Geplaatst op: 11-07-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Waarom wint de Beerze Bulten zoveel prijzen?

Waarom wint de Beerze Bulten zoveel prijzen?
Toen Gerrit-Jan Hagedoorn van Vakantiepark De Beerze Bulten zijn presentatie hield op het congres Het Vakantiepark van de Toekomst wist hij nog niet dat hij enige uren daarna met de award ‘Het vakantiepark van de toekomst 2017’ in de hand zou staan. Toch waren de voortekenen wel aanwezig en is het zeker geen toeval dat de Beerze Bulten zoveel prijzen wint. Met passie, focus, innovatie en op tijd bijsturen kun je in 2017 succesvol een camping exploiteren. Maar dan moet je wel iets meer doen dan het gras maaien, het toiletgebouw schoonmaken en de slagboom openen.


De Beerze Bulten werd begin dit jaar door de ANWB nog uitgeroepen tot Beste Vakantiepark van Europa en dan mag je stellen dat je wel wat goed doet. Maar de Hagedoorntjes staan bekend om hun nuchtere mentaliteit en zo startte Gerrit-Jan ook zijn presentatie. "Dan zie je op een ochtend een niet zo beste Zoover-recensie en dan sta je na de euforie weer snel met beide benen op de grond.” Maar niet om bij de pakken neer te zitten want zo zitten de Hagedoorntjes niet in elkaar. Ze hebben een drive dat alle gasten ambassadeurs van de Beerze Bulten moeten worden en de medewerkers vooral trots op het bedrijf zijn. Inmiddels staat met Gerrit-Jan Hagedoorn alweer de derde generatie aan het roer en is het bedrijf uitgebouwd naar 580 kampeerplekken 65 accommodaties waar jaarlijks tussen de 70.000 en 80.000 gasten verblijven. Dat is nog zonder de dagtoeristen die het Family Entertainment Center Giga Konijnenhol, zwemparadijs en horeca weten te vinden.


Snel geschakeld naar accommodaties en weer terug naar kamperen

De Beerze Bulten zag zo’n vijf jaar geleden een terugloop in het kamperen. Voor het bedrijf de aanleiding om het aantal accommodaties uit te breiden van 15 naar 65. De laatste drie jaar is kamperen weer in opkomst en maakt het bedrijf qua uitbreiding van accommodaties een pas op de plaats. De Beerze Bulten kent een goede bezetting en is in het hoogseizoen vijf weken vol. Daarnaast zijn de ook de meivakantie en Pinksteren uitverkochte dagen voor de camping.


Verblijfsaccommodaties verspreid op de camping

De diverse verblijfsaccommodaties staan heel bewust verspreid op het kampeerterrein want ook de huurders van de accommodaties moeten het campingevoel meekrijgen. "Je staat echt op een camping maar wel met de luxe van een accommodatie”, vertelde Gerrit Jan. In de groepsaccommodatie heeft elke slaapkamer zijn eigen badkamer en één slaapkamer is geschikt gemaakt voor minder validen.


Innoveren en creatief denken centraal

Innovaties waren er in de loop der jaren volop bij de Beerze Bulten, het indoor speelparadijs Giga Konijnenhol was er eentje, net zoals de musical en het ondergrondse sanitair. Nadeel van succes is dan weer dat je na een eerste pilot ook de andere toilethuizen moet vernieuwen.


Family Entertainment Center geheel vernieuwd

Het Family Entertainment Center Giga Konijnenhol is dit jaar helemaal gerenoveerd en uitgebreid met speelconcepten van Active Construction. De bowlingbanen zijn van een Braziliaans concept en de nieuwe horeca staat op een nieuw kwaliteitsniveau. Alle plastic bekers en bordjes zijn in de container verdwenen.


Zwemlessen voor zowel verblijfs- als dagtoeristen

Bijzonder aan de Beerze Bulten is dat het zwembad ook opengesteld is voor dagtoeristen en zwemlessen. Heel wat mensen hebben daar inmiddels hun zwemdiploma gehaald maar ook verblijfsgasten kunnen een voorseizoenarrangement nemen zodat de kinderen in de zomer veilig kunnen zwemmen.


Creatief animatieteam

Wereldberoemd is de wellness, beauty en fitness van de Beerze Bulten waarbij de Bootcamp nog wel een publicitair duwtje in de rug kan gebruiken. De zwemplas met speeltoestellen is voor de gasten een vaste waarde en reden om toch maar weer voor de Beerze Bulten te kiezen. Niet onbelangrijk is ook het animatieteam dat in de zomer elke week een musical opvoert met de kinderen van de camping. De cd met de liedjes, die elk voorjaar uitkomt, is een verkoopsucces en zorgt ervoor dat veel kinderen voordat ze op de camping aankomen de liedjes al kunnen meezingen. In de hoofdrol altijd de mascotte van de camping Bultje die elke twee weken de thuiswedstrijd van voetbalclub Heracles mag opvrolijken.


Eigen bier

Nieuw dit jaar is het eigen bier dat de camping van Brouwerij Beerze (whats in a name!) uit het Brabantse Vessem betrekt. Bij de personeelsselectie is enthousiasme en kunnen glimlachen een van de belangrijkste kwalificaties.


Eigen evenementen

Aandacht probeert de Beerze Bulten elk jaar met een wereldrecordpoging te trekken. Of het jaarlijkse familiefestival Wortelpop.


Samenwerking en duurzaamheid belangrijke speerpunten voor de toekomst

In de toekomst ziet Gerrit-Jan vooral samenwerking als een belangrijk speerpunt. Met de samenwerking in Holland Topcampings is de eerste stap al gezet. Acht Nederlandse topcampings proberen op dit platform elkaar in de marketing te versterken.


Daarnaast ziet Gerrit-Jan duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen als een belangrijke toekomstlijn. Het bedrijf heeft al een Gouden Green Key en ondersteunt de Bultje Foundation die kinderen 100% kind wil laten zijn.


Slechtweervoorzieningen essentieel

Bij de consument blijft de behoefte aan slechtweervoorzieningen bestaan en kampeerbedrijven doen er volgens Hagedoorn goed aan daarin te investeren. Eigen wensen had hij ook nog wel. Zo is de investering in privésanitair op kampeerplekken aanstaande waarmee deze net als de accommodaties winterhard worden. De Beerze Bulten is vanwege het FEC, zwembad, wellness en fitness al jaren het jaarrond open.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, dagrecreatie, horeca, zwembaden, campings, kampeerterreinen, bungalowparken, fec, wellness, evenementen

Reacties:

  • Nog geen reacties aanwezig.

Plaats een reactie:

Naam:Verplicht
E-mailadres:Verplicht
Bericht:Verplicht
 

Reload Image


 

||| Blogs |||

17/05/17
Over uitstelgedrag, laksheid en besluiteloosheid in de reisindustrie
Dé oplossing voor lastige klussen: uitstellen. Komt wel. Doe ik morgen. Bijna iedereen heeft...
03/05/17
Airbnb maakt beloftes niet waar
Airbnb maakt beloftes niet waar
03/05/17 · Horeca · Ton Vermeulen | Lees meer
Gisteren was in Amsterdam de presentatie van het onderzoek dat de Hotelschool The Hague samen met C...
30/12/16
Beleving food ondergeschoven kindje?
Onlangs was ik gastspreker bij Foodservice Network International, een congres over de betekenis...
26/10/16
Where2bnb.com zoals Airbnb was bedoeld
Amsterdam is de laatste tijd vaak negatief in het nieuws vanwege de drukte in de stad en ongebreid...
19/08/16
Dierenpark Emmen zet Noord-Nederland op de kaart
Onlangs zijn Ton Vermeulen (NRIT Media) en ondergetekende twee dagen op rondreis geweest door de p...













||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/02/18
KHN zie kansen voor cassatie uitspraak opheffen rookruimten
De uitspraak van het gerechtshof Den Haag van 13 februari jl. betekent volgens Koninklijke Horeca ...
15/02/18
Exclusief voor leden
Ondernemersvertrouwen op record, horeca positief
Het vertrouwen van de ondernemers in het niet-financiële bedrijfsleven komt aan het begin van het e...
15/02/18
Ook rem op Amsterdamse B&B
Amsterdam probeert op veel fronten de groei van het toerisme te remmen. Na de deelplatforms zijn nu...
14/02/18
Sterkste groei Nederlandse economie in 10 jaar
De Nederlandse economie is in 2017 met 3,1 procent gegroeid, de hoogste groei in tien jaar. ...
14/02/18
KHN teleurgesteld in uitspraak tegen rookruimten
Horecabedrijven mogen geen aparte ruimte meer hebben voor rokers. Dat heeft het gerechtshof in Den ...
14/02/18
Exclusief voor leden
Hollandse meesters in Veluws zand
Het is al weer een traditie die de Veluwe extra toeristen bezorgt, het zandsculpturenfestival in G...
12/02/18
Exclusief voor leden
Gault & Milau verder onder leiding van Godfried van der Lugt
Restaurant- en hotelgids Gault&Millau Nederland gaat verder onder leiding van Godfried van der...
09/02/18
Twee Groningse hotels sluiten aan bij Best Western
Best Western krijgt twee nieuwe hotels in Groningen. Het voormalige Hampshire Hotel - Plaza Groning...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk