Expedia-websites."
Trefwoorden: reizen, marketing, toerisme, online, zoekmachine, boekingsplatform

CELTH
 






||| Nieuws |||

09/04/24
De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel
In Overijssel is het kleinste mobiele museum van Nederland gepresenteerd: Blij in de Wei!' op Zuivelboerderij de Waard in Balkbrug. De Korte Keten Experience gaat niet alleen om de kunstwerken maar vooral om het verhaal van de korte keten en streekproducten en hun producenten.
05/04/24
4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Met de benoeming van 4 nieuwe leden in de Raad van Toezicht van Utrecht marketing is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en en een klankbord vol expertise en ervaring.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.
06/02/24
Ludieke zomercampagne Visit Zuid-Limburg: Don’t Vlaai Away
Don’t Vlaai Away is de ludieke aftrap van de zomercampagne van Visit Zuid-Limburg. De Limburgse DMO wil hiermee Nederlanders verleiden hun vakantie in eigen land te vieren en is een knipoog naar de Europese erkenning van de Limburgse vlaai als beschermd streekproduct.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...