Geplaatst op: 12-06-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

De Jong Intra Vakanties stapt over op eerlijker beloningsmodel

De Jong Intra Vakanties stapt over op eerlijker beloningsmodel
Bron: Shutterstock
De Jong Intra Vakanties gaat niet alleen de publisher belonen via wie direct wordt geboekt maar ook anderen die voorafgaand aan de boeking een rol hebben gespeeld. Daartoe is de reisorganisatie per 31 mei 2017 gestart met TradeTrackers Real Attribution. De reisorganisatie gaat daarmee alle publishers die betrokken zijn in het conversiepad belonen.

Het Attribution Model ‘Last-click-counts’ is met Real Attribution verleden tijd. Vijf attributiemodellen en een custom model geven adverteerders de mogelijkheid om de voor hen belangrijkste elementen naar waarde te belonen en meer nadruk te leggen op branding en inspiratie. Dejongintra.nl heeft ervoor gekozen om te werken met een custom model waarbij de focus op twee pijlers komt te liggen.


Drie rollen: initiator, assist en converter

De eerste pijler is de positie die een publisher inneemt in het conversiepad. Er zijn drie mogelijke rollen waarin een affiliate kan optreden; initiator, assist en converter. De publishers met respectievelijk het eerste en laatste klantcontact binnen de attributieperiode worden initiator en converter genoemd. Publishers die gedurende de customer journey helpen worden assists genoemd.


De tweede minstens zo belangrijke pijler betreft het sitetype, oftewel het soort site dat de producten van de Jong Intra Vakanties promoot. Aan elk sitetype zijn door de adverteerder relatieve gewichten verbonden die bepalen hoe de verdiensten onder publishers worden verdeeld.


Attributieperiode van 100 dagen

Met twee belangrijke pijlers en een attributieperiode van 100 dagen beloont de Jong Intra Vakanties alle activiteiten binnen het conversiepad wat voor talloze nieuwe promotiemogelijkheden zorgt.


Meer promoties

"Met Real Attribution belonen wij vanaf nu al onze publishers die binnen een conversiepad actief zijn geweest. Hierdoor is het voor publishers mogelijk om op ieder moment in de customer journey promoties te doen voor de Jong Intra Vakanties”, vertelt Marvin Soekra van de Jong Intra Vakanties. "Ons voordeel hierbij is dat publishers ons nu op veel meer manieren kunnen promoten, wat resulteert in meer aandacht voor de reizen en vakanties van de Jong Intra Vakanties. Real Attribution is een win-win-situatie voor alle betrokken partijen en voor mij dé reden dat TradeTracker de onbetwiste nummer één in performance marketing is.”


Aanmelden

Publisher die nog niet zijn aangesloten bij TradeTracker kunne zich aanmelden bij Bernd Schinning Head of Industry - Travel bschinning@tradetracker.com T +31 88 8585 541

Link: http://real-attribution.com/nl/
Trefwoorden: touroperators, affiliate, marketing

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
Exclusief voor leden
Boekingstrends meivakantie
Met de meivakantie aanstaande komen diverse touroperators met hun boekingstrends. TUI Nederland ziet 10% meer reizigers tijdens de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. De VakantieDiscounter ziet een grote belangstelling voor een all-inclusive naar Turkije.
17/04/24
Exclusief voor leden
Erfgoeddag met thema 'Thuis'
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...