Geplaatst op: 08-03-2017
Auteur: Marc Gerlings

Recreatie & Toerisme maart verklapt campagnesucces en biedt de jongste branchecijfers

Recreatie & Toerisme maart verklapt campagnesucces en biedt de jongste branchecijfers

De eerste editie van Recreatie & Toerisme van 2017 is uit! Toerisme zit nog steeds in de lift maar door de onzekerheid over veiligheid en economie bij de consument vlakt de groei wel af. Die onzekerheid treft zelfs de vakanties van Nederlanders in eigen land. Welke trends ziet de redactie in de combinatie van cijfers van UNWTO, Eurostat, CBS en CVO? Nog een paar inspirerende voorbeelden van de inhoud.


Van FEC tot evenementenmonitor

# Hans van Leeuwen vertelt over de cijfers en filosofie van de Familiy Entertainment Centers in Nederland. De trend van alsmaar meer indoor speeltuinen loopt ten einde. Plaatsen waar horeca en attracties samen vermaak bieden, worden de renderende entertainment centers in de komende vijf jaar.

# Hoe komt het dat de campagne Mr Wings van Center Parcs succesvol is? We gingen op onderzoek uit. De campagne doet het goed en wordt in 2017 met enkele aanpassingen herhaald. Andres Neira de Back, marketing directeur Center Parcs verklapt het geheim van het succes. "De campagne scoort hoger dan de benchmark.”

# 6 wensen van de gast voor verblijfsaccommodaties. Als hotel of particuliere aanbieder kun je niet op al die wensen inspelen. Toch zie je voor 2017 wel een aantal gemeenschappelijke kenmerken waarop je klanten kunt binnenhalen. Deze 6 moet je weten en kun je vertalen naar je eigen accommodatie.


# GOfun op zijn kop. Het jongerenmerk van reisgigant Corendon liep niet lekker. Het was een van de leukste cases uit de afgelopen jaren voor marketing manager Martin de Boer. Eenvoudig was het niet maar waarschijnlijk is de weg omhoog voor GOfun gevonden. Een praktijkvoorbeeld in verandermanagement en het aanpassen van een reismerk.


# Scherp evenementen monitoren. Hoe vind je als middelgrote stad een plek voor jezelf binnen het steeds groter wordende evenementenaanbod in Nederland? In dit artikel voorbeelden uit de praktijk, met het evenementenaanbod in de gemeente Heerlen.

Voordeel lid zijn van Recreatie & Toerisme: volledige online toegang tot NRIT.nl
Dat zijn nog maar 5 voorbeelden van de inhoud van het eerste nummer van dit jaar. Zoals de leden gewend zijn, worden in de komende weken alle artikelen op NRITmedia.nl geplaatst. Ben je lid, dan kun je alles bekijken. Nog geen lid? Word vandaag nog lid van Recreatie & Toerisme en NRITmedia.nl en ontvang meteen een inlog voor het online platform NRITmedia.nl. Daarop verschijnen ook de artikelen van Recreatie & Toerisme, maar nog veel meer top vakinformatie. Veel artikelen zijn alleen beschikbaar voor leden. Met een abonnement op het blad combineer je mooi online en topinformatie uit het blad.


Trefwoorden: reizen, toerisme, marketing, management, marktonderzoek, beleid, ondernemen

CELTH
 





||| Nieuws |||

26/03/24
Reiziger wil directe vlucht
Luchtvaartreizigers hechten aan een rechtstreekse verbinding naar de eindbestemming. Het overgrote deel van alle vliegreizen kent dan ook geen overstap tijdens de reis. Bij vliegreizen van meer dan 6 uur biedt een overstap vaker een aantrekkelijk alternatief.
18/03/24
Exclusief voor leden
VN stelt standaard vast om duurzaamheid van toerisme te meten
De Verenigde Naties hebben een een nieuwe wereldwijde standaard goedgekeurd om de duurzaamheid van toerisme te meten. Alle 193 leden hebben ingestemd het het zogenaamde Statistical Framework for Measuring the Sustainability of Tourism (MST).
14/03/24
Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen.
Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen. De platformen scoren een gemiddelde NPS van +63. De Net Promoter Score is een maatstaf voor het meten van klanttevredenheid. Natuurhuisje heeft de hoogste NPS (+86) en Trivago de laagste (+44).
12/03/24
Inflatie daalt langzaam met een lichtpuntje voor horeca
Toch is de inflatie voor de consument nog steeds aan de hoge kant. Voor bedrijven in de vrijetijdseconomie is er een lichtpuntje. De prijzen voor onder meer groenten en vlees stijgen minder hard dan het gemiddelde inflatiecijfer.
05/03/24
Ruim 60% van de Nederlandse camperaars boekt overnachtingsplekken
Door toenemende drukte op camperlocaties is er een grote toename van het vooraf boeken van een overnachtingsplek voor camperaars om er zeker van te zijn dat er een plek is.
05/03/24
Exclusief voor leden
Transitie op het bord naar vegetarisch
De Nederlander verandert in zijn eetgewoonten. Je zal steeds meer vegetariërs en vooral flexitariërs tegenkomen. Iet s om mee rekening te houden in de horeca van hotels, attracties en andere leisure omgevingen. 25% van alle hoofdmaaltijden is vegetarisch meldt CBS na onderzoek in samenwerking met RIVM en Voedingscentrum.
29/02/24
Exclusief voor leden
Biedt LEV de oplossingen in het nieuwe reizen?
Lichte Elektrische Voertuigen (LEVs) maken tegenwoordig een steeds groter deel uit van het straatbeeld. Denk aan e-scooters, e-steps, e-bikes en micro-auto's. Deze voertuigen bieden kansen voor de verduurzaming van mobiliteit: ze zijn nagenoeg emissievrij en vragen minder (parkeer)ruimte. 18 partners gaan alle voordelen opzoeken in het LEVERAGE project.
27/02/24
Exclusief voor leden
Verkoop fietsen voor 80% e-bike
De e-bike verandert de fietsmarkt radicaal. De fietsverkopers ronden voor het eerst de kaap van 80% ...

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...