Geplaatst op: 04-07-2017
Auteur: Marc Gerlings

Zo verleid je kernmarkten, met de Trip Builder

Zo verleid je kernmarkten, met de Trip Builder
Trip Builder in Duitsland
Wil je Nederland bezoeken? Check dan even de Trip Builder. Op een zes redelijk karig gestylde microsites wordt de buitenlandse toerist gewezen op highlights. Deze tool past in de HollandCity strategie van NBTC. Voor de ontwikkeling schakelde het bureau Expedia in.

Vooral inspireren
NBTC Holland Marketing en Expedia Media Solutions bieden vanaf nu de ‘Holland Trip Builder’ aan. Dit innovatieve reisplatform ontwikkelt speciaal op maat gemaakt reisadvies voor internationale bezoekers die een vakantie naar Nederland plannen. De Trip Builder heeft als doel bezoekers van ons land te inspireren om de minder bekende plekken van Nederland te bezoeken.

De Holland Trip Builder is nu beschikbaar in België, Frankrijk, Duitsland, Italië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. De Trip Builder geeft de consument de mogelijkheid om te zien wat de HollandCity-strategie te bieden heeft. Als gebruikers hun interesses selecteren, bijvoorbeeld Van Gogh of bloemen, krijgen ze verschillende suggesties voor hun reis te zien en op die manier kan men een persoonlijke reisroute uitstippelen. De winst voor Expedia zit in het feit dat de reis meteen kan worden geboekt via het boekingsplatform van deze partner.

2x bannercampagne
De eerste burst van de campagne loopt van half juli tot eind juli 2017 en de tweede volgt van 14 september tot 21 november 2017. De campagne heeft tot doel om Nederland als bestemming onder de aandacht van reizigers te brengen en hen te inspireren om ons land te bezoeken.

Voor deze campagne worden twee soorten banners gebruikt. Door erop te klikken, worden gebruikers naar de Trip Builder-hub geleid:

Statische banners (zowel binnen als buiten Expedia® zichtbaar) leiden naar de startpagina van Trip Builder.
• Interactieve 360-banners (zowel binnen als buiten Expedia zichtbaar) bieden een panoramisch overzicht van Nederland. Ook kunnen consumenten hiermee vooraf de lengte van hun verblijf en hun voornaamste interesses selecteren. Zodra dit gebeurd is, wordt de gebruiker doorgeleid naar de Trip Builder-hub, waar de filterinstellingen al actief zijn, voor een snapshot van alles waar ze tijdens hun reis van kunnen genieten. De 360-banners geven een voorproefje van de Holland Trip Builder en zijn een geweldig hulpmiddel voor consumenten die geen tijd hebben om de volledige hub te doorzoeken.

Ga hier naar de Engelse en Duitse microsites en ontdek Nederland door de ogen van de toerist:
Verenigd Koninkrijk: https://hollandtripbuilder.expedia.co.uk en Duitsland: https://hollandtripbuilder.expedia.de/

Jurriaan de Mol, directeur van Business Development & Operations, NBTC vertelt: "De introductie van de Holland Trip Builder is een fantastische samenwerking met Expedia Media Solutions. We zijn er trots op dat we samen met deze partner een platform hebben gecreëerd dat aansluit bij de HollandCity-strategie van NBTC."

"De Holland Trip Builder is de perfecte manier om consumenten enthousiast te maken een bezoek aan Nederland te brengen en ‘van dichtbij’ kennis te laten maken met alles wat Nederland te bieden heeft", aldus Andrew van der Feltz, Senior Director EMEA van Expedia Media Solutions. "Om de vraag te stimuleren, maakt de campagne ook gebruik van persoonlijke aanbevelingen, exclusieve deals en links om te boeken op de Expedia-websites."
Trefwoorden: reizen, marketing, toerisme, online, zoekmachine, boekingsplatform

CELTH
 






||| Nieuws |||

17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
Exclusief voor leden
Boekingstrends meivakantie
Met de meivakantie aanstaande komen diverse touroperators met hun boekingstrends. TUI Nederland ziet 10% meer reizigers tijdens de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. De VakantieDiscounter ziet een grote belangstelling voor een all-inclusive naar Turkije.
17/04/24
Exclusief voor leden
Erfgoeddag met thema 'Thuis'
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.
17/04/24
Jaarverslag Koninklijke Jaarbeurs 2023
Na een periode van drie moeizame coronajaren is er weer behoefte om elkaar te zien en te ontmoeten. Koninklijke Jaarbeurs publiceerde deze week het jaarverslag 2023. Jaarbeurs is weer volop in bedrijf.
15/04/24
Minke Rabaut in workshop 3ST
Minke Rabaut van Impuls Zeeland is toegevoegd aan de workshop 3ST tijdens het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024, op 18 april in Vlissingen
15/04/24
Uitstoot industrie omlaag maar luchtvaart omhoog
In 2023 was de uitstoot van de Nederlandse bedrijven binnen het Europese Emissiehandelssysteem (EU ETS) 13,2% lager dan in 2022. In tegenstelling tot de luchtvaart die noteerde een stijging van 11%.
15/04/24
Inchecken met betaalpas in buurtbus
In- en uitchecken met de betaalpas nu ook mogelijk in alle buurtbussen van vervoerder Arriva.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...